Autor Wątek: Prosze o rade  (Przeczytany 1986 razy)

Offline Seniormartinez

Prosze o rade
« dnia: 13 Lipiec 2022, 16:22:42 »
Dzien dobry. Chcialbym kupic ekspress automatyczny do kawy. Mialem jure e8 i powiem szczerze ze nie bylem w 100% zadowolony. Wydalem 5500 zl i o ile kawy czarne byly super to mleczne juz nie bardzo. Pianka byla ale nie taka gesta jak np idzie sie do kawiarni i robia to recznie. Jestem laikiem w tych automatach ale wydajac 5500 zl to kawa wedlug mnie powinna byc idealna. Cale szczescie jura sie popsula i zwrocili mi kase. Po miesiacu przestala pobierac mleko. Teraz zostalem z pieniedzmi i mysle o automacie firmy saeco a konkretnie model Xelsis deluxe sm8780/00. Czy ktos posiada taki model lub podobny i moze sie wypowiedziec?moze cos innego?ja pije tylko espresso i americano ale zona lubi cappucino i latte wiec moze na te kawy wystarczy cos prostszego?

skansen

• Gość
Odp: Prosze o rade
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lipiec 2022, 18:59:21 »
W Jurze prawdopodobnie zapchał się (zakleił) system mleczny. Kupując tego typu automat musisz liczyć się z koniecznością czyszczenia systemu mlecznego. Najlepiej razem z ekspresem kupić płyn do czyszczenia układu mlecznego.

Saeco i seria Xselsis jest OK, kawę jak na automat robi przyzwoitą.

Offline Seniormartinez

« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lipiec 2022, 04:09:53 »
a moze pan poleci jakis kolbowy?w sumie pije tylko americano,czasem espresso a zona cappucino

skansen

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipiec 2022, 09:39:43 »
To zależy od budzetu. Jest sporo wątków o wyborze ekspresu do kaw mlecznych przy określonym budżecie.
Jako punkt wyjścia przyjąłbym Oscara, tu w zestawie z Grintą:
https://www.elektros.it/it/it/oscar_II_nuova_simonelli/combo_oscar_II_GRINTA.html

Jeśli budżet pozwala to zamiast Grinty wziąłbym jakiś bardziej docelowy młynek z żarnami 64mm, np. Eureke Mignon XL, Ceado E6P...