Autor Wątek: Moja kawa pachnie mocznikiem?  (Przeczytany 4127 razy)

Offline paulomac

  • Wiadomości: 1
  • Ekspres: DeLonghi EC146B
  • Młynek: DeLonghi KG89
Moja kawa pachnie mocznikiem?
« dnia: 04 Grudzień 2019, 23:05:43 »
Hej, to mój pierwszy post, więc pragnę się ze wszystkimi przywitać :)

Jestem młodym amatorem dobrej kawy, mam budżetowy ekspres i budżetowy młynek, a teraz, po raz pierwszy, postanowiłem kupić jakąś ciekawą kawę speciality. Wybór padł na jedną z wypalarni ze sklepem online. Kupiłem kawę Brazil Yellow Bourbon wypaloną na zamówienie, która akurat była w promocji. Po zmieleniu pachnie bardzo zachęcająco, są wyczuwalne w aromacie cytrusy, ale do tego wybija się coś w stylu zaschniętego moczu - to nie tylko moja opinia, moja dziewczyna też go wyczuwa. I teraz pytanie do Was, czy to jest defekt czy tego typu kawa tak pachnie? Nie wydaje mi się, żeby tak było, zastanawiam się bardziej, czy to problem z ziarnami, jakie palarnia zamówiła, czy może problem ze sposobem obróbki po ich stronie? Może po prostu chcieli się pozbyć towaru, który wiedzieli że ma takowy defekt? Kupiłem w sumie dwie paczki 250g, jedna miała iść na prezent, ale przecież nie dam komuś czegoś takiego.
Pytanie: co o tym sądzicie? Spotkaliście się z czymś takim? Czy to wystarczający powód, żeby zgłosić reklamację do sklepu?

Offline Damian

  • Wiadomości: 876
  • Ekspres: Lelit Pl41e, V60, kawiarka GAT 3tz, Aeropress
  • Młynek: Fiorenzato F4 Eco, ascaso i2 mini, Hario skerton, xeoleo
Odp: Moja kawa pachnie mocznikiem?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Grudzień 2019, 06:58:24 »
Moczem to mi nigdy kawa nie pachniala. Ale mam podejrzenie, że twoja kawa jest mocno palona i ten zapach to aromaty przegrzanego i zjelczalego olejku. Czy ta kawa jest mocno wypalona? Jest pokryta takim błyszczącym olejkiem? Może to wcale nie jest żadną speciality, albo ktoś ją źle wypalił dlatego poszła po promocji?
No chyba, że kurier zrobił takiego psikusa, że nasikal do paczki którą przewoził.. miotla