Autor Wątek: Rancilio Silvia  (Przeczytany 302204 razy)

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1185 dnia: 11 Listopad 2020, 21:42:08 »
Cytuj (zaznaczone)
@mazoor moja Silvia jest z 2001r

W takim razie najlepsze lata jeszcze przed nami- dobrze wiedzieć. Jeśli masz jakieś wskazówki jak ja utrzymać w dobrej kondycji tak długo to mam uszy szeroko otwarte. Jak wygląda twoja rama? Ja niestety kupiłem w stanie mocno skorodowanym i jedyne co robie to trzymam ją cały czas suchą. Po każdej kawie opróżniam tacke ociekową i zawsze trzymam pod nią ręcznik papierowy gdyby jakaś woda sie rozlała.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 1831
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1186 dnia: 11 Listopad 2020, 23:26:24 »
Jedynym sensownym, ale jednak dość pracochłonnym sposobem pozbycia się rdzy, jest rozebranie RS do ostatniej śrubki. Dokładne piaskowanie ramy i cynkowanie. Następnie pokrycie lakierem i wówczas można liczyć na zero rdzy. Taka operacja jest dość pracochłonna i trochę kosztuje. Znam przypadek wykonania kopii szkieletu RS ze stali nierdzewnej. To też jest gwarancją braku rdzy, ale koszt idzie pod sufit, no i trzeba naprawdę kochać swoją RS. Co do trwałości, tego ekspresu, to mam V1 i padła grzałka. Kupiłem nową, ale nie sądzę, żeby wytrzymała tak długo.
Nienawidzę wrednych ludzi, namawiających innych do swoich głupich przekonań.

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1187 dnia: 12 Listopad 2020, 14:30:08 »
No ciekawe. W razie gdyby mi się kiedyś mój ekspres przewrócił ze starości, to widzę, że na coffeesite można kupić nową ramę za 380zł.
Moja rama obecnie nie nadaje się na piaskowanie- w niektórych miejscach jest tak przeżarta, że obawiam się, że mogłaby go nie wytrzymać  :lol2:
Co do stali nierdzewnej to aż takim fanatykiem nie jestem, jak ekspres padnie to po prostu kupię nowy, chętnie pouczę się nowej maszynie. Ale nie zamierzam niepotrzebnie generować wydatków- póki jest i spełnia swoją rolę to chucham i dmucham  [emoji38]
Przy okazji grzałki to w moim egzemplarzu była już wymieniana- pierwszy właściciel przegrzał boiler robiąc parę i spalił grzałkę no i wymienił. Do tej pory działa bez problemu. Tylko ja też nie za wiele używam pary- zrobiłem może trzy mleczne kawy w ciągu roku. Jakoś jestem wierny czarnej :P

Offline kawosz17

  • Wiadomości: 1627
  • Ekspres: Quick Mill Orione
  • Młynek: 1Zpresso J-Max S
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1188 dnia: 14 Listopad 2020, 13:59:39 »
@mazoor tak wygląda moja rama. Myślę, że nie najgorzej. Nie znam historii ekspresu. Ja go mam z 3ci rok.

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1189 dnia: 14 Listopad 2020, 16:07:07 »
@kawosz17
Wygląda pięknie i prawie dziewiczo :p
Jak wrócę do domu jakoś pod koniec listopada to wstawię zdjęcie mojej ramy dla porównania. Na razie ekspresem opiekuje się moja dziewczyna, mam nadzieję, że nie wygląda gorzej niż jak go ostatni raz widziałem  :hihihi:

Offline Bushman

  • Wiadomości: 107
  • Ekspres: Rancilio Silvia E V5 2018 + Auber PID black edition
  • Młynek: Rancilio Rocky SD
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1190 dnia: 14 Listopad 2020, 16:14:16 »
Nieodłączne akcesoria do Ms Silvii  :ogien:

Offline krzychkrk

  • Wiadomości: 27
  • Ekspres: Rancilio Silvia E V5 2018
  • Młynek: Rancilio Rocky
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1191 dnia: 01 Grudzień 2020, 20:52:53 »
Cześć na wymianę to w moim przypadku: VITON FLAT GASKET o 13x4x4 mm dostępne od ręki np w atp-części.
Kupiłem uszczelkę zaworu pary w atp-części. Znaleźć tam coś to trzeba mieć dużo czasu. Fatalna nawigacja i wyszukiwanie części. Sposób zamawainia w sklepie też nieczytelny. Plusem jest to, że pojawiły się paczkomaty więc nie trzeba płacić za kuriera.

