Jeśli nie minęło jeszcze 14 dni od odbioru towaru i dokonałeś zakupu jako konsument (nie firma), to masz prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość. Wówczas co prawda odsyłasz towar na swój koszt, lecz sprzedawca oprócz kosztów zakupu rzeczy, ma obowiązek zwrócić koszty dostarczenia rzeczy do wysokości najtańszego oferowanego sposobu transportu.
Jeżeli upłynęło więcej, niż 14 dni, reklamowałabym towar z tytułu rękojmi, a więc do sprzedawcy, do którego należy skierować pismo reklamacyjne z dokładnym opisem wady fizycznej, czyli niezgodności z umową. Przedsiębiorca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Jeżeli skutkiem reklamacji z tytułu rękojmi będzie odstąpienie od umowy, naprawa, wymiana, albo obniżenie ceny, masz prawo żądać od sprzedawcy zwrotu kosztów odesłania reklamowanej rzeczy.
Reklamacja z tytułu gwarancji, czyli do producenta, niemal zawsze jest mniej korzystną opcją.