;

Autor Wątek: Oceniaj mnie, niech jad strumieniami leje się -- czyli dyskusja o doborze słowa  (Przeczytany 8073 razy)

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 1274
  • Pomógł: 38
Właśnie o takich wypowiedziach jest ten wątek. Zadufanie w sobie, deptanie innych, brak empatii i megalomania. Mam jak najbardziej prawo oceniać TWOJE wypowiedzi. Nie ja jeden mam takie a nie inne zdanie o TOBIE, forumowicze w ogromnej większości nie tolerują obrażania ich, wymądrzania się i pseudo naukowych wydzielin. Ja naprawdę nie wdaję się w dyskusje akademickie, nie dam jednak sobie deptać po palcach, bo pomimo Twojego rozdętego ego nie jesteś w stanie zrobić mi większej krzywdy niż do tej pory. Mam po prostu zdrowe podejście i nie mam ochoty na dyskusje z TOBĄ. Nie jestem twórcą ani modem tego forum, jestem na poziomie takim jak każdy użytkownik, jednak mogę z przekonaniem powiedzieć: to forum, jak zresztą każde inne NIE JEST OBOWIĄZKOWE. Na innym znanym forum pojawiali się różni pacjenci, wyrzuceni z hukiem, stworzyli konkurencyjne, które nie przetrwało nawet chyba roku. Jest luka, więc pozbieraj wyznawców swoich teorii i stwórz idealne forum. Życzę ci powodzenia i jak w którymś wpisie, dużo zdrowia w Nowym 2018 Roku.
Nienawidzę wrednych ludzi, namawiających innych do swoich głupich przekonań.

Offline Tedi Mężczyzna

  • Wiadomości: 1498
  • Pomógł: 10
  • Ekspres: Gastro 2 X 2 GR, Gastro 2 X 1 GR, Automat 2 GR / HX 10 L / elektrycznie ogrzewane grupy.
  • Młynek: Gastro Mix 85 mm, 2 X 75 mm, 2 X 64 mm, Zapylacz- mały stożek Graef CM 800
Mam po prostu zdrowe podejście i nie mam ochoty na dyskusje z TOBĄ.

Wystarczy tylko, żebyś nie prowokował tak jak w tym temacie. Będzie się przyjemnie Tobie jak i mi czytało. :mhh:

Życzę ci powodzenia i jak w którymś wpisie, dużo zdrowia w Nowym 2018 Roku.

O wpisie pamiętam. Tobie również wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę. :)

Kawa to podstawa, która najlepiej smakuje gdy pije się ją z samego rana.

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 3272
  • Pomógł: 33
  • Ekspres: V60, AP, Severin KA 5702, Astoria CKE, FP, Melitta AromaSignature Deluxe
  • Młynek: MSJ, serbski ręczny, Wilfa, Aergrind, Faema trup
A co do bana, winę za ten stan rzeczy ponosi administracja. Moim zdaniem.
A to ciekawe jest. Winę ponoszą osoby, które pilnują porządku na forum...


Test WBC krytykować będę zawsze, nie za sam pomiar, tylko za argumentację i "zasadność" przeprowadzenia pomiaru robiąc go tylko sztucznym w moich oczach.
No tak, w końcu jedyna uznana metoda pomiarowa, stosowana przez wszystkich jest do dupy niczego. Twoje pomiary są nic nie warte i możesz je sobie wsadzić gdzie uważasz za stosowne przeprowadzać, ale nie mają one ŻADNEJ wartości porównawczej z czymkolwiek.


EDIT: DrUsagi - na bóstwa wszelakie, umiaru trochę
« Ostatnia zmiana: 28 Grudzień 2017, 11:31:32 wysłana przez DrUsagi »

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 6358
  • Pomógł: 93
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Temat nam się rozjeżdża, a i ten na którym mi najbardziej zależało nie został podjęty.

Jeszcze raz:
lubicie zniżki? lubicie bezpośredni kontakt ze sklepami/palarniami? to, że ktoś z linii frontu doradzi? Zatem pamiętajcie, że te osoby, które z nami tworzą to forum też z czegoś żyją i Wasze, często pochopne, słowa (nie opinie, opinie są bardzo ważne, słowa właśnie) mają wpływ na ich wyniki finansowe.