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1192 dnia: 14 Grudzień 2020, 20:40:09 »
A oto moja rama. Tak jak mówiłem, cieszę się, że ekspres jeszcze stoi ;)
https:// ibb.co/sQCgXCB
https: //ibb.co/yXB9dcZ

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 1831
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1193 dnia: 14 Grudzień 2020, 20:54:01 »
Nienawidzę wrednych ludzi, namawiających innych do swoich głupich przekonań.

Offline Kekacz Mężczyzna

  • Wiadomości: 861
  • Ekspres: Lelit MaraX V2, (było: RS V4 PID, Gaggia Baby Twin)
  • Młynek: Eureka Single Dose, Timemore Slim Titanium, (było: F4 Nano V2, Gaggia MDF Stepless)
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1194 dnia: 15 Grudzień 2020, 09:41:09 »
Niczym tylne błotniki Hondy. Takiego stanu jeszcze nie widziałem, przyznam.
W młynku: Prima Intenso
"Im więcej wiem o kawie, tym mniej wiem o kawie"

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1195 dnia: 15 Grudzień 2020, 11:36:36 »
 No niestety w takim stanie ją kupiłem. Na szczęście korozja się nie rozszerza, tylko utrzymuje cały czas na takim poziomie.

Offline Kekacz Mężczyzna

  • Wiadomości: 861
  • Ekspres: Lelit MaraX V2, (było: RS V4 PID, Gaggia Baby Twin)
  • Młynek: Eureka Single Dose, Timemore Slim Titanium, (było: F4 Nano V2, Gaggia MDF Stepless)
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1196 dnia: 15 Grudzień 2020, 12:12:17 »
Zedrzeć szczotką drucianą, wyszlifować papierem ściernym ile się da, użyć odrdzewiacza, potem Hammerite czarny młotkowy lub półmatowy i pożyje dłużej.
W młynku: Prima Intenso
"Im więcej wiem o kawie, tym mniej wiem o kawie"

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1197 dnia: 29 Grudzień 2020, 12:23:41 »
W końcu miałem trochę czasu, żeby zajrzeć do środka i niestety wygląda to coraz gorzej.
Koniec cwaniakowania, że nie potrzeba serwisu, wymiotłem i wyskrobałem ze środka tonę rdzy, a na lewo od wylotu zaworu trójdrożnego przebiłem się śrubokrętem na wylot do pompy  :evil:
Poza tym, jak zajrzałem bliżej na grupę i uszczelkę, to widać teraz, że trzeba to oczyścić porządniej, niż sam jestem to w stanie zrobić w domu. Wymienić uszczelkę i pewnie nie tylko ją. Zdjęcia co prawda sprzed płukania cafizą, ale i tak to nie pociesza.
A ramę zamówię nową i oddam do montażu, niech przy okazji zrobią jej przegląd i konserwację.
Czy ktoś zna może jakiś serwis ekspresów w okolicach Trójmiasta?

Offline tytoos Mężczyzna

  • Wiadomości: 598
  • Ekspres: Torre 2B, Rota v2
  • Młynek: Casadio, C40 IH, J-Max
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1198 dnia: 30 Grudzień 2020, 13:23:26 »
A z którego roku ten ekspres? Wydaje mi się, że to V4 więc powinien mieć max 6 lat. Ja mam swój 4 i żadnej rdzy na dole..
Jak masz wszystko na wierzchu to ją może "zaPIDuj" :-)

Offline mazoor Mężczyzna

  • Wiadomości: 97
  • Ekspres: Astoria CKE
  • Młynek: Ceado E6P, Comandante
Odp: Rancilio Silvia
« Odpowiedź #1199 dnia: 30 Grudzień 2020, 16:58:04 »
A z którego roku ten ekspres? Wydaje mi się, że to V4 więc powinien mieć max 6 lat. Ja mam swój 4 i żadnej rdzy na dole..
To v3 z 2012 roku. Wcześniej tu pisałem, że ma więcej lat, a dzisiaj dokładnie sprawdziłem i sam się zdziwiłem, że jest młodsza  [emoji38]
Jak masz wszystko na wierzchu to ją może "zaPIDuj" :-)
Masz na myśli, żeby domowej roboty PID zamontować?

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi