Autor Wątek: Pomoc w "rozszyfrowaniu" ekspresu  (Przeczytany 1869 razy)

Offline WojtusJ

  • Wiadomości: 1
  • Ekspres: Saeco Xelsis SM 7581/00
Pomoc w "rozszyfrowaniu" ekspresu
« dnia: 07 Listopad 2018, 09:37:23 »
Od niedawna posiadam automatyczny ekspres do kawy Saeco Xelsis SM 7581/00. Niedawno też zacząłem pić kawę, więc jestem z definicji laikiem w tym temacie - najpewniej z niewykształconym jeszcze smakiem.

Nie mniej jestem dociekliwy i chciałbym w pełni rozumieć urządzenie które obsługuję, stąd też mam kilka pytań, może ktoś będzie w stanie mi pomóc.
1. Podczas robienia kawy mogę ją sobie personalizować, tzn. wybać ilość kawy w ml, jej temperaturę, ilość mleka, itp. Dwie opcje tutaj mnie zastanawiają:
a) moc kawy - określana w liczbie ziaren od 1 do 5,
b) smak - określany jako jeden z trzech poziomów.
2. Wśród dostępnych kaw są m.in. Espresso, Double Espresso, Americano, Espresso Lungo oraz po prostu "Coffee". Co to jest to "Coffee"? Literatura fachowa nie określa czegoś co jest po prostu "kawą" - to musi być jakiś wariant Espresso / Lungo (nie leje samej wody w trakcie przygotowania, więc obstawiam, że nie Americano).

Ad. 1
Czytając wypowiedzi fachowców, wiem, że na smak kawy podczas przygotowania można wpływać w różny sposób, np. regulując temperaturę wody podczas ekstrakcji, czas ekstrakcji, ilość wody użytej w ekstrakcji czy też po prostu ilość zmielonej kawy. Zastanawia mnie czym różni się ustawienie Mocy od Smaku. Moc na logikę wpływa na ilość zmielonych ziaren, podczas gdy do smak to czas ekstrakcji, jednak czytając poradniki dowiedziałem się, że na moc wpływa głównie czas ekstrakcji (tak np. powstaje mocniejsze Lungo, które jest mocniejsze od Espresso), podobnie czasem ekstrakcji można wpłynąć na aromat skracając jego czas i ew. zwiększając ilość ziaren.

Przejrzałem całą dokumentację ekspresu i dzwoniłem do pomocy technicznej, niestety nigdzie nie jestem w stanie otrzymać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. :-(

Offline DrUsagi Mężczyzna