Drogi Tuco,
W takim razie pozwól, że teraz ja przedstawię chronologię wydarzeń...
1. Dnia 1.10.2019 r godzina 18,38 - pierwszy kontakt od czasu zakupu dnia 16.10.2018 r. Zgłoszenie reklamacji zaworu pary.
2. Dnia 1.10.2019 r godzina 18,48 - moja odpowiedź z propozycją wysłania tłoczka do samodzielnej wymiany. Zwracam uwagę na to, że firma działa w godzinach 9,00 - 17,00 a ja odpowiadam natychmiast, po godzinach pracy podając przy tym instrukcję wymiany tłoczka.
3. Dnia 1.10.2019 r godzina 21,22 - Twoja odpowiedź o następującej treści: "Dziękuję za szybką odpowiesz. Taka operacja przerasta moje umiejętności techniczne…, zdecydowanie wolę odesłać ekspres do serwisu. Proszę o informacje na jaki adres mam odesłać ekspres.
Trochę zmartwiła mnie ta informacja…, szczególnie że ekspres ma dopiero 10 miesięcy. Boję się również że w czasie transportu ekspres ulegnie uszkodzeniu. Nie macie w Krakowie jakiegoś zaprzyjaźnionego serwisu?"
4. Dnia 1.10.2019 r godzina 21,32 - kolejna Twoja odpowiedź o następującej treści: "Panie Januszu,
a ma Pan jakąś instrukcję fotograficzną co należy zrobić żeby wymienić tłoczek? Na zdjęciach wnętrze ekspresu wyglądają jak silnik mojego samochodu czyli dosyć strasznie 😉"
5. Dnia 1.10.2019 r godzina 21,52 - moja odpowiedź brzmiała: "Martwić się nie ma czym. Raczej należy się cieszyć że jeśli jakiś element ekspresu działa nieprawidłowo to ulega on poprawie, zmianom konstrukcyjnym i materiałowym oraz bezpłatnej wymianie na gwarancji. Jeśli jest zachowany oryginalny karton z wkładkami zabezpieczającymi to nic się ekspresowi nie stanie. Nie mamy innych punktów serwisowych jak nasz w Łodzi."
Przerwa - noc.
6. Dnia 2.10.2019 r godzina 10,01 - Twoja odpowiedź: "Panie Januszu,
niestety nie mam kartonu bo mieszkanie za małe. Jeżeli może Pan zrobić jakieś zdjęcia to będę wdzięczny."
7. Dnia 2.10.2019 r godzina 10,20 - moja odpowiedź: "Zamiast zdjęć serwis przygotował Panu schemat montażowy. Jest w załączniku."
8. Dnia 2.10.2019 r godzina 13,17 - Twoja odpowiedź: "spróbuję…, proszę o wysyłkę części zamiennych. Ewentualnie jeżeli nie dam rady to odeślę całość do serwisu... Tylko proszę nie firmą UPS, może być również Paczkomat."
9. Dnia 2.10.2019 r godzina 13,24 - moja odpowiedź: "My wysyłamy tylko przez UPS lub Pocztą Polską listem poleconym priorytetowym. Wysłać pocztą ?"
10. Dnia 2.10.2019 r godzina 15,20 - Twoja odpowiedź: "Tak, zdecydowanie Pocztą! UPS w Krakowie nie działa…, zawożą paczki po sklepać spożywczych zwanych „punktami odbioru” twierdząc że nikogo nie zastali pod wskazanym adresem."
Po tej odpowiedzi wystawiam dokument WZ na tłoczek, przekazuję Pani Aleksandrze do zapakowania i wysyłki. I ... zapominam o temacie uważając go za załatwiony.
11. Dnia 11.10.2019 r godzina 21,13 (piątek) - otrzymałem wiadomość tej treści: "coś długo idzie do mnie ta przesyłka…, z Łodzi na piechotę doszło by szybciej ☹"
12. Dnia 12.10.2019 r godzina 12,31 (sobota) - moja odpowiedź: "Dziś nic na to nie poradzę. W domu nie mam dostępu do listów przewozowych i dowodów nadań. Sprawdzić więc będę mógł dopiero w poniedziałek."