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 2195
  • Pomógł: 19
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Mam inne zdanie na ten temat. Myślę, że takie wątki są też cenne dla sklepów. To że ktoś kupił młynek w Niemczech to jest jednostkowy temat. Sklep jeśli śledzi trendy na forum widzi, że coś się zmienia. Widzi, że w ostatnim roku weszło na rynek kilku nowych graczy, widzi, że coraz częściej polecane są młynki ręczne o przemyślanej konstrukcji i niezłym wykonaniu. Ma wyraźny sygnał, że czas przemyśleć asortyment. Coffeedesk jest świetnym przykładem z młynkiem timemore. Myślę, że nie masz racji.

Marek.

https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 6358
  • Pomógł: 93
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Ależ pełna zgoda z powyższą Twą wypowiedzią. Wszelkie zgodne z prawdą opinie plusowe są w słuszne. Mi chodzi tylko o sposób konstruowania tych negatywnych.

Offline Szczympek Mężczyzna

  • Wiadomości: 647
  • Pomógł: 6
  • Ekspres: LaMa Strada, Gabi, v60, Kalita 101, aeropress, Frenchpress, clever, tygielek, moccamaster
  • Młynek: Comandante, Ek43, mythos one, Rhinowares
Jeszcze raz:
lubicie zniżki? lubicie bezpośredni kontakt ze sklepami/palarniami? to, że ktoś z linii frontu doradzi? Zatem pamiętajcie, że te osoby, które z nami tworzą to forum też z czegoś żyją i Wasze, często pochopne, słowa (nie opinie, opinie są bardzo ważne, słowa właśnie) mają wpływ na ich wyniki finansowe.

To może być problematyczne. W niejednym wątku widziałem zdania typu "Och, jaka wasza kawa smaczna dużo lepsza niż czibo, na pewno będę u was kupował. Czuć, że świeża, to coś innego niż do tej pory piłem. Jeszcze nie potrafię określić profilu smakowego, ale jest super. Ps, liczę na mały rabat następnym razem". Moim zdaniem produkty najwyższej półki nie potrzebują zniżek. Jeśli już to symboliczne.
Niemniej konstruktywna krytyka jest potrzebna. NIE MOŻNA się bez tego obyć. Gdzieś raz w roku mam sytuacje, że wcale nie tania kawa którą kupiłem, okazuje się okropna w smaku. Dlaczego? Hoffman na blogu pisał, że w 90% to wina posiadacza kawy. Zła temperatura, mielenie, woda, oczekiwania itp. Ale zdarza się, że we wszystkich dostępnych metodach jest źle. Cupping nie zadowala, TDS absurdalny. Do pewnej irlandzkiej palarni napisałem, że prawdopodobnie ma spleśniałe ziarno, kawa ohydna, nie do wypicia. I co się okazało? Rzeczywiście tak było. Niezadowoleni klienci dostali zwrot pieniędzy, ja usunąłem złą opinię i otrzymałem voucher na €150. O dziwo nikt wcześniej nic nie napisał. A za przeproszenie, przyznanie się do błędu i poprawę, zawsze duży plus u każdego.

Offline Tedi Mężczyzna

  • Wiadomości: 1498
  • Pomógł: 10
  • Ekspres: Gastro 2 X 2 GR, Gastro 2 X 1 GR, Automat 2 GR / HX 10 L / elektrycznie ogrzewane grupy.
  • Młynek: Gastro Mix 85 mm, 2 X 75 mm, 2 X 64 mm, Zapylacz- mały stożek Graef CM 800
Jeszcze raz:
lubicie zniżki? lubicie bezpośredni kontakt ze sklepami/palarniami? to, że ktoś z linii frontu doradzi? Zatem pamiętajcie, że te osoby, które z nami tworzą to forum też z czegoś żyją i Wasze, często pochopne, słowa (nie opinie, opinie są bardzo ważne, słowa właśnie) mają wpływ na ich wyniki finansowe.

