Autor Wątek: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw  (Przeczytany 4361 razy)

Offline Marcinmarcin

  • Wiadomości: 4
Cześć,oto krótka historia naszych przygód z ekspresem Gaggia Classic oraz firmą Konesso. Opowiem ją trochę ku przestrodze, bo obsługa klienta w Konesso w moim odczuciu odstaje od standardów, ale także po to by dowiedzieć się czy ktoś jeszcze napotkał na podobne niedogodności. Niestety historia nie zawiera morału.

Kupiliśmy fabrycznie nowy ekspres Gaggia Classic do tego używany młynek Macap M2M.Wiadomo, żaden to hi-end, ale zakładaliśmy, że to pierwszy krok we właściwym kierunku.Po mniej więcej 2 tygodniach użytkowania kolba zaczęła stawiać coraz większy opór przy wkręcaniu. Ekspres wylądował w warszawskim serwisie Konesso - diagnoza problem z uszczelką, została poprawiona. Po tygodniu ekspres został naprawiony, niestety po wykonaniu kilku kaw, problem powrócił. Infolinia Konesso poleciła zakup środków czyszczących, szczoteczki itp pierdół - zamówiliśmy, nie pomogło. W kolejnym kroku Konesso wysłało kuriera by sprawdzić ekspres u siebie - diagnoza: źle zamontowana uszczelka - poprawili, odesłali. Niespodzianka, po trzech kawach problem powrócił. Tym razem Konesso postanowiło wysłać nam nową uszczelkę celem samodzielnej wymiany. Niestety sitko było dokręcone tak mocno, że odwieźliśmy ekspres do warszawskiego serwisu, imadło pomogło, uszczelka została wymieniona. Po kolejnym tygodniu ekspres wrócił z serwisu, problem z ustąpił, ale po mniej więcej tygodniu zepsuł się włącznik. 

To była wisienka na torcie - uznaliśmy, że ekspres jest przeklęty i nie chcemy go już w naszej kuchni. Z naszej perspektywy w grę wchodził zwrot lub wymiana na inny, nie obłożony klątwą egzemplarz. Od momentu zakupu ekspres częściej stał w serwisie lub podróżował kurierem niż był przez nas użytkowany. Po kilometrowej korespondencji mejlowej (odpowiedzi bardzo formalne) oraz wielokrotnym kontakcie telefonicznym (tu Konesso zdawało się w pełni rozumieć roszczenia) ekspres pojechał do Konesso (kolejny raz!) na badania. Diagnoza - wszystko gra, włącznik został naprawiony, mało tego awansem została w nim wymieniona płyta główna. W ramach rekompensaty za wszelkie dotychczasowe niedogodności zaoferowano nam 3 kg kawy i to tyle jeśli chodzi o przestrzeń do negocjacji ze strony Konesso. 

Zdaje sobie sprawę, że obie usterki to rzeczy raczej drobne, natomiast ilość czasu i energii potrzebnej na załatwienie tego, oraz fakt, że przez większość czasu ekspres nie nadawał się do użytku ewentualnie, stał w serwisie lub do niego jechał (w międzyczasie w ramach akcji ratunkowej zainwestowaliśmy w dripa)  sprawia, że czujemy się potraktowani grubo poniżej oczekiwań.

Ostatecznie ekspres wrócił, bez oferowanej w ramach rekompensaty kawy (!), na razie działa, ciekawe co jeszcze przed nami...

Czy ktoś z obecnych tutaj miał podobne przeprawy z Gaggia Classic? Jak wrażenia  jeśli chodzi o obsługę ze strony Konesso?

pozdrowienia
Marcin

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2413
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2020, 19:21:52 »
Ja lubię konesso i uważam ich obsługę za zdecydowanie ponad przeciętną, w tym przypadku nie bardzo rozumiem jakiego nieformalnego podejścia oczekiwałeś? Naprawiali, serwisowali, zaoferowali kawę co jeszcze mieli lub mogli zrobić ? Włącznik to wina gaggia/philips a uszczelka to w mojej ocenie dziwna sprawa, konesso nie produkuje tych ekspresów. Serio zarejestrowałeś się żeby uprawiać taki anty marketing?

