Po zagłębieniu się w sprawę, konsultacjach z serwisem i obsługą klienta oraz przejrzeniem korespondencji mam swoje stanowisko w tej sprawie.
W pierwszej kolejności pragnę sprostować, że pierwsze zgłoszenie i naprawa ekspresu nie były z tytułu rękojmi, a z tytułu gwarancji.
Tutaj pewna ciekawostka: zanim ekspres się zepsuł, pojawił się na nim komunikat "przeczyść system" i w tym momencie go wyłączyliśmy (ponieważ czyszczenie mieliśmy zrobić za godzinę). Po godzinie włączyliśmy ekspres i wtedy wystąpiła usterka, którą zgłosiłem do Konesso. Natomiast na filmie nagranym przez technika Konesso nie ma już komunikatu "przeczyść system", co oznacza, że niestety musieli coś dłubać przy tym ekspresie przed nagraniem tego filmu (w przeciwnym wypadku wystąpiłaby konieczność wykonania przeczyszczenia systemu, a na filmie od razu technik robi kawę).
Ekspres przyjęty został w serwisie w momencie, gdy wykonane miał 4 procesy czyszczenia tabletką i 4 procesy czyszczenia spieniacza, a następnie wyjechał z serwisu z takimi samymi statystykami, co potwierdza protokół wykonany na wejściu i wyjściu ekspresu z serwisu - można to sprawdzić w głównym serwisie w systemie informatycznym zaczytującym dane z urządzenia podłączanego do komputera podczas przyjęcia i opuszczania serwisu.
Dodatkowo to, czy ekspres wymaga czyszczenia można sprawdzić w ustawieniach, w zakładce konserwacja - pasek postępu będzie się świecił na ciemniejszy kolor, co potwierdza, że proces nie był przez nas robiony, jeśli jest zrobiony to będzie się świecił na jaśniejszy kolor.
Nie wykonaliśmy żadnego procesu, tylko uruchomiliśmy ekspres który po przyjeździe do serwisu po prostu działał. Dlaczego na wyświetlaczu ekspresu podczas testowania przez naszego technika zamiast komunikatu "przeczyść system" świeci się komunikat przeczyść spieniacz?Zapewne ekspres przestał działać przy próbie robienia kawy z mlekiem i wtedy też pojawia się standardowy komunikat o czyszczeniu, a kolejny komunikat po nim to będzie czyszczenie systemu.
Termin nagrania filmu przez technika nie ma żadnego wpływu na działanie serwis tzn. to że przesyłka z ekspresem została przyjęta od kuriera przykładowo 30.01 nie oznacza że tego samego dnia technik sprawdza urządzenie.
Zupełnie nie rozumiem dlaczego mielibyśmy informować o tym, że ekspres jest sprawny gdyby taki nie był?