Z tego co zauważyłem chodzi o weryfikacje, a praktycznie jej brak.
Dotyczy się na tym forum praktycznie wszystkiego, czy to będzie kawa, sprzęt, tak samo.
Jest zapotrzebowanie na mowę o własnych spostrzeżeniach i nazywania rzeczy po imieniu. Osobiście sam przywiązuję największą wartość, gdy ktoś z Was o tym mówi z własnego doświadczenia.
Sama reklama kawy przez palarnię, sklepu z kawą, sprzętu przez sprzedawcę mi nie przeszkadza, byle to odbywało się w granicach zdrowego rozsądku. Moim zdaniem.




 
Kawa to podstawa, która najlepiej smakuje gdy pije się ją z samego rana.

Offline krystians Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 2286
  • Pomógł: 32
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2
  • Młynek: leinbrock's mokka, Zassen Quito, Kinu m47
"Och, jaka wasza kawa smaczna dużo lepsza niż czibo, na pewno będę u was kupował. Czuć, że świeża, to coś innego niż do tej pory piłem. Jeszcze nie potrafię określić profilu smakowego, ale jest super. Ps, liczę na mały rabat następnym razem"
Moim zdaniem takie uogólnienie nie jest w porządku. Wcale tak nie musi być, a Ty czy ja nie znamy motywów osoby x. Nikt rozsądny i tak nie weźmie poważnie takiej opinii. Wątpię również aby jakikolwiek sklep był zadowolony z takiej wypowiedzi. Jednak Twoja wypowiedź może być zniechęcająca dla nowicjuszy. Ja jestem za tym, aby pisalii. Według mnie nikt nie musi być specjalistą, aby wypowiadać się na tym forum. Dobrze jednak, aby pisał rozważnie i na tyle rzetelnie na ile to możliwe. Jako społeczność o bogatym doświadczeniu możemy: kogoś nakierować, bądź jeśli nie chce przyjąć pewnej pomocy, wykazać błędy założeń bądź realizacji, aby inne osoby zorientowały się w temacie.  Ile jest pochopnych wypowiedzi, nie tylko niedoświadczonych osób na różne tematy, które mogą niesłusznie zaszkodzić jakiejś części społeczności.

Czytający też powinni się chwilę zastanowić nad przeczytanymi opiniami gdyż tak na prawdę przeważnie mówią przede wszystkim o ich autorze. Więc każdy powinien zastanowić się czemu wierzy lub nie w to co czyta i dociekać dlaczego tak a nie inaczej. To właśnie dociekliwość osób, które nie wiedzą że czegoś się nie da lub robi się tylko tak  może prowadzić do jakiegoś postępu. Oczywiście jeśli są otwarte na dyskusje i rzeczowe argumenty. Jeśli ktoś przychodzi i mówi, że jeden plus jeden równa się zawsze trzy i miesza przy tym jednostki, to wiadomo że trudno będzie się dogadać.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudzień 2017, 21:02:11 wysłana przez krystians »

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 6358
  • Pomógł: 93
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Niemniej konstruktywna krytyka jest potrzebna. NIE MOŻNA się bez tego obyć. Gdzieś raz w roku mam sytuacje, że wcale nie tania kawa którą kupiłem, okazuje się okropna w smaku. Dlaczego? Hoffman na blogu pisał, że w 90% to wina posiadacza kawy. Zła temperatura, mielenie, woda, oczekiwania itp. Ale zdarza się, że we wszystkich dostępnych metodach jest źle. Cupping nie zadowala, TDS absurdalny. Do pewnej irlandzkiej palarni napisałem, że prawdopodobnie ma spleśniałe ziarno, kawa ohydna, nie do wypicia. I co się okazało? Rzeczywiście tak było. Niezadowoleni klienci dostali zwrot pieniędzy, ja usunąłem złą opinię i otrzymałem voucher na €150. O dziwo nikt wcześniej nic nie napisał. A za przeproszenie, przyznanie się do błędu i poprawę, zawsze duży plus u każdego.
[emoji106]

Po pierwsze: konstruktywna, nie pochopna. :ok:
Po drugie: po reakcji usunąłeś wpis, aby nie sugerował na przyszłość :ok: -- na forum się nie da. :-\

Osobiście raczej, w myśl zasady: publicznie chwalić, w 4 oczy ganić, napisałbym do nich bezpośrednio, zamiast publicznie. Jeśli publicznie, nie użyłbym wprost hipotezy o spleśniałym ziarnie, tylko zadałbym pytanie o kawę na podstawie doświadczeń: nie mogę sobie z tą kawą poradzić, próbowałem tak, tak i tak, za każdym razem efekt taki i taki. Coś jeszcze mogę zmienić?
Palarnia zachowała się znakomicie, zgodnie z 6p. Też godne podziwu, ale to inny temat.

