forum.wszystkookawie.pl
Opinie, testy i porównania => Ekspresy kolbowe => Wątek zaczęty przez: Adam323 w 09 Czerwiec 2018, 18:41:00
-
Witam.
Kupiłem używany ekspres Ascaso Arc Mf One (w opisie był Ascaso Basic) od serwisu. Ekspres po remoncie, miała być wymieniona nową kompletna grupa, tacka ociekowa i pojemnik na wodę. Ekspres przyszedł przyszedł do mnie we wtorek i od początku musiałem na siłę dociągać kolbę żeby jej rączka była prostopadle do ekspresu. W dniu dzisiejszym chcąc przeczyścić prysznic i zobaczyć dlaczego są trudności z kolbą odkręciłem dolne sitko i ten element pod spodem na 3 śruby żeby się dostać do uszczelki i sprawdzić co z nią nie tak. Pod uszczelką znalazłem docięty kawałek gumy na kształt uszczelki który miał ją pogrubić. Jeśli była założona nowa grupa to po co usprawniać uszczelkę? Po wyciągnięciu tej dorobionej uszczelki kolba wchodzi zdecydowanie za lekko i przekręca się za bardzo. Proszę o poradę czy jest to normalna praktyka czy mogę mieć pretensje to sprzedającego. Proszę również o poradę jak włożyć ten biały element z sprężynką (zaworek zwrotny?) czy ma być sprężynką do góry czy do dołu?
-
Może uszczelka jest zbyt wąska? Napisz do Janusza albo Grzegorza lub sprawdź jej wymiar i porównaj z częścią oryginalną. Teoretycznie można i tak jeśli nie ma nieszczelności ale dziwna kombinacja.
-
Sprężynkę z grzybkiem załóż gumą do góry. To jest zaworek zapobiegający wydostawaniu się wody przed ekstrakcją. Ciśnienie wody z pompy musi pokonać siłę sprężynki i wówczas woda dostaje się do kolby na kawę. Uszczelkę zmierz i porównaj z oryginałem. Obejrzyj kolbę, czy nie ma wytartych za bardzo uszu. Obejrzyj tez grupę gdzie zapina się kolbę, czy jest na pewno nowa. Powinna mieć minimalne ślady używania. Tak czy owak powinieneś porozmawiać sobie z osobą, która Ci ten ekspres sprzedała. Jeśli to serwisant, to unikaj na przyszłość tego fachowca. Jak napisał mój przedmówca, skontaktuj się z Januszem, na pewno pomoże w jakichś problemach.
-
Uszczelkę na pewno należy wymienić na nową. Docinana się nie sprawdzi. Może zostać wypchnięta spod krążka mocującego, kolba będzie się źle zapinała. Nie rozumiem też sensu zakładania takiej docinanej uszczelki w sytuacji gdy niby grupa była wymieniona na nową (koszt znaczny) a uszczelka kosztuje raptem 8 zł. Napisz mi na priv z jakiego serwisu kupiłeś ten ekspres.
-
Nowa grupa, akurat 😁
-
Dzisiaj otworzyłem ekspres w celu sprawdzenia czy ta grupa jest rzeczywiście nowa i niestety zauważyłem kamień i rdze na jednym z krućców. Jeśli, jak sądzę jest to nierozdzielny element grupy to grupa nie jest nowa i zostałem oszukany. Na moje nieszczęście pod tym połączeniem są jakiej 2-3 krople wody.
-
To akurat jest termoblok, co nie zmienia faktu, że raf77 ma rację. Pogadaj z Januszem.
-
Ja bym to oddał...
-
Firma od której to kupiłem twierdzi, że wystarczy dokręcić kruciec...
-
Firma od której to kupiłem twierdzi, że wystarczy dokręcić kruciec...
Ta "firma" przede wszystkim powinna tłumaczyć się inaczej.
-
Kupiłeś nie to co oferowali i zdaję się że w innym stanie niż to przedstawiano więc albo idziesz w zwrot na zasadzie niezgodności oferty i wad towaru albo oddajesz ekspres do profesjonalnego serwisu na przegląd lub też sam kombinujesz. Porównaj na spokojnie kolbę ze zdjęciami w necie, może jest od innego ascaso albo zapytaj Janusza, to naprawdę świetny serwis i dobry dystrybutor znający swoje produkty na wylot. Wygląda że to jakiś składak albo słabo i na sztukę naprawiany egzemplarz.
-
Firma od której to kupiłem twierdzi, że wystarczy dokręcić kruciec...
Ta "firma" przede wszystkim powinna tłumaczyć się inaczej.
Króciec należy najpierw oczyścić, odkamienić a następnie przy skręcaniu uszczelnić połączenie gwintowe. Sądząc po wyglądzie króćca to i termoblok był (albo jest) zakamieniony.
-
Firma od której to kupiłem twierdzi, że wystarczy dokręcić kruciec...
Ewidentnie zostałeś wprowadzony w błąd. Do tego chyba celowo.
Ja bym ten sprzęt oddał bo:
1. nie zgadza się zakres prac ze stanem faktycznym,
2. wychodzą nowe "kwiatki",
3. nie wiadomo co jeszcze tam jest do naprawy/wymiany
-
Dziękuję wszystkim za pomoc. To co uważałem za kamień na krućcu termobloku po wyjęciu termobloku i dokładnych oględzinach okazało się cyną, więc już ktoś to poprawiał. Narazie zamówiłem nowy termoblok, żeby spać spokojnie i nie martwić się o jakieś wycieki. A jeśli chodzi o trudność z zamknięciem kolby to najprawdopodobniej zużyta jest sama kolba i dlatego "serwis" dołożył uszczelkę. Wiem na przyszłość żeby bardziej uważać i nie kupować używanego sprzętu. Proszę jeszcze tylko o poradę do czego służy malutki potencjometr na płytce w tyle ekspresu, obok pompy.
-
Niekiedy trudno mi zrozumieć szacownych forumowiczów. Mając kontakt bezpośredni ze mną i moją firmą zadają pytania na forum. Czy naprawdę myślisz Adamie323, że Forumowicze wiedzą wszystko o wszystkich maszynach ? Dopiero co zamawiałeś termoblok (moim zdaniem zresztą niepotrzebnie) i nie mogłeś przy okazji zadać tego pytania ? Może za karę nie powinienem odpowiadać ale odpowiem. Ten potencjometr służy do zmian częstotliwości pulsacji pompy przy funkcji pary.
-
A ja się dziwię że zamiast oddać ewidentnego Frankensztajna, Adam decyduje się na naprawy sprzętu "po serwisie"... :ogien:
-
A ja się dziwię że zamiast oddać ewidentnego Frankensztajna, Adam decyduje się na naprawy sprzętu "po serwisie"... :ogien:
Dokładnie.
-
Ja też się dziwię.
-
Wyparcie.
-
Nie do wiary....
Kupiłeś nowy termblok, mimo, że nawet Janusz (który na tym zarabia), odradzał tego.
Używane ekspresy można kupować, tylko nie od takich ściemniaczy, jak ten co ci sprzedał.
Powinieneś go oddać i zapytać Janusza o jakąś ciekawą ofertę na ekspres.