Autor Wątek: Dobry ekspres kolbowy  (Przeczytany 4992 razy)

Offline Kamber24

  • Wiadomości: 1
Dobry ekspres kolbowy
« dnia: 01 Sierpień 2018, 21:23:41 »
Witam wszystkich!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o kwestię ekspresów, ale otwieram mały lokal gastronomiczny i chciałbym móc serwować dobrą kawę moim klientom. Niestety mój budżet jest ograniczony. Chciałbym się Państwa doradzić jaki ekspres kolbowy i młynek polecacie w granicach cenowych około 3 tyś.?
Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję 😊

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 7056
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Odp: Dobry ekspres kolbowy
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sierpień 2018, 21:35:19 »
jestem zupełnym laikiem [...]ale otwieram mały lokal gastronomiczny
Nie rób tego.

Uznasz to za głupią radę, a jest to rada najszczersza i najlepsza jaką możesz dostać. Albo nie otwieraj, albo przestań być laikiem zanim otworzysz.

Offline TK Mężczyzna

  • Wiadomości: 90
  • Ekspres: Ascaso Dream; Aeropress; Hario V01; GAT 3tz; tygielek
  • Młynek: MSJ; Rhinowares; stare ręczne stożki
Odp: Dobry ekspres kolbowy
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpień 2018, 22:04:30 »
Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało jak podcinanie skrzydeł, ale swojego czasu od takiego laika kupiłem swojego Mazzera - interes nie wypalił, bo Pani zupełnie się na tym nie znała.

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10514
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Dobry ekspres kolbowy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Sierpień 2018, 07:18:03 »
Autor jest laikiem w kwestii ekspresów, a z gastronomią się już zetknął, jak można przypuszczać.

Oprócz 3 tysięcy na ekspres potrzebna będzie jeszcze co najmniej 1/3 tej kwoty na młynek. Wszystko niestety używane, jeśli chcesz się tak finansowo ograniczyć.

Offline fresh Mężczyzna