Offline jakub_stanecki Mężczyzna

  • Wiadomości: 818
  • Ekspres: La Pavoni Europiccola, Alternatywy
  • Młynek: Niche Zero, Arco
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudzień 2020, 20:30:44 »
To była wisienka na torcie - uznaliśmy, że ekspres jest przeklęty i nie chcemy go już w naszej kuchni. Z naszej perspektywy w grę wchodził zwrot lub wymiana na inny, nie obłożony klątwą egzemplarz. Od momentu zakupu ekspres częściej stał w serwisie lub podróżował kurierem niż był przez nas użytkowany. Po kilometrowej korespondencji mejlowej (odpowiedzi bardzo formalne) oraz wielokrotnym kontakcie telefonicznym (tu Konesso zdawało się w pełni rozumieć roszczenia) ekspres pojechał do Konesso (kolejny raz!) na badania. Diagnoza - wszystko gra, włącznik został naprawiony, mało tego awansem została w nim wymieniona płyta główna.

A to nie lepiej było do egzorcysty? Jeśli naprawdę przeklęty - może by pomogło?
A tak serio...
Nie było czasem tak, że popracowaliście, zawiedliście się na sprzęcie i stwierdziliście - wtopiliśmy pieniądze - zwrócimy i kupimy coś innego...
Nagle okazało się, że "duża czarna" z dripa jest lepsza niż "duża czarna" z ekspresu (który nie jest przeznaczony do "dużej czarnej") - i już była nadzieja na odzyskanie pieniędzy...
A tu nagle "niemiła" niespodzianka - wrócił w pełni sprawny ekspres i trzeba się z nim "męczyć" ;)

Nie chce oceniać, natomiast ja z "waszych przygód" wyczytałem, że firmie Konesso bardzo mocno zależało na naprawie ekspresu, za każdym razem brali go na serwis, naprawiali, odsyłali...

Powodzenia i odwagi w nauce robienia espresso - to naprawdę bardzo wdzięczny ekspres i przez wiele lat dzielnie mi służył i na nim tak naprawdę uczyłem się robić pierwsze prawdziwe espresso w domu :)
Never Give UP †

Offline Marcinmarcin

  • Wiadomości: 4
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudzień 2020, 20:46:22 »
Jakub, to nie kwestia jakości espresso (na pokładzie jest baristka) - kawa wychodzi bardzo OK, pod warunkiem, że ekspres jest sprawny.
Nie zgadza mi się jedno - sprzęt rekomendowany przez Konesso jako niezawodny (infolinia) w praktyce przez większość czasu jest mniej lub bardziej wprawnie naprawiany (zabawa z uszczelką trwała łącznie 2 miesiące, wymagała 3 wizyt w serwisie). Konesso realizuje naprawy, bo sprzęt jest jeszcze na gwarancji, po jej upływie wszystkie naprawy będziemy pokrywać z własnej kieszeni.

