Autor Wątek: pomoc przy wyborze młynka  (Przeczytany 12511 razy)

Offline Ramzes_lll

  • Wiadomości: 15
  • Ekspres: Mokka, przelewowy SEVERIN 9728
  • Młynek: SEVERIN KM3873
pomoc przy wyborze młynka
« dnia: 27 Lipiec 2017, 23:59:34 »
Witam wszystkich, jestem nowicjuszem w tematach sprzętu do mielenia. Używam starego młynka elektrycznego firmy Predom nożowego. Kawa jest po mieleniu bardzo drobna - pył i dodatkowo przypalona przez co z kafaterki nie mam tego co być powinno. Można teraz z katalogu Pay....back za punkty wziąć Russel Hobbs Classic żarnowy. Czy ktoś może go polecić? Ewentualnie jaki młynek elektryczny by się sprawdził do kafeterki tak do 200 zł?

Drugie pytanie to czy kawa zmielona na zdjęciu jest odpowiedniej granulacji? Na próbę Zmieliłem na ręcznym żarnowym do mielenia soli gruboziarnistej.

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6331
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform, Ode2
Odp: pomoc przy wyborze młynka
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipiec 2017, 08:10:33 »
wg mnie, za grubo, ja mielę przynajamniej ze 2x drobniej.  Jednak przy nożowym młynku czy do przypraw, trudno wstrzelić się w przemiał. Najtańszy rozsądny elektryk to Severin 3873. Na allegro widziałem, że sprzedają refurbishe za 200zł. Nowe koło 260. Na końcu modelu ma być "3. Nie kupuj z inną cyferką Severina, bo będzie dużo gorszy.

Co do przepisów do kawiarki itp polecam wątek http://forum.wszystkookawie.pl/index.php?topic=107.0
« Ostatnia zmiana: 28 Lipiec 2017, 08:13:35 wysłana przez krystians »

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 7056
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Odp: pomoc przy wyborze młynka
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipiec 2017, 13:40:47 »
Nie kupuj z inną cyferką Severina, bo będzie dużo gorszy.