Autor Wątek: Źle działający młynek Wilfa Svart WSCG-2  (Przeczytany 776 razy)

Offline Lot29

• Ekspres: Przelew
  • Młynek: Wilfa Svart WSCG-2
Źle działający młynek Wilfa Svart WSCG-2
« dnia: 05 Kwiecień 2025, 10:08:05 »
Cześć!
Jestem nowy w świcie kawy i podjąłem złą decyzję o zakupie używanego młynka-Wilfa Svart WSCG-2. I nie wiem czy to wada która da się naprawic.
Otóż czas mielenia na ustawieniu na filter, 30 gram kawy to ok 2 min. Wygląda to jak by żarna nie mogło dobrze wychwycić ziarna i je tylko podbijało.
Czy dam radę to naprawić czy młynek już aut.

Offline Antonio Mężczyzna

• Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Źle działający młynek Wilfa Svart WSCG-2
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Kwiecień 2025, 17:54:26 »
Czas mielenia zależy od wielu rzeczy: od rozmiarów żaren, od stanu ostrzy, od odległości między żarnami, od samych ziarenek (gęstość, twardość, rozmiary). Warto zajrzeć do środka i sprawdzić stan żaren. Może trzeba je wymienić. Młynek jest prostą maszyną: nie bój się, rozkręć co się da, wyczyść wszystko itd.

Offline krystians Mężczyzna

• Global Moderator
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, B75, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Ode2
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Kwiecień 2025, 14:34:37 »
Cześć, kupowanie używanego sprzętu nie jest wcale złe o ile uczciwy jest sprzedawca. Polecam tak jak antonio zajrzenie do żaren na początek. Jest to banalnie prosta sprawa. Odkrecasz na maksymalnie grube mielenie i wyjmujesz pojemnik na ziarna, a potem masz koszyczek z zewnętrznym żarnem. Sprawdź czy wszystko tam jest ok. Możesz zrobić zdjęcia oraz filmik pokazujący problem i podać link, to wtedy będzie łatwiej coś podpowiedzieć.

Offline Heniutek Mężczyzna

• Ekspres: Robot, V60_02 ,Gabi A+ B, FP, AP (Prismo + RGB), Cafflano® Kompresso , Mok 4tz , Mizudashi , Barista , Kalita, Origami, Kinto..
  • Młynek: Wscg-2, Jx-Pro, C2, ODE, M01