Autor Wątek: Co kupić na początek?  (Przeczytany 1222 razy)

Offline michalpotok Mężczyzna

• Ekspres: Cafelat Robot, V60, Switch
  • Młynek: Fiorenzatto Evo 64, C40
Co kupić na początek?
« dnia: 16 Sierpień 2025, 21:20:18 »
Cześć!

Maszyna tylko do espresso. Robię rano mleczne kawy dla siebie i dla żony, ale mam taki pomysł, żeby nie mieć (albo nie używać, przynajmniej na początku, dyszy parowej) tylko kupić spieniacz np. Smeg.

Typowo rano dwie mleczne + 3 espresso w ciągu dnia.

Młynek już prawie mam - Fiorenzato F64 Evo :)

Wcześniej cośtam robiłem bez pojęcia kolbowcem Graef, potem Jura Ono (bardzo odradzam, psuje się ciągle), teraz się męczę z Nespresso i już nie mogę się doczekać prawdziwej maszyny.

Moja "krótka" lista (składa się z ekspresów, o których coś fajnego przeczytałem / obejrzałem, ale nie wiem, nie znam się, nie było mnie):

Budżet 5-10, ale 10 tylko z fakturą.

Profitec Pro 400
Lelit Victoria
Ascaso Steel Uno
La Pavoni New Cellini Classic
ECM Classica II PID
Profitec Go
ECM Puristika

Dźwignie (podskórnie czuję, że bardzo chcę):
Profitec Pro 800
Bezzera Strega
Londinium (które? - najtańsze...)

Czy możecie się poznęcać i zniechęcić mnie do większości z nich, a zachęcić do dwóch lub trzech :D

Thanks from the mountain!

Offline siewcu Mężczyzna

• Ekspres: LaPa EP, Aiden, za dużo dripperów
  • Młynek: Ode 2, Aergrind, Krinder
Odp: Co kupić na początek?
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpień 2025, 09:19:38 »
Jeśli chcesz bawić się w ten sposób to wystarczy AVX Snow White. Ale to kompletnie bezsensowna droga. Masz ekspres, który spienia, po co do niego spieniacz osobny? Jeśli nie umiesz - nie kupuj sprzętu "pod publikę", wyłóż kasę na szkolenie. Różnica będzie okrutna.

Offline michalpotok Mężczyzna

• Ekspres: Cafelat Robot, V60, Switch
  • Młynek: Fiorenzatto Evo 64, C40
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpień 2025, 18:37:34 »