Autor Wątek: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.  (Przeczytany 126491 razy)

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #450 dnia: 10 Grudzień 2018, 00:53:03 »
Uzupełniając podpowiedzi:
fajnie by było móc poziomować i unieruchomić budę, czyli w narożnikach 4 opuszczane regulowane wsporniki , rurki , idea prosta,tak je wyregulować na postoju  by blat był w poziomie i nie gibał się jak klient  się oprze.
Kombinowałem, próbowałem sobie  przeliczyć te przełożenia w rowerze, jakoś zrozumieć , wyliczyć o ile się coś zmieni jak zmiennie tarcze i blat.
Wiem że to  nie do końca poprawne względem wzorów tłumaczenie ale:
załóżmy ze mamy korbę 3 blatową z przodu z najmniejszym blatem 22T  następnie 24 T i 28 T( zęby ) z tyłu rozważmy 3 zębatki: 28T 34 Ti 46T
dzielimy i mamy ilość obrotów koła tylnego przy 1 pełnym obrocie korby z pedałami.
24/28  przełożenie :  0,85  takie miałem
24/ 34 przełożenie : 0,7  takie mam - różnica jest odczuwalna
24/46  przełożenie 0,52
22/46  przełożenie 0,47
22/34 przełożenie 0,64
Stała jest maksymalna siła nacisku na pedały- przyjmijmy że to   200Niutonów-  to fikcyjna wartość.
  Stały jest obwód koła tylnego -dla uproszenia możemy przyjąć 2m choć pewnie to około 210cm. To mało istotne.
Stały jest opór toczenia  .zakładamy ciągle takie samo napompowanie opon i takie same podłoże.

Czyli przy przełożeniu 0,85 na 1 obrocie korby przejade 170cm i na to zużyjemy  200N  , czyli na przejechanie 1cm mam do dyspozycji  1,17 niutona
przy przełożeniu 0,7 mam przejechane  140 cm  i mam  1,42 Niutona /1cm drogi
przy przełożeniu 0,52 mam przejechane  104cm i mam 1,9Niutona /1cm drogi
przy przełożeniu 0, 47 mam 94cm  i mam i mamy 2,12 N/cm drogi

czyli jeśli opór opon plus pochylenie terenu wymagają włożenia minimum 1,4 niutona /cm drogi  by kawiarnia jechała to przy przełożeniu 0,85 będzie za słabe- nie będzie można jechać  ,przełożenie 0,7 będzie na granicy ,czyli ledwo ledwo... a przełożenie 0, 47 będzie ok bo zapas mocy będzie ,nie trzeba będzie deptać ciągle z max siłą.
czyli jest sens kombinowania i wydawania kasy na przerzutkę i kasetę.
Wyliczenia  na pewno nieprawdziwe co do wartości, ale proporcje powinny być ok. To pokazuje że jak wydam  ten prawie 1 tys to będę miał dostępne  około 50procent więcej mocy ,przejadę wolniej, więcej się będzie trzeba nadeptać ale przejadę ulicami które były dla mnie niedostępne ze względu na pochylenie terenu itp.




Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #451 dnia: 11 Styczeń 2019, 17:26:25 »
https://www.facebook.com/pg/cafeinela/posts/

I to chyba ucina wszystkie spekulacje czy się da jeździć......po plaży. LATEM.... choćby wjechać na plaże to bliżej klienta być nie można już.
W takim razie wjechanie zimą i jeżdżenie po zamarzniętym piachy jest banalnie łatwe:) jak na problemy a jazdą taką kawiarnią:)
Nie mam pojęcia jak z plaży wyjechali:) Z tego co widzę to  te kawiarnie są bez silnika ale jest opcja silnik w piaście.



Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #452 dnia: 11 Styczeń 2019, 17:43:49 »
Może jakaś ręczna wyciągarka?

