Autor Wątek: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej  (Przeczytany 6614 razy)

Offline WS Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 4973
  • Ekspres: Nuova Simonelli Musica, Arin Lever, Saeco Aroma Compact 200, alternatywy
  • Młynek: Mahlkönigi: K30 i Vario Home, Fiorenzato F6 D
Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« dnia: 27 Październik 2013, 22:12:06 »
Z kawą Aurile można się spotkać w systemie sprzedaży bezpośredniej, podobnie jak na przykład z produktami Oriflame.

Offline WS Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 4973
  • Ekspres: Nuova Simonelli Musica, Arin Lever, Saeco Aroma Compact 200, alternatywy
  • Młynek: Mahlkönigi: K30 i Vario Home, Fiorenzato F6 D
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Październik 2013, 22:37:44 »
Jak zwał, tak zwał. Dla mnie to takie samo oszustwo. Towar wartości 1 zł sprzedaje się dziesięć razy drożej, a firma żyje głównie z tego, co dystrybutorzy kupują dla siebie, żeby mieć wyniki. A ten MLM (marketing wielopoziomowy) jest gałęzią sprzedaży bezpośredniej. Idea taka sama, więc dużej różnicy nie ma. Przyjrzałem się sprawie bliżej, tak jak chciałeś, i znalazłem artykuł o tym systemie: http://www.egospodarka.pl/3019,MLM-rewelacyjny-system-sprzedazy-czy-oszustwo,1,20,2.html.

Tomes

  • Gość
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Październik 2013, 22:43:30 »
Interesujące :) To ja też trochę poszperałem. Właścicielem marki Aurile jest Artur Trawiński. Skoro to oszustwo, to dlaczego znajduje się razem z ojcem na liście 100 najbogatszych Polaków Forbesa?
http://100najbogatszychpolakow.forbes.pl/1,8

Offline WS Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 4973
  • Ekspres: Nuova Simonelli Musica, Arin Lever, Saeco Aroma Compact 200, alternatywy
  • Młynek: Mahlkönigi: K30 i Vario Home, Fiorenzato F6 D
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Październik 2013, 09:38:34 »
No i co z tego, że jest bardzo bogaty. Jeżeli strzyże naiwne owce, to nic dziwnego, że sam ma złote runo. Ta kawa jest tego dobrym przykładem, cenę ma znacznie zawyżoną. 120 zł za kilogram mielonej kawy, to jakiś szwindel, a nie oferta.
Po pierwsze nikt, kto naprawdę lubi kawę, nie kupi mielonej kawy w ogóle, bo to po prostu nie ma sensu. Po drugie, niektóre Aurile zawierają jakieś chemiczne dodatki. Według firmy, żeby można je było nazwać kawami „funkcjonalnymi”. A moim zdaniem chemia jest po to, żeby ukryć/zamaskować mizerną jakość. Dobra kawa tego nie potrzebuje, bo sama się obroni. Po trzecie cena. Za 120 zł za kilogram kawy można przebierać w ofertach. Kupić ziarenka wysokiej jakości, z dobrej palarni i z dobrej plantacji.

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Październik 2013, 10:12:02 »
Też jestem przeciwny dodawaniu świństw do kawy, "aby podnieść jej spektrum zastosowań", ale WS pamiętaj że to polsza, tu papier jest cierpliwy, tu wszystko można wpisać aby prawnik był dobry/sprawny a kontrola przychodziła sporadycznie i była na liście płac...

Offline Poe Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1167
    • PopularCoffee Blog
  • Ekspres: The Gabi, V60, Chemex, Aeropress, Wilfa Svart, American Press, AltoAir, Kalita, Acaia Pearl i Acaia Lunar
  • Młynek: Comandante MK3 Nitro Blade
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Październik 2013, 10:14:00 »
Po co dodawać cokolwiek do kawy? Magnez? Wapń? Witaminy? Głupota zupełna.

To samo tyczy się smakowych dodatków. To tylko maskuje nędzną kawę. Jeśli już koniecznie chce się mieć smakową, lepiej dodać syrop.

I o cenie już kolega wspomniał. 120zl za nędznej jakości kawę to o 100zl za dużo.

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Październik 2013, 10:43:24 »
Dlaczego twierdzicie, że kawa jest nędznej jakości? Wydaje się, że może to być twierdzenie krzywdzące.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2013, 11:02:20 wysłana przez spinka2 »

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Październik 2013, 10:50:08 »
Mnie proszę wyłączyć z tego kręgu ;)
Ja twierdzę, że owa kawa zapewne jest tak dobra jak te "3-w-1" znanej i uznanej marki kawowej.

Offline WS Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 4973
  • Ekspres: Nuova Simonelli Musica, Arin Lever, Saeco Aroma Compact 200, alternatywy
  • Młynek: Mahlkönigi: K30 i Vario Home, Fiorenzato F6 D
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Październik 2013, 11:15:20 »
Być może twierdzenie, że kawa Aurile jest nędznej jakości, jest krzywdzące. Ale spróbuj zrobić espresso ze zmielonej kawy, smacznego.
Myślę, że jakość tej kawy jest porównywalna z innymi produktami FM Group, która jest właścicielem marki Aurile. Zdarzyło mi się kupić jakąś chemię gospodarczą, bo znałem osoby je oferujące i zrobiło mi się ich szkoda. Nic specjalnego, wyjątkowa była tylko wyższa cena. Poza tym z pierwszej ręki, od technologa z zakładów chemicznych wiem, jakie firmy się u nich zaopatrują. Oczywiście nie mam na myśli FM Group. Ten sam marketowy produkt, czasem bardziej skoncentrowany, trafia na rynek sprzedaży bezpośredniej jako cudowny środek i efekt wieloletniej pracy w najbardziej zaawansowanych naukowo laboratoriach. Czasem nawet jako testowany na wojnie w Zatoce Perskiej  ;), bo i taką etykietkę na jakimś koncentracie do mycia rąk widziałem.

« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2013, 11:20:50 wysłana przez WS »

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Październik 2013, 11:35:23 »
Codziennie robię espresso ze zmielonej kawy :taktak:  :smiech:
Oczywiście, wiem o czym piszesz i zapewne w 99 przypadkach na 100 jest to prawda. Nie chciałbym jednak szufladkować tej kawy nawet nie widząc opakowania a co dopiero pijąc jego zawartość :) Niestety sam też mam nie najlepsze doświadczenia z takim sposobem sprzedaży, jednak staram się być bezstronny.

Ciekawe która strona testowała w czasie wojny te chemikalia i w jaki sposób? ;)

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Październik 2013, 11:42:27 »
cytat z ich strony.
Serce blendu stanowią szczepy uprawiane w górskich rejonach Brazylii i Kolumbii, ale swoje wyraziste, pełne body mieszanka zawdzięcza 10-procentowej domieszce oleistych ziaren indonezyjskiej robusty. Idealne proporcje łączenia ziaren – 60% arabiki i 40% robusty – sprawiają, że Aurile Espresso Experience ma niezapomniany, mocny smak

//bold mój// zapewne MOCNY ma smak. zapewne przez parę godzin ciężko go zapomnieć. Tyyyle robusty.  :ohyda:

ps. Spinka, oczywiście, to może jest kawa, ale pomyśl - pakowanie chemii (magnez i okolice) do kawy?? Dwa - kawy funkcjonalne tej firmy nie mają już informacji ile arabiki a ile robuchy, dziwne prawda? ;)

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2013, 11:57:38 »
Nie demonizuj tej robusty - 40% w mieszance do espresso to nie tak znowu wiele, ot choćby Meseta ORO BAR zawiera jej 55%, Mokito Verde też 40%, Rosso 60% a Oro 80% itd. Jak ma być "po włosku" to zwykle tak będzie i już. A co do dodatków - przecież to zwykły marketing - woda, mleko, napoje, soki itd. też są "wzbogacane" i jakoś się nikt nie burzy. Oczywiście my, jako świadomi konsumenci kawy wiemy że to nie jest dobry pomysł ale przeciętny Kowalski patrzy na to inaczej.

Abstrahując od wszystkiego apeluję o nie wydawanie pochopnych sądów. Może kiedyś producent nas zauważy i prześle kawę do testów (bo jakoś nie wierzę, że ktoś ją sam kupi za taka kasę) :)

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Październik 2013, 12:51:11 »
Żadną z powyższych nie miałem przyjemności pić i nie mam zamiaru w przyszłości. Tak więc demonizuję, albo i właśnie nie.
Rozumiem, że bez testów musimy zachować obiektywność i poprawność polityczną...
ale nóż się w kieszeni otwiera na taki marketing.

Marketing, nie tylko my jesteśmy wyczuleni. Zobacz co się dzieje w sklepach - ludzie oglądają opakowania i czytają (taki trend obserwuję w "mojej Almie) i dobrze.
Oczywiście, dziecko zawinszuje sobie "mleko truskawkowe" gdzie truskawki brak, a jest zmielony czerwony robaczek plus czysta żywa chemia, ale to dziecko i lubi słodycze.

ps. dobra robusta tak, ale sam wiesz jak jej w wypiekach na świecie jest mało.

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10584
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Październik 2013, 13:25:24 »
Ale robusta nie jest oleista. Jest może bardziej gęsta, ale na pewno nie oleista.

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: Kawa a system sprzedaży bezpośredniej
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Październik 2013, 13:32:59 »
Może chodziło o jej stopień upalenia?

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi