Problem najczęsciej tkwi w łożyskach, a właściwie w łożysku oporowym wału silnika, dolne żarno ucieka wtedy w dół w momencie gdy między żarna dostaje sie kawa - to częsta przypadłość mocno eksploatowanych macapów i niektórych compaków
Warto zmienic obydwa łozyska, dolne i górne.
Nastepna sprwa to problem z uciekaniem osi dolnego mocowania żarna od osi wału silnika. Ucieka na stałe na klinie, np po permanentnej blokadzie żaren np na kamieniu lub innym obcym elemencie, który spowodował blokade. Trza to poluzować, i ustawić - na nowych żarnavch. Dolne żarno ustawiasz dociskając górnym.
Czasami winne jest kasowanie luzu, np w młynkach ze zbyt luźnym pasowaniem górnego kołnierza i bez sztywnej blokady vide wszelkie sprężynki od długopisów ledwo co trzymające blokade i górny pierścień plus lużny firmowy lub wyrobiony gwint, etc- to też przypadłość macapów
Ostatnie można sprawdzić reką. Kołnierz powinien stawiać lekki opór przy wkręcaniu/wykręcaniu.
Żarnom się nic nie stanie jak chwile przy ustawianiu potrą o siebie, są płaskie na zewnętrznej średnicyr...a jakby miały zły kierunek to nic by nie mieliły, jedynie ziarenka w hopperze by podskakiwały ...