Offline Bogi Mężczyzna

  • Wiadomości: 4
  • Ekspres: Lelit Victoria / Gaggia Classic
  • Młynek: 1Zpresso JE PLUS
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Grudzień 2020, 21:33:42 »
Cześć.
To będzie mój pierwszy wpis tutaj chociaż jestem już zarejestrowanym czytelnikiem tego forum od jakiegoś czasu ale zostałem wywołany tym wpisem. Również miałem i mam dalej przejścia ze sklepem Konesso w sprawie reklamacji Gaggia Classic, mam bo ekspres do mnie jeszcze nie wrócił.
Zakupiłem ekspres w lipcu tego roku a we września zauważyłem że samoistnie (pewnie pod wpływem ciepła) zaczęło schodzi pokrycie grupy (łuszczyć się), wizualnie fatalnie to wygląda a obawy moje pogłębia fakt że część pokrycia może lądować w kubku z kawą. Zgłosiłem wadę do Konesso, odpisali że zajmą się sprawą i odpiszą na następny dzień...  oczywiście ten następny dzień nadszedł po kilkunastu dniach i moich kilkunastu maila. Odpowiedź była że uznają reklamację i żebym sam zgłosił reklamację do autoryzowanego serwisu który podali. Zgłosiłem do podanego serwisu, serwis sprawdził po numerze fabrycznym urządzenie i odpowiedzieli że nie są uprawnieni do naprawy go i mam wrócić z reklamacją do sklepu.
Mijały kolejne tygodnie i kolejne maile, oczywiście Konesso nie odpowiadało na żaden. Dopiero mail z informacją że składam reklamację w ramach rękojmi i zgłoszę sprawę do Rzecznika praw konsumenta ruszył moją sprawę. Kurier zjawił się na drugi dzień po ekspres, wysłałem wraz z pismem z prośbą o zwrot pieniędzy, traktując to jako ukrytą wada fabryczna.  Dokładnie po ustawowych 14 dniach przyszła odpowiedź że nie uznają rękojmi (bez jakiegokolwiek wyjaśnienia, po po prostu bo tak) ale w ramach zadowolenia klienta wymienią uszkodzoną część w serwisie [emoji38]. Okej, niech wymienią, liczę chociaż na to że zrobią to w szybkim terminie bo sprawa toczy się od września a zakupiony zapas kawy czeka i się starzeje. 
Moje osobiste odczucie, na pewno nie zakupie u nich już nic. Podejść do klienta mało profesjonalne ładnie pisząc, brak chęci nawet odpowiedzi, pomocy, brak wyjaśnień. Nie wiem czym to było spowodowane. Przecież mogli we wrześniu zabrać do wymiany uszkodzonej części a nie zwodzić mnie kolejne miesiące.

Wylałem swoje żale ale widzę że nie jestem sam w kwestii opinii o tym sklepie.

Pozdrawiam

Offline pmichal Mężczyzna

  • Wiadomości: 1072
  • Ekspres: Kalita
  • Młynek: Arco
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudzień 2020, 21:55:48 »
Skoro dana osoba się zarejestrowała to zanim ktokolwiek z nas oceni co jest napisane dajmy się wypowiedzieć @Michał jak to wygląda z ich perspektywy. Wtedy będziemy mieć pełny obraz i możliwość oceny.

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2413
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudzień 2020, 22:09:09 »
Tylko co nam do tego? Wpada tu bez cześć Marcin polskiej baristyki i narzeka, że nie dostał obiecanej kawy, no weź cóż za przestroga.

Offline GostRado Mężczyzna

  • Wiadomości: 5503
  • Ekspres: 》La MARZOCCO Linea Micra 》ELEKTRA Micro Casa 》ECM classika PID 》AP + FP 》BRA cafetera bella 1tz/2tz 》FOREVER miss diamond 4tz 》GIANNINI giannina 1tz/3tz 》BIALETTI venus 2tz 》ALESSI la cupola 1tz 》MELITTA dripper 101 》
  • Młynek: 》CEADO e37S 》1Zpresso K-plus 》
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudzień 2020, 22:16:25 »
dajmy się wypowiedzieć @Michał

Reklamacja została załatwiona, tylko brak obiecanych 3kg kawy 🥴
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień 2020, 22:18:31 wysłana przez GostRado »
》tertium non datur《

