Autor Wątek: Ekspres do 3000  (Przeczytany 1631 razy)

Offline Ivka Kobieta

  • Wiadomości: 3
  • Młynek: Severin KM3873
Ekspres do 3000
« dnia: 24 Grudzień 2020, 10:19:43 »
Cześć,
noszę się z zamiarem kupna ekspresu.
Doradźcie proszę, w co warto zainwestować ? Jestem początkująca. Myślałam o automacie, ale czytając forum chyba jednak wolę kolbę.
Mamy budżet 3000. Pytanie czy lepiej kupić ekspres z wbudowanym młynkiem czy też dwa urządzenia osobno.
Poproszę o polecenie modeli :)
Z góry dziękuję

Offline drwaski

  • Wiadomości: 52
  • Ekspres: Lelit Victoria
  • Młynek: Mignon Specialita
Odp: Ekspres do 3000
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2020, 12:10:16 »
Młynek zdecydowanie osobno. Po pierwsze, przy odpowiednim wyborze, będzie lepszej jakości (a to podstawa). Po drugie masz większe możliwości przy zmianie sprzętu. Pamiętaj tylko, że ekspres kolbowy to głównie espresso i trochę nauki, żeby osiągnąć dobre, powtarzalne wyniki.

skansen

  • Gość
Odp: Ekspres do 3000
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudzień 2020, 12:23:43 »
Pytanie czy lepiej kupić ekspres z wbudowanym młynkiem czy też dwa urządzenia osobno.
Jeśli chcesz załatwić sprawę zakupu sprzętu i potem do niej nie wracać to możesz kupić ekspres z wbudowanym młynkiem.
Jeśli planujesz jednak późniejsze zmiany to lepiej kupić oddzielne urządzenia.
Zerknij:
https://forum.wszystkookawie.pl/index.php?topic=8655.0
https://forum.wszystkookawie.pl/index.php?topic=9761.0
https://forum.wszystkookawie.pl/index.php?topic=10178.0

Offline Damian

  • Wiadomości: 876
  • Ekspres: Lelit Pl41e, V60, kawiarka GAT 3tz, Aeropress
  • Młynek: Fiorenzato F4 Eco, ascaso i2 mini, Hario skerton, xeoleo
Odp: Ekspres do 3000
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Grudzień 2020, 12:43:33 »
Napisz nam jeszcze głównie jakie kawy pijasz. Czarne, z mlekiem, małe, duże... Bo to też ważna sprawa.
I przy okazji, polecamy kupować kawę dobrej jakości w sprawdzonej palarni, inaczej nawet super ekspres nic nie da.

Offline Ivka Kobieta

  • Wiadomości: 3