Marek.

https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline hi_aro Mężczyzna

  • Wiadomości: 614
  • Ekspres: LA Arras :)
  • Młynek: Niche Zero, Mazzer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #453 dnia: 11 Styczeń 2019, 17:45:01 »
Przestań się ośmieszać. Gość rozpędza się zjeżdżając z betonowego zjazdu, a potem dwóch dodatkowych gości go pcha....

Już pisałem wcześniej, nadmuchaj sobie kilka balonów, taki sam będzie efekt... 

P.S.
Jak w kawale. Ilu jest pogrzebnych policjantów do wymiany żarówki? Trzech....

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #454 dnia: 11 Styczeń 2019, 18:06:10 »
wyciągarka to na pewno:) ja właśnie za chwile swoją odbieram od znajomego bo służyła mu na przyczepce pod łódkę.

nie twierdze ze się da jeździć wygodnie leciutko pedałując,  latem:) mi to po nic, ale zimą jest to wykonalne
jakoś chłopaki pchają kawiarnie wzdłuż brzegu  latem ...…..jaki problem widzisz? Jasne ze nie dojadą majestatycznie ze Świnoujścia do Ahhlbecku niemieckiego po plaży, ale jak jest to kwestia przejechania przez miasto, zjechania wygodnym betonowym zjazdem ,przepchnięcia kawałek po kopnym piachu-można coś podłożyć prawda?...trapy,,,gume sztywną itp... i w konsekwencji znaleźć się na plaży, jako jedyna dostępna, działająca kawiarnia..klimatyczna… to znam wielu co by się dało pokroić za taki monopol na plaży:) .bo zarobek wynagrodzi męczarnię.
Nie ma co się spierać, bo idziesz w zaparte. masz foty ,kawiarnia działa latem a tego nawet ja nie planowałem:) to gdzie problem by działała, jeździła zimą?

A zresztą.po co ja się męczę próbując udowodnić  coś co widać na fotkach....  właśnie dzisiaj odebrałem przesyłeczkę, piasta archhera pod kasetę...i kasetę stalową 46T, porządny 11 rzędowy łańcuch ,teraz tylko zapleść koło z nową piastą i kasetą ,poczekać na przymrozek by ładnie chwyciło i zmroziło piach  i próbujemy. Specjalnie dla co poniektórych przywiąże sobie baloniki :)



Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #455 dnia: 14 Czerwiec 2019, 21:23:26 »
Witajcie. Małe zmiany ale jednak istotne. Cały napęd wymieniony: łańcuch, przerzutka, kaseta ,piasta ,felga ,szprychy  itp.  jest zmiana w jeździe, znacznie łatwiej jechać, co nie znaczy ze jest łatwo.

tylna lampa- mosiężna lampa rowerowa, karbidowa z lat 20 ,przerobiłem na ledy:)

samowar będzie grzał czajnik z czajem, woda będzie z ekspresu,choć przy tych upałach to raczej byłby potrzebny lód w kostkach.
Lód się przyda do soku z lodem.

Jutro amfiteatr Międzyzdroje, będzie targ staroci , kolejna impreza po odpuście i po kiermaszu szkolnym .
Trzeba będzie jeszcze trochę spraw dopracować, dodać nowy dach materiałowy już się szyje, zrobimy przeróbkę obecnej konstrukcji dachu i będzie skośny.
Dodatkowo dam wysuwane z dachu  poza kawiarnie pałąki  ,po dodaniu szerszego zadaszenia i boczków  będzie  zasłona przed wiatrem.

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #456 dnia: 19 Czerwiec 2019, 12:30:06 »
Recenzja jazdy;) jakby kogos interesowało,może jakis wariat składa samodzielnie kawiarnie.

Jazda na prostej-ok, bez zastrzeżeń, trzeba mieć pary w nogach ale bez przesady, żadnego zapierania sie rękoma o pałąk  by nie podnosiło z pedałów.
Przejechałem po mieście w niecałe 20 min. W tym powolne sprowadzanie na hamulcu z górki. Więc podróż po mieście uważam za udaną nawet bardzo.
Jak podkreślałem: hamulce +  czujność i uwaga, trzeba mieć oczy dookoła głowy.

