Autor Wątek: espresso w gagia baby dose  (Przeczytany 3604 razy)

Offline oenomaos Mężczyzna

  • Wiadomości: 50
  • Ekspres: Lelit Anna PL41TEM + Gaggia Baby Dose + Moccamaster GCS
  • Młynek: Compak K3 Advanced Touch, Ceado 37s
espresso w gagia baby dose
« dnia: 29 Lipiec 2018, 14:27:02 »
Cześć, jestem początkujący i kupilem używany ekspres , chciałbym by ktoś mi powiedział jak sprawdzić czy wszystko sprawne i jak zrobić pierwsze espresso, co i jak zeby czegoś nie zepsuć(w sensie ekspresu) bo pewnie zanim zrobie dobrą kawe chwile zejdzie:D ktoś ma ten ekspress i napisałby pierwsze kroki?

Offline Tedi Mężczyzna

  • Wiadomości: 1644
  • Ekspres: Gastro 1-2 GR, +/- 0,5 °C
  • Młynek: Gastro 65-75-85 mm.
Odp: espresso w gagia baby dose
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Lipiec 2018, 17:33:58 »
Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok to dokonuje się pomiaru wody pod względem temperatury jak i ciśnienia.
Gdy nie masz manometru ani termometru możesz ocenić tylko na oko i smak.
Zaczynamy:
1/ Włączany ekspres żeby się wygrzał.
2/ Sprawdzamy przy użyciu pewnej siły wpięcie kolby w grupę bez ziarna w sitku. Jest to położenie rączki względem grupy, często jest raczka na godz.6. Zakładam: mamy wpięcie na tej godz.
3/ Sypiemy ziarno w sitko tak, żeby po rozprowadzeniu było na równi z górnym rantem sitka. Ubijamy tamperem. W sitko sypiemy tyle ziarna jakie ma pojemność dane sitko. Może to być 14 jak i również np. 18g.
4/ Wpinamy kolbę w grupę. Gdy ziarna nie jest w sitku za dużo bez problemy raczka od kolby znajdzie się na godz.6. To nam gwarantuje poprawne/szczelne wpięcie kolby w grupę.
5/ Włączamy ekstrakcję. Czas 25 s, uzysk 40-50 g. Gdy nie masz wagi mogą być ml. zamiast g.
6/ Gdy ekstrakcja trwa zbyt długo mielimy ziarno grubiej, gdy zbyt szybko mielimy drobniej.
7/ Ocena na oko. Jak jest czas 25 s i tem. ok wraz z ciśnieniem wody, na kawie powinna pojawić się gęsta crema która świadczy, że idziemy właściwą drogą. To tak w wielkim skrócie. Powodzenia. :ok: