Autor Wątek: Otwarcie kawiarni w Szczecinie- proszę o pomoc  (Przeczytany 8870 razy)

Offline papadens

  • Wiadomości: 11
Otwarcie kawiarni w Szczecinie- proszę o pomoc
« dnia: 21 Grudzień 2014, 12:54:08 »
Witam wszystkich,

Jestem tutaj nowym użytkownikiem, ale forum czytam od dłuższego czasu. Zgłębiam swoją wiedzę dzięki Wam ;)

Od kilku miesięcy marzę o otwarciu kawiarni w Szczecinie. Z całą pewnością jest to bardzo trudne przedsięwzięcie, lecz nie niewykonalne. Niestety, nie mam doświadczenia baristycznego... o prowadzeniu własnego biznesu nawet nie wspomnę. Wiedzę teoretyczną na temat kawy znam z książek i z internetu. Oczywiście przejdę wszystkie szkolenia baristyczne.

Wiem, że tutaj na forum są osoby, które prowadzą własną kawiarnię i to właśnie do nich m. in. kieruję mój temat. Aktualnie jestem teraz na etapie przygotowywania ankiety, sporządzania kosztorysu oraz ustalania potencjalnych przychodów i kosztów stałych. Trochę ogrom pracy mnie przeraża... i nie bardzo wiem jak ruszyć z miejsca.

Firmę chce prowadzić razem z moją wspólniczką plus zatrudnić kilka osób. Czy wtedy taka kawiarnia ma rację bytu? Czy raczej zjedzą mnie koszty? W ogóle od czego powinienem zacząć?

Pierwszą naszą koncepcją było otworzenie kawiarni w stylu starego Szczecina. Klimat to lata 20-ste, 30-ste z pianinem w środku. Planowaliśmy organizować weekendowe występy muzyczne. Totalne postawienie na jakość kawy. Domowe, pyszne ciasta pieczone na miejscu. Głównie nacisk położony na jakość oraz obsługę. Chcemy połączyć kawiarnie ze sprzedażą również win i szampana.

Niestety, spotkałem się z dosyć sceptyczną opinią osoby, która jest autorytetem na rynku kawy. A co Wy sądzicie o takim pomyśle? Czy znajdę odbiorców na taką kawiarnię?
Wiem, że głównymi klientami kawiarni są młode osoby... w tym większość to kobiety. Nie mam pojęcia, czy młodzi ludzie chętnie odwiedziliby właśnie takie miejsce.