Żeby nie było za wesoło:) powrót tragiczny,tzn pod górkę, dojechałem do 1/5 wysokosci ulicy bukowej ( kto chce to sobie znajdzie przewyższenie ) i dalej sie nie dało, skończyło sie na holowaniu.
Obecnie kombinuje silnik boczny -sprzęgnięty z kasetą- czyli na kasecie 2 łańcuchy- nie obok siebie- plus silnik z przekładnią i wolnobiegiem na zębatce  ,realnie  prędkośc będzie w okolicach 4,5km/h  co jest akurat, i jazda bedzie tylko pod górke bo w mieście bajka, nie potrzeba napędu .

Offline tom517

  • Wiadomości: 1787
  • Ekspres: Izzo Alex II, Europiccola, Rota było: Caravel <-Gaggia Classic <-Ascaso Basic
  • Młynek: Niche Zero, Arco2, Kazak Tura, Myy47 GS1 było: Eureka 65E <- F4E nano < i2-mini <- Porlex Tall
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #457 dnia: 19 Czerwiec 2019, 20:37:58 »
Może coś w tym stylu warto zamontować:
https://www.e-biker.pl/pl/c/Zestawy-do-konwersji/13

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #458 dnia: 20 Czerwiec 2019, 00:00:14 »
Podpytałem i te silniki centralne nie mają dobrej sprawności-grzeją się i palą przy małej prędkości a szybko kawiarnią nie radze jechać:)
Jasne ze stawiając kawiarnie od nowa można poszaleć i w założeniu celować w silnik wolnoobrotowy itp.
I cały czas  jechać na silniku.
Ale ja mojej juz nie przerobie-tyłu - na elektrykę- ani silnik centralny ani silnik w piascie mnie nie  ratuje bo to za szybkie silniki .
W układzie jaki mam teraz jest ok, po mieście przejadę, na promenadę dojadę. A jak mam wywalić ponad 3 tys na przeróbkę koła  które przed chwilą skończyłem to mi się odechciewa. Tym bardziej że  kawiarnie jest do podholowania byle osobówką wiec kwestia znalezienia chętnego do pomocy taksiarza:)

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #459 dnia: 25 Czerwiec 2019, 00:01:40 »
kilka uwag podpowiedzi jakby się komuś chciało stawiać kawiarnie.

Dobrze jest  przemyśleć miejsce do pracy, by było dostatecznie dużo blatu, w zależności czy praworęczny czy leworęczny inaczej ustawiać ekspres i strefę pracy i obsługi klienta - ja mam dobrze zaplanowane, bo robiłem  biorąc to pod uwagę.
dobry i wygodny dostęp do wnętrza-plus blokada by ewentualny blat nie poleciał na łeb jak się nurkuje w środku.
Kolejna uwaga, spostrzeżenie- system poziomowania budy na postoju-konieczny.

Dobrze by było mieć stojący-rozkładany smietnik obok-tylko na swój użytek. O jakimś śmietniku dla klientów nie wspominam nawet.
Przy planowaniu dachu a szczególnie pionowych słupków trzeba wziąć pod uwagę  wygodę klienta-żeby nie przeszkadzało mu w podejściu do miejsca sprzedaży itp. U mnie oryginalny daszek jest do przerobienia, miejsca mocowania słupków trzeba przesunąć-po około 7cm każdy, prawie na sam koniec daszku -będzie więcej miejsca dla mnie na obsługę i dla klienta.
        Kolejna sprawa: dobrze by było mieć daszek szerszy - choćby od strony osoby obsługującej, można wtedy dodać ,powiedzmy 70cm rurki i na ich końcach dopiero się kończy daszek. W razie deszczu nie leje się na głowę a po dodaniu boczków i  pleców powstaje wygodne miejsce pracy. Widziałem w Poznaniu swego czasu  rowerową, jakoś jesienią.  Wiało, zimno, a w tak zabudowanej rowerowej siedziała dziewczyna i nie wygląda że marznie-raczej się nudzi:) nie wieje, ciepło z ekspresu jest , można pracować.
Jak już w temacie dachu to fajnie go zrobić nieco skośnie. Czy skośnie czy prosty warto dać pod dach siatkę-magazyn na kubki.
Podpowiadam z doświadczenia: dobrze umocować dach, im więcej miejsc mocowania tym lepiej. NA pchlim targu gdzie byłem ostatnio tak wiało-gorące uderzenia-prawie szkwały- że  trzymanie łopoczącego dachy nad głową było bez sensu- musiałem zdjąć.


