Autor Wątek: Młynek do kawy i waga na start  (Przeczytany 3019 razy)

Offline MarioCoffee

  • Wiadomości: 3
  • Ekspres: Kawiarka Bialetti
Młynek do kawy i waga na start
« dnia: 28 Wrzesień 2021, 20:32:22 »
Cześć wszystkim!

Jestem bardzo początkującym "kawoszem" jeśli tak się mówi. Z tego miejsca, chciałbym prosić o wyrozumiałość i waszą radę.  :poklon:

Od kilku miesięcy zacząłem parzyć kawę w kawiarce firmy bialetti. Obejrzałem kilka filmików dot. sposobu zaparzania kawy w kawiarce i robię wszystko zgodnie z instrukcją. Gotuje wodę w czajniku, wlewam ją do kawiarki do poziomu zaworu, lejek wypełniam mieloną kawą do pełna, ale nie ugniatam go (jedynie wyrównuje, żeby kawa nie wystawała), zakręcam do oporu i gotuję na kuchence na najwyższym płomieniu, aby jak najkrócej trwał proces "ekstrakcji" - poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.

Nie posiadam młynka (jeszcze), więc używam kawy lavazza qualita oro. Kawa w smaku wychodzi bardzo goryczkowa o smaku ziemi. Zawsze piję więc z dodatkiem przegotowanej wody - wtedy jest nawet smaczna, ale nie czuć w tym żadnego aromatu.  kawka

Od niedawna, zacząłem się bardziej interesować kawą i z tego, co już przeczytałem pierwszym krokiem powinna być kawa ziarnista i młynek. Młynek rzecz jasna żarnowy o szerokim stopniu regulacji zmielenia. Chciałbym zacząć od czegoś niedrogiego, a ze względu na małe rozmiary mojej kuchni kierowałbym się również w stronę młynka ręcznego. Na rynku jest wielu producentów, którzy je oferują, jednak z trudem przychodzi mi wybór odpowiedniego. Dlatego, bardzo prosiłbym was, o ile dotrwaliście do tej części mojego wywodu, o pomoc w wyborze młynka do ok. 300 zł oraz wagi do kawy (tutaj nie orientowałem się cenowo jak to wygląda).

Byłbym również bardzo wdzięczny jeśli polecilibyście mi warte uwagi strony, skąd mogę zamawiać takie akcesoria i inne akcesoria.
A co do samej kawy, to zamawiacie ziarna online czy szukacie lokalnych palarni?


Offline Psyche Mężczyzna

  • Wiadomości: 650