Offline minero

  • Wiadomości: 311
    • Coffee after pizza blog
  • Ekspres: Gaggia Classic 2018/19, AeroPress, Bialetti Venus 2TZ, Bodum FrenchPress, Hario V60.
  • Młynek: Eureka Mignon SD, Macap M5D, Hario Skerton.
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Grudzień 2020, 22:39:40 »
tez mialem sytuacje ze swoja ale nie tak powazna jak u Was. Reklamowalem tez w Konesso gdyz to bylo zrodlo mojej GC. Peknieta raczka kolby na koncu gdzie jest wcisnieta mocno zaslepka. Poszla wzdluz. Co sie okazalo - moja wina, padaly podejrzenia ze mi kolba upadla - co jest smieszne bo sladu na niej nie bylo a jest tak ciezka ze plytki na podlodze by na bank rozwalila. Ale tez rozumiem - co mozna zwalic na uzytkownika to tak sie robi. Kontaktowalem sie tez bezposrednio z producentem we Wloszech - odbili pileczke do Polski az wrocilo do zrodla. Odpuscilem, kupilem kolbe NPF (oczywiscie innej firmy) i jestem nawet bardziej niz zadowolony. Dobrze ze nic innego sie z nia nie dzieje. Oczywiscie niesmak pozostal, ale to juz zachowam przyszłościowo dla siebie przy kolejnych wyborach. Wazne jest to, ze konstrukcja GC jest tak prosta ze z wszystkim mozna dlubac samemu bez proszenia sie o łaske. Nie zniechecajcie się do ekspressu, czasami tez moga pojawic sie wadliwe egzemplarze, GC naprawdę daje rade. A co do obsługi - w naszym kraju wciaz to czasami kuleje. Tyle z mojej strony.

Offline jarrro

  • Wiadomości: 107
  • Ekspres: Nivona stary model , Chemex , Aeropres
  • Młynek: najtańszy
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Grudzień 2020, 22:43:19 »
Nie wiem dlaczego forumowicze wykazują brak empatii dla opisanych przygód. Na dodatek naśmiewają się z tych osób. Czyżby to były pracownicy Konesso?
Na to wychodzi. Gdybym przeżył podobne przygody jak oni, postąpiłbym podobnie, to znaczy na forum użytkowników opisał swoje smutne przygody. Śmiejecie się, że nie dostał trzech kg kawy albo że nie zwrócono im pieniędzy? Przecież usterka była banalnie prosta, a serwis nie potrafił tego naprawić. I to trwało miesiące.

« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień 2020, 22:45:41 wysłana przez jarrro »

Offline GostRado Mężczyzna

  • Wiadomości: 5503
  • Ekspres: 》La MARZOCCO Linea Micra 》ELEKTRA Micro Casa 》ECM classika PID 》AP + FP 》BRA cafetera bella 1tz/2tz 》FOREVER miss diamond 4tz 》GIANNINI giannina 1tz/3tz 》BIALETTI venus 2tz 》ALESSI la cupola 1tz 》MELITTA dripper 101 》
  • Młynek: 》CEADO e37S 》1Zpresso K-plus 》
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Grudzień 2020, 22:58:50 »
Śmiejecie się, że nie dostał trzech kg kawy

Opacznie mnie zrozumiałeś: reklamacja w tym przypadku została załatwiona, wydłużona o czas naprawy, tak powinno być, a sprzedawca w ramach rekompensaty miał przekazać kawę, czego nie uczynił.

Edit:
Nie jestem pracownikiem Konesso i nic jeszcze u nich nie kupiłem.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień 2020, 23:21:58 wysłana przez GostRado »
》tertium non datur《

Offline Marcinmarcin

  • Wiadomości: 4
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Grudzień 2020, 23:05:31 »
@mlopus  Nie chodzi o 3 kg kawy, a poziom obsługi i podejście do klienta firmy Konesso. Jak widać nie jesteśmy w tym doświadczeniu odosobnieni. Niesamowite, że muszę to tłumaczyć, a skoro "nic Ci do tego", nie bardzo rozumiem dlaczego mimo to czujesz się w obowiązku by zabierać głos, do tego w sposób wyraźnie obraźliwy.