Podpowiadaliście wyciągarkę-mówiłem że wykombinowałem, i mam coś takiego:


mam mniejszą wersję, całość kosztowała w sklepie budowlanym 20 zł za 20 m liny - muszę dla wygody dokupic sobie jeszcze 20m liny )  plus 10zł  za 2 wielokrążki i 8zł za 4 duże szekle skręcane. Konstrukcja cepa - wyciągamy ręcznie line z siłą np. 30 N  ale wyciągamy 1M a wielokrążek  robi z tego wielokrotność siły ale  mniejszy dystans. Sprawdziłem ostatnio, sam byłem zdziwiony bo wytargaliśmy  ze znajomym jego ładę niwę co się rozkraczyła a lekkie to nie jest:).

odnośnie napędu:
wykombinowałem silnik wolnoobrotowy -170 obr/min ( ma 19,7Nm )
Połączę go z blatem w korbie , przez łańcuch i wolnobieg.
zobaczymy jakie opory będzie dawał wolnobieg, podejrzewam do przeżycia - a jak silnik włączę to niestety będzie  kręcił również pedałami -ale w miarę wolno więc jakoś to się da przetrwać te 200m podjazdu-zastanawiam się czy 350W starczy.
Ewentualnie doczepiany silnik z wyciągarki elektrycznej, tylko że on wolno kręci. no zobaczymy.




Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #460 dnia: 21 Lipiec 2019, 19:36:15 »
Przymiarka do dodania silnika. Z silnika będzie szedł łańcuch na blat największy przy korbie ,silnik kręci korbą z pedałami -przy mojej pomocy - a łańcuch rowerowy przenosi ruch na tylne koło i mam nadzieje to pozwoli się wtarabanić na blokującą mnie górkę
silnik przekładniowy,24v 350W  sterownik na 500W plus manetka.

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #461 dnia: 07 Sierpień 2019, 20:57:16 »
Poprzednie umocowanie silnika nie bardzo możliwe bez porządnego kombinowania z ramą .
Wymyśliłem coś innego.
Na razie podłączyłem na  krótko do 1 akumulatora 12V 110AH  .
Jazda bez problemu ale jechałem po prostej tylko kawałek. Będzie czas to zamontuje wyłącznik, kable, i sprawdzę na jakiejś górce  .
Będzie trzeba to się doda 2 małe akumulatory by silnik miał odpowiednią moc przy 2 aku 12V.

Latton

  • Gość
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #462 dnia: 07 Sierpień 2019, 22:20:56 »
Takie jeżdżące budki są świetne i bardzo lubię w nich zamawiać. Niestety w tym biznesie brak wody albo gazu to codzienność :) Piłem i z samochodów i z takich wózków na dyszlach. Kawa wychodzi z nich jak należy.

Offline Linoskoczek

  • Wiadomości: 36
  • Ekspres: pełen przekrój od HX z E61 po strzykawę
  • Młynek: Ceado E37S, Comendante MK3, jakiś hinzki ręczniak
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #463 dnia: 07 Sierpień 2019, 22:47:55 »
Poprzednie umocowanie silnika nie bardzo możliwe bez porządnego kombinowania z ramą .
Wymyśliłem coś innego.
Na razie podłączyłem na  krótko do 1 akumulatora 12V 110AH  .
Jazda bez problemu ale jechałem po prostej tylko kawałek. Będzie czas to zamontuje wyłącznik, kable, i sprawdzę na jakiejś górce  .
Będzie trzeba to się doda 2 małe akumulatory by silnik miał odpowiednią moc przy 2 aku 12V.

szukając nowych rozwiązań zastanów się nad zastosowaniem możliwie największego tylnego koła.

Offline kuń Mężczyzna

  • Wiadomości: 490
  • Ekspres: Astoria perla ...dżwignia.i dużo zapału ale mało czasu
  • Młynek: mazeer SJ
Odp: Mobilne kawiarnie-kompedium wiedzy, opinie, testy, pomysły.
« Odpowiedź #464 dnia: 07 Sierpień 2019, 23:05:42 »
Właśnie dlatego że  trzeba wziąć ze sobą na pokład większość  towaru robiłem budę durzą.
Wyszedłem z założenia ze mam pojechać i mieć wszystko ze sobą - licząc na realną ilość kaw jaką można wydać pracując na spokojnie a nie jak robot.
 Celowałem w miejscówkę oddaloną od cywilizacji gdzie nie byłoby możliwości dokupić baniaka wody.
Dodatkowo na pokładzie planuje mieć ze 2 lodówki turystyczne z napojami albo lodem ( oj sprawdziło się to na odpuście gdzie stałem bo upał niesamowity i herbata z lodem  była przebojem )
Poza tym: wyciągarkę ( czyli 20 m liny i 2 podwójne bloczki jak na filmie powyżej ) do tego ze 20m liny luźnej  i jeszcze kawałek już z pętlami do podczepienia w razie holowania lub wyciągania z piachu gdzieś.
Przydała by się skrzynka z narzędziami , plus  typowo rowerowe drobiazgi.
Jasne że to dodaje wagi-ale cos za coś.

Jako ze to kompendium to podpowiadam, jak ktoś chce być niezależnym to trzeba wozić ze sobą trochę gratów.
wtedy przydaje się większa buda- ale jest trudniej manewrować i ciężej się kręci takim zestawem.
Chyba ze się ma miejscówkę w pobliżu sklepu typu netto gdzie butle w wodą kupisz albo  przyjeżdżasz kawiarnią a ktoś przywozi ci dodatkowo butle z gazem, wodę, lodówkę turystyczną itp. i obkładasz się tym  koło kawiarni robiąc malowniczy stosik-widziałem takie akcje :) to można mieć malutki zestaw itp.

zerknijcie na ten rower:
https://www.olx.pl/oferta/rower-do-kawy-w-drewnianej-obudowie-CID767-IDAErSP.html#63b6b71a98

i na fote z tego ogłoszenia-wszystko ok ale jest ciasno, potwierdza się to co pisałem.
Na taki rower jest sens brać 1 grupę.
 Raz bo lżej o jakieś 20kg .
Dwa bo mniej gazu idzie choćby na podtrzymanie.
Trzy bo jednogrupowy jest mniejszy i zajmuje mniej miejsca.
 Nie wyobrażam sobie wykorzystywać 2 grup  ( jasne ze można i pracować w zawrotnym tępię  -tylko bazujemy na dotarciu w miejsce gdzie nie ma kawiarni -więc tą chwile dłużej klient może poczekać prawda?)

ps   Latton...taki wózek na dyszlu to kosztuje nieraz pod 45 tys zł:)

odnośnie rozmiaru koła- 26 jest ok- jazda na napędzie rowerowym po prostej to bajka , a pod górkę to i tak większe koło nic nie zmieni a dodatkowo popsuje całe kombinowanie chińczyków bo  kąty i ustawienie podłużnicy i obrotnicy są dobrane pod koło 26 cali, i jak dam większe to obrotnica dostanie  wycisk i się posypie, spędziłem pod , nad i dookoła tej kawiarni dosyć czasu bawiąc się z przeróbkami.:)

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi