Autor Wątek: automat czy zaczynąc kompletować od podstawy  (Przeczytany 3254 razy)

Offline koral Mężczyzna

  • Wiadomości: 20
automat czy zaczynąc kompletować od podstawy
« dnia: 08 Lipiec 2015, 09:55:38 »
Witam na forum kawoszy

Standardową odpowiedź na pytanie postawione w temacie znam po poczytaniu tegoż forum - sugerowana kolejność kupowania to młyn + kawa, ekspres kolbowy. I dobry młyn do podstawa dobrego espresso.

I tu właśnie pojawia mi się wątpliwość. Potrzeba implikuje zakupy, a nie odwrotnie.  A w naszej rodzinie to żona pija praktycznie wyłącznie mleczne, a ja 60% czarnej. Ale ja to w ogóle nie znam się na kawie, pijam raz na tydzień, preferuję herbatę.

I tu mam zagwozkę. Automat to byłby Nivona 757. Zaś młyna nie wybrałem, pewnie na początek to bym kupił jakiś dobry młyn i zwykłą kawiarkę a potem dopiero ekspes kolbowy. Tylko czy mi to da jakiś zysk skoro praktycznie nie pijamy espresso?

No i żonie marzy się ekspres OneTouch.

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: automat czy zaczynąc kompletować od podstawy
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lipiec 2015, 10:02:26 »
Podstawą kaw mlecznych jest właśnie espresso. Z kiepskiego espresso otrzymasz kiepskie cappu/latte itd.
Wszystko zależy od tego jak bardzo będziecie się wkręcać w kawowy światek. Nie ma co ukrywać, że automat jest na codzień wygodniejszy ale otrzymana kawa zdecydowanie gorsza. Kolba z młynkiem pozwala osiągnąć znakomite rezultaty ale wymaga nieco więcej umiejętności i zaangażowania niz tylko naciśnięcie guzika. Wybór nie jest prosty bo obie drogi pociągają za sobą wydatki mocno obciążające budżet domowy - przy czym zwykle kupno automatu to jednorazowy zakup a w przypadku kolby to ciągłe doskonalenie posiadanego zestawu.

Pomysł typu młyn, kawiarka i ręczny spieniacz jest dobrą drogą. Mozno ograniczy koszty a rezutlaty raczej będą lepsze niż z automatu.

Offline koral Mężczyzna

  • Wiadomości: 20