Autor Wątek: Ciśnienie na grupie - co wskazuje manometr gdy leci woda a nie ma kolby?  (Przeczytany 8172 razy)

Offline multifan4 Mężczyzna

• Ekspres: Astoria CKE, Expobar Office Leva HX
  • Młynek: Fiorenzato F4E nano, Eureka Mignon
Oglądałem sporo filmików podczas ekstrakcji oraz podczas puszczania wody z grupy bez kolby. I zastanawia mnie, jak to możliwe że manometr ciśnienia na grupie mimo braku kolby, a więc teoretycznie braku oporu hydraulicznego wskazuje prawidłowe ciśnienie ekstrakcji?
Czy gdzieś na grupie jest zwężka, choć pewnie to ja nie rozumiem zasady działania ekspresu. Jeśli manometr czy jest kolba, czy też nie wskazuje to samo, to do czego ten manometr służy bariście?
Pierwszy lepszy film: woda leci bez kolby, ekspres HX, a ciśnienie jest. Gdzie jest opór?
Z racji tego, że z wykształcenia jestem hydraulikiem siłowym, myślałem, że opór buduje się na ubitym ciastku i ciśnienie zależy od tego oporu wynikającego z ubicia i napełnienia kolby. Moim zdaniem pusta kolba to brak ciśnienia.
Czy manometr służy tylko do regulacji zaworu OVP?
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2016, 23:49:23 wysłana przez multifan4 »

Offline loock Mężczyzna

• Użytkownik komercyjny
    • Palarnia Kawy, Sklep z Kawą & Serwis
  • Ekspres: na prąd i wode
  • Młynek: też na prąd :D
Odp: Ciśnienie na grupie - co wskazuje manometr gdy leci woda a nie ma kolby?
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwiecień 2016, 18:26:57 »
Dopiero końcowy opór daje ciastko z kawą. Wcześniej w układzie tzn w grupach albo na rurkach masz zamontowane ograniczniki przepływu, rózne zwężki z otworami od 0,4 do 0,8mm ustalające przepływ na jakimś tam niskim poziomie rzędu 200-300ml/min. To one powodują wstepny opór przepływu wody

Offline multifan4 Mężczyzna

• Ekspres: Astoria CKE, Expobar Office Leva HX
  • Młynek: Fiorenzato F4E nano, Eureka Mignon
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwiecień 2016, 21:27:59 »