A propos tych 90%
Byłem kiedyś na porównaniu wód z 6 różnych miejsc. Tylko jedna woda pasowała mi do wszystkich 6 kaw, ze trzy wody smacznie połączyły się z 3 kawami...

Offline Gregorio Mężczyzna

    • Palarnia kawy Gregorio
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 250
  • Pomógł: 4
    • Palarnia kawy Gregorio
  • Ekspres: La Pavoni Cellini
  • Młynek: Macap
Myślę że bardzo trafny temat wątku i każdemu może dać do myślenia.


To może być problematyczne. W niejednym wątku widziałem zdania typu "Och, jaka wasza kawa smaczna dużo lepsza niż czibo, na pewno będę u was kupował. Czuć, że świeża, to coś innego niż do tej pory piłem. Jeszcze nie potrafię określić profilu smakowego, ale jest super. Ps, liczę na mały rabat następnym razem". Moim zdaniem produkty najwyższej półki nie potrzebują zniżek. Jeśli już to symboliczne.

Zauważ, że takie wpisy najczęściej pojawiają się w wątkach tzw komercyjnych, czyli wątkach poszczególnych firm, więc wiadomo, że należy je traktować trochę inaczej.

A nad publiczną krytyką, zawsze należy się zastanowić trzy razy, każdy sprzęt jest przewidziany dla określonego odbiorcy, osobie która jest na bardzo wysokim kawowym poziomie dany młynek/ekspres/inny sprzęt nie odpowiada, nie spełnia jej oczekiwań, ale czy na pewno dlatego jest całkiem zły? Dla osoby o mniejszym budżecie, będzie on jedyny dostępny i dla niej będzie dobry, efekt krytyki, może być tylko taki, że poszuka w podobnej cenie czegoś innego. Dlatego jeśli porównywać to podobną półkę cenową, podobne parametry, i jednak zawsze trzeba pomyśleć, że dla kogoś może to być wystarczające.
Sklep, Palarnia Kawy Gregorio...

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 3272
  • Pomógł: 33
  • Ekspres: V60, AP, Severin KA 5702, Astoria CKE, FP, Melitta AromaSignature Deluxe
  • Młynek: MSJ, serbski ręczny, Wilfa, Aergrind, Faema trup
donkiszot, ja uważam, że nie można publicznie tylko chwalić. A raczej powinno się pisać opinie niezależnie od tego czy są dobre czy złe. Podchodźmy do tematu opinii racjonalnie i obiektywnie(na tyle na ile to tylko możliwe), ale nie możemy tylko chwalić. Krytyka jest IMO dopuszczalna, jeśli tylko jest konstruktywna. I tu się zaczynają schody...

I, co może się wydawać dziwne - powinniśmy wypowiadać się tak nie tylko na temat sprzętu. Weźmy wtedy poprawkę na to, że wszyscy jesteśmy tylko ludźmi...
« Ostatnia zmiana: 28 Grudzień 2017, 21:33:47 wysłana przez siewcu »

Offline flexooo

  • Wiadomości: 478
  • Pomógł: 9
  • Ekspres: Rocket R58, La Peppina, La Pavoni Europiccola, Syfon Hario TCA 5, Kalita, V60, Aeropress
  • Młynek: Macap M5D Plus, Wilfa Svart, Porlex Mini
Kolego @Tedi gdybyś w założonym przeze mnie temacie wypowiedział się tylko tym "wytłuszczonym" przez Ciebie zdaniem potraktowałbym tę wypowiedź jako wartościową, a Ty wchodzisz najpierw w nic nie wartą "pyskówkę", tym samym irytujesz mnie przez pierwszą połowę swojego postu, po czym już nie mam ochoty czytać drugiej...

To tyczy się kilku innych osób stale toczących forumowe wojenki, serio? Jest to aż tak konieczne? Może dla administracji warto byłoby wprowadzić upomnienia, za ton wypowiedzi? 5 upomnień = ban na miesiąc? Podziwiam administratorów za to, że próbują być bardzo obiektywni w swoich decyzjach.

Odnosząc się do innych poruszonych kwestii wolę kiedy dyskusje użytkowników komercyjnych prowadzone są w ich wątkach.

Ja widzę, że konstruktywną krytykę potrafią prowadzić naprawdę nieliczni..

Offline krystians Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 2286
  • Pomógł: 32
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2
  • Młynek: leinbrock's mokka, Zassen Quito, Kinu m47
Oprócz wody, dochodzą jeszcze wiedza, umiejętności i pewne indywidualne kwestie, np. ktoś może być bardzo wrażliwy na występowanie jakiejś substancji w kawie, która dla zdecydowanej większości nie jest problemem, a dla 1 % jest. Warto myśleć też o takich kwestiach i jeśli coś jest nie tak, to nie robić od razu awantury.

Co do krytyki myślę, że jest bardzo wartościowa jako informacja zwrotna, zarówno dla komercyjnych odbiorców jak i dla pozostałej części społeczności. Jednak tylko jeśli ktoś jest w stanie konkretnie wypowiedzieć się co wg niego jest problemem i być otwartym na to, że może jednak coś jest nie tak po jego stronie.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudzień 2017, 21:52:15 wysłana przez krystians »

Offline Szczympek Mężczyzna

  • Wiadomości: 647
  • Pomógł: 6
  • Ekspres: LaMa Strada, Gabi, v60, Kalita 101, aeropress, Frenchpress, clever, tygielek, moccamaster
  • Młynek: Comandante, Ek43, mythos one, Rhinowares
Jeśli publicznie, nie użyłbym wprost hipotezy o spleśniałym ziarnie, tylko zadałbym pytanie o kawę na podstawie doświadczeń: nie mogę sobie z tą kawą poradzić, próbowałem tak, tak i tak, za każdym razem efekt taki i taki. Coś jeszcze mogę zmienić?
Palarnia zachowała się znakomicie, zgodnie z 6p. Też godne podziwu, ale to inny temat.

Bardzo podobnie zrobiłem. Napisałem do nich na fb w wiadomości, że nie mogę sobie poradzić z ich kawą, czy jaką może jakieś próbki schowane, może coś jest nie tak. Dwa tygodnie bez odpowiedzi, mimo, że wyświetlało mi jako przeczytaną. Wystawiłem 2 gwiazdki na google, w uzasadnieniu wpisując, że fajna, mała palarnia, ale brak kontaktu i kawa prawdopodobnie z defektem. Na fb na priv znowu napisałem, że wydaje mi się, że mają spleśniałe ziarno i może trzeba zadbać o lepszą wentylacje. (Swoją drogą zapytałem w wątku "krótkie pytania, krótkie odpowiedzi" dlaczego kawa jest trawiasta i mulista, i taką właśnie dostałem odpowiedź). Dosłownie dziesięć minut później odpisali na fb, że bardzo przepraszają, ale okazuje się, że miałem rację.

Swoją drogą nienawidzę oceniania kawiarni. Nigdy nie wiesz, czy jakiś student, czy nowy cię nie obsługuje. Gdzieś na blogu coffeedesk byla wzmianka, że po jednym złym doświadczeniu w kawiarni, potrzeba 12 kolejnych wizyt by zatrzeć to złe wrażenie. W mojej ulubionej kawiarni, zostałem oszukany (zamówiłem v60, dostałem French press), kilka razy zapomnieli o moim zamówieniu, ale chodzę tam, bo jest świetna atmosfera i bardzo przyjemni właściciele. Jeśli mam ocenić jakąś kawiarnię, to tylko taką w której byłem przynajmniej dziesięć razy, wtedy można powiedzieć czy jest powtarzalność, czy cała obsługa jest w porządku itd. Jeśli słyszę "byłem tam raz i już nie wrócę, bo espresso było gorzkie" - mam ochotę skończyć rozmowę. A podszedłeś, powiedziałeś, że lubisz słodsze espresso, czy mogą zrobić nowe, bo uważasz, że coś jest nie w porządku? Nie? To tylko Twoja wina, a nie kawiarni.

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi

anything