Autor Wątek: jaki młynek-proszę o radę  (Przeczytany 37164 razy)

mek

  • Gość
jaki młynek-proszę o radę
« dnia: 27 Listopad 2013, 15:15:03 »
Witam,

jestem na forum gościnnie, chociaż nie wiem, czy się nie wciągnę jak tak dłużej poczytam :) Zajrzałam, bo postanowiłam kupić sobie młynek do kawy i nie wiem jaki. Proszę o radę w dwóch kwestiach:

1/ mam ekspres saeco via veneto taki: http://www.euro.com.pl/ekspresy-cisnieniowe/saeco-via-veneto-srebrny.bhtml?gclid=CK2NgdmQhbsCFUcV3god6GgAyw

wiem, nic ciekawego, ale już mam od kilku lat i na razie chcę go używać. Nie znam się na piciu kawy (jak sie okazało po przeczytaniu tego forum zupełnie się nie znam), więc piję sobie z tego ekspresu kawę w dużej filiżance z mlekiem (spienionym lub nie). I do takiej kawy chcę sobie kupić młynek. I po tym co tu przeczytałam rozważam severin KM 3873 lub jakiś ręczny. Wolę elektryczny, ale jeśli nie nadaje się do takiego ekspresu, to chciałabym wiedzieć jaki ręczny będzie dobry. Więcej niż 300 zł wydać nie mogę, a chcę pić kawę świeżo zmieloną.

2/ moja mama pije kawę w dużym kubku, czasem z mlekiem, częściej bez. Pije taką zalewaną z fusami, bo nie ma żadnego sprzętu. Chcę jej kupić na prezent aeropress. Czy to dobry wybór do zastąpienia kawy fusiastej? (chodzi o to, żeby nadal miała kubek kawy, ale lepszej) I jaki do tego młynek najtańszy, ale żeby miał sens?

Z góry dziękuję za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopad 2013, 15:33:27 wysłana przez mek »

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: jaki młynek-proszę o radę
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Listopad 2013, 15:28:17 »
Co do drugiego - aeropress to dobry pomysł, ale rozważ jeszcze French press i drip. Z frencha będziesz miała chyba najbardziej podobną jeśli chodzi o przygotowanie kawę a z dripa najbardziej zbliżoną do ekspresu przelewowego. Wszystkie trzy opcje dadzą dobry efekt.

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel