Autor Wątek: Początki z metodami alternatywnymi  (Przeczytany 8439 razy)

goorek

  • Gość
Początki z metodami alternatywnymi
« dnia: 07 Maj 2014, 18:24:20 »
Witam na forum. Moja historia zaczęła się niedawno, można by nawet powiedzieć ze jeszcze nie w pełni.

Jestem totalnym laikiem, od pewnego czasu jednak zacząłem unikać rozpuszczalnych syfow, starając się poznać jakieś ciekawsze smaki na mieście. Nie toleruje laktozy, a po kilku latach rozpuszczalnej bez cukru jakoś jego brak mi nie przeszkadza. Na początku było to espresso, ale widocznie mój żołądek poza awersja na mleko jest jeszcze delikatny, bo czasami strasznie źle reagował na tak mocny wywar. Dlatego w tym czasie Americano wydawało się kompromisem, wiec wypiłem trochę tego rozwodnionego espresso.

Pewnego ranka jednak zamawialem go w budce kolo wrocławskiej Politechniki, i barista zapytał mnie czy może lepiej nie wolałbym dripa. Z ciekawości wziąłem, i stwierdziłem ze musze zgłębić temat. Tak oto trafiłem na forum, przebrnalem przez 14 stron tematu o dripach, i kiedy myślałem ze wiem już w miarę tyle co potrzebuje, trafiłem na temat o Chemexie, zrobiłem sobie mętlik, stad ten temat.

Na początku - dripy zainteresowały mnie z jednego prostego względu - jestem studentem, dobry sprzęt do kawy kosztuje. Dripy wydają się metodą uzyskania jakości małym nakładem kosztów. Nie wiem też na ile to zainteresowanie zostanie, a poza tym 'alternatywne' rzeczy są tak modne w tych czasach... ;)

Do meritum:
- jaka metodę alternatywna polecalibyscie w moim przypadku, kiedy wiem mało, lecz gotów jestem się doszkolic, interesuje mnie filiżanka kawy rano, powiedzmy te 5 min znajdę, na weekendy czasami jest potrzeba przygotowania 4 filiżanek (dotychczas w domu ekspres przelewowy Bosch)
- budżet możliwie mały, jednak lubię mieć komplet pasujący do siebie (koszt zestawu Hario jest ok)
- jeśli o zestawie mowa - co wchodzi w skład idealnego zestawu, co jest niezbędne?