Jak już patrzymy na takie wynalazki to nowy Koenigsegg na czystym etanolu emituje w czasie jazdy tyle co elektryk ładowany z fotowoltaiki
Hm, emitują co i jak liczone?
Jak dla mnie elektryki to wielka ściema/manipulacja:
Np. już 10 lat temu Euro5 definiowała maksymalną emisję pyłów PM dla diesli na 0,005 g/km, co daje 0.5kg / 100 tys km
Oczywiście dotyczy to emisji z rury wydechowej, na takim dystansie zużywa się ze 2 komplety opon, tak pewnie z 6-8mm gumy po obwodzie razy 4 koła (miękkich, sportowych więcej...), co już daje większą "emisję" pyłu.
Odpowiedniki elektryczne z rury nie wydalają (jeśli nie liczymy pyłu z elektrowni
), ale zużywaj szybciej opony, bo są znacznie cięższe (bateria) i mają zazwyczaj lepsze przyspieszenie (spory moment silników elektrycznych od samego dołu)... W praktyce wychodzi, że pyłu jest więcej
a jak się zapali... to dymi ~dobę, albo np. cały statek samochodów idzie na dno