Mija sobota, mija niedziela, przychodzi poniedziałek i przychodzą w międzyczasie setki wiadomości e-mail które skutecznie przepychają do tyłu wiadomości z piątku i soboty. W poniedziałek 14.10.2019 r - mnóstwo e-maili, urywające się telefony, brak Pani Aleksandry w recepcji przez cały dzień. W efekcie zapominam zajrzeć do potwierdzeń nadań przesyłek. Skoro zapomniałem w poniedziałek to nie pamiętałem również we wtorek. Tym bardziej, że nadal brakuje w recepcji Pani Aleksandry - chore dziecko. Przychodzi wtorek i następnie środa 16.10.2019 r.
13. Dnia 16.10.2019 r godzina 8,18 (pracujemy od 9,00) - przychodzi wiadomość e-mail "Dzień dobry,czy udało się już ustalić jakie są losy tłoczka?"
14. Dnia 16.10.2019 r - godzina 8,00 wyjeżdzam służbowo do Warszawy. Wracam z Warszawy o 22,30 i nie mam już ochoty na zaglądanie do laptopa. Nie mam pojęcia że przyszło to pytanie.
15. Dnia 17.10.2019 r godzina 14,20 - otrzymuję wiadomość: "Dzień dobry, nadal nic...?!"
15. Dnia 17.10.2019 r godzina 14,50 - kończę przeglądanie wiadomości e-mail oraz przeszukiwanie dowodów nadań z całego miesiąca (Pani Aleksandry nadal nie ma). O godzinie 14,57 wysyłam następującą wiadomość: "W potwierdzeniach nie znalazłem dowodu nadania i podejrzewam że nie wyszła przesyłka. Pewnie dlatego, że nam w ubiegłym tygodniu w pewnym momencie zabrakło tych tłoczków. Nowa dostawa będzie za tydzień."
16. Dnia 17.10.2019 r o godzinie 22,05 przychodzi wiadomość którą dopiero teraz odczytałem. Potwierdzenie przeczytania wysłałem przed chwilą. Zapewne je otrzymałeś i możesz ten fakt potwierdzić. Znów zawalona ona została mailami otrzymanymi w piątek, sobotę, niedzielę itd. W piątek nie miałem czasu wracać do korespondencji otrzymanej o 22,05 a później tym bardziej. Na przyszłość sugeruję w sprawach pilnych i ważnych kontaktować się w ciągu normalnych godzin pracy. Wtedy staram się odpowiadać natychmiast. Nawet mnie zdarza się wieczorem odpoczywać czy też nawet spać. Tej korespondencji nie będę tu przytaczał ponieważ jest zbyt długa i padają w stosunku do mnie zarzuty kłamstwa, ignorowania e-maili, nieuczciwości, nadużywania zaufania, wprowadzania w błąd, celowego działania na szkodę klienta itp. Poza tym jest żądanie natychmiastowego wysłania części (niemożliwe w tej chwili do spełnienia - co było już wyjaśniane) oraz zarzut nie otrzymania gwarancji. Całkowicie niezgodny z prawdą ponieważ zawsze wraz z paragonem imiennym wysyłana jest gwarancja która wychodzi z programu z nadanym numerem seryjnym urządzenia. Paragon jest zawsze wysyłany mailem wraz z informacją o prawach konsumenta i formularzem "Odstąpienia od umowy kupna - sprzedaży". Następnie paragon, gwarancja, instrukcja obsługi są załączane do przesyłki. Jeśli ktoś twierdzi że ich nie otrzymał to najczęściej okazuje się że wyrzucił wraz z opakowaniem ekspresu lub wraz foliową kopertą z listem przewozowym. Radzę tam też sprawdzać co tam jest włożone.
Tyle w tym temacie. Nie chciałbym już na to poświęcać więcej czasu aby inny z kolei klient nie poczuł się pokrzywdzony brakiem mojej odpowiedzi o godzinie 21,30 lub późniejszej jeszcze. Pozostawiam powyższe do oceny szanownym Forumowiczom.