Autor Wątek: Kolba czy automat dla nowicjusza do 5000  (Przeczytany 12549 razy)

Offline mseredin

    • brak
  • Wiadomości: 18
  • Ekspres: brak
  • Młynek: brak
Kolba czy automat dla nowicjusza do 5000
« dnia: 27 Styczeń 2021, 08:13:04 »
Cześć, przeglądam forum od kilku dni i nie ukrywam że im więcej czytam, tym mniej jestem pewien czego chcę. Jeśli chodzi o robienie kawy, to nie mam zupełnie doświadczenia, jednak widzę że nie jest to czarna magia.

Ale od początku. Dojrzałem wreszcie aby kupić ekspres. Po prostu od momentu jak zacząłem trenować (co teraz jest utrudnione), zrezygnowałem całkowicie że słodyczy oraz jakiegokolwiek alkoholu (szczególnie lubiłem dobrą łychę, jednak raczej słodkie gatunki niż wybitnie wytrawne). Więc wpadłem na plan zakupu ekspresu. Na początku myślałem o czymś na kapsułki... Ale po przemyśleniu tematu stwierdziłem że to głupi pomysł. Następnie wybór padł na jakiś automat (z czasem też budżet na sprzęt był coraz wyższy bo startowałem od 2k,a aktualnie powiedmzy6ze szukam czegoś za maksimum 5-6k). Ogólnie 95% to będą kawy białe, może czasami rano będzie jakieś americano. Espresso po prostu nie lubię, tak samo jak moja narzeczona.

I teraz dochodzę do meritum problemu. Iść w kolbę (tutaj myślę o Oscar II + Lelit Fred/William), czy może jednak ze względu na zupełne pominięcie espresso (tak wiem że podstawą wielu jeśli nie wszystkich kaw białych jest espresso), pójść jednak w dobry automat (Nivona 789 lub 842, ewentualnie Jura E8)?

Pytanie czy w białych kawach, będzie aż tak zauważalna różnica pomiędzy kolbą a automatem? Bk nie da się ukryć, że zrobienie kawy w automacie jest znacznie prostsze i szybsze, co dla mnie ma również bardzo duże znaczenie (na trening wychodzę zazwyczaj w okolicach 3.15 rano, wiec tutaj naprawdę wygoda i szybkość zrobienia kawy ma znaczenie, jednak nie jest to decydujące).

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc



« Ostatnia zmiana: 27 Styczeń 2021, 12:25:26 wysłana przez ranGo »

Offline Makgajwer