Offline rubin Mężczyzna

  • Wiadomości: 1646
  • Ekspres: Rocket Mozzafiato Evo R, Cafelat Robot
  • Młynek: Ceado e6p, 1zpresso JE PLUS
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Grudzień 2020, 23:15:03 »
Tylko co nam do tego? Wpada tu bez cześć Marcin polskiej baristyki i narzeka, że nie dostał obiecanej kawy, no weź cóż za przestroga.

Załatwiali sprawę na Priv - człowiek postanowił obsmarować na forum, gdzie Konesso jest obecne. Zgadzam się, że Michał z Konesso przynajmniej może na to zareagować. Albo nie zareaguje - bo to nie jego obowiązek.

Ja widzę tu taki wniosek dla czytelników forum - jeśli wady fabryczne w Classicu, w którym nigdy nie było się czemu zepsuć stają się powszechniejsze, to Philips zepsuł tę maszynkę kompletnie i może pora ją przestać polecać? Płyta główna? W Classicu nie było do tej pory żadnej elektroniki - bo i po co? W modelach Baby było to zwykle najsłabsze ogniwo. Ech ...

A sprawy miedzy sklepem a klientami - jak dla mnie trochę mało skutecznie załatwiane. Istnieje Ustawa Konsumencka (czy jak ona się tam teraz nazywa) - warto się z nią zapoznać i odpowiednio egzekwować swoje prawa jako klient. Od strony Konesso, to widzę, że traci na wizerunku przez słabe serwisy autoryzowane - niestety.

(*) Nie jestem ani nie byłem pracownikiem Konesso. Jestem klientem - zadowolonym z każdych dotychczasowych zakupów.

Offline Marcinmarcin

  • Wiadomości: 4
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Grudzień 2020, 09:49:20 »
@rubin: Przeceniasz mnie. Nie jestem hard userem tego forum, nie wiedziałem, że przedstawiciele firmy są jego użytkownikami, ale wertowałem je namiętnie wybierając ekspres oraz młynek. Długa, oficjalna korespondencja z Konesso doszła do ściany, to dość naturalne - klient, który czuje się zbywany i traktowany niepoważnie daje temu wyraz z pomocą dostępnych środków. Nie widzę nic niewłaściwego w opisywaniu problemów z ekspresem i jego sprzedawcą na forum kawowym, szczególnie, że ten konkretny model był tu dość często rekomendowany.

Post, który rozpoczął dyskusję nie jest paszkwilem na Konesso - starałem się rzetelnie zrelacjonować przebieg wydarzeń bez zbędnych emocji i złośliwości, rzecz jasna z mojej perspektywy.



Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2413
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Gaggia Classic / Konesso.pl - historia niekończących się napraw
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Grudzień 2020, 12:04:08 »
@Marcinmarcin
Niesamowite, że muszę to tłumaczyć, a skoro "nic Ci do tego", nie bardzo rozumiem dlaczego mimo to czujesz się w obowiązku by zabierać głos, do tego w sposób wyraźnie obraźliwy.
Nie czuję się w obowiązku, zwyczajnie mam za  sobą 5 czy 6 lat pozytywnych doświadczeń z konesso, wiem że w myśl zasady niezadowolony klient poinformuje o tym dziesięć kolejnych osób, a zadowolony poleci może jednej. Twój wpis odbieram jako pretensjonalny, wybacz jeśli poczułeś się obrażony, ja doskonale rozumiem na ile Nas wszystkich na WOK rozpieściły firmy ze świata kawy. Szybkością wysyłki, rabatami, jakością obsługi i komunikacji, miłymi gestami tyle tylko że w tym przypadku jakoś nie widzę tej wielkiej winy sprzedającego. To moje zdanie, które oczywiście możesz ponownie uznać za wielce obraźliwe za co z góry jeszcze raz przepraszam.

Kurczę nie pracuję dla konesso więc nie znam historii tej reklamacji i bazuję tylko na tym co przeczytałem w tym poście.
.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudzień 2020, 12:07:05 wysłana przez mlopus »

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi