Autor Wątek: Czy warto?  (Przeczytany 2145 razy)

Offline Figiel2003

  • Wiadomości: 23
  • Ekspres: aeropress
  • Młynek: Severin KM 3874
Czy warto?
« dnia: 05 Październik 2018, 18:21:04 »
Na wstępie powiem, że nie jestem wymagającym kawoszem i proszę mi wybaczyć moje laickie określenia i pytania. Szukam porady u fachowców i proszę o pomoc w moim problemie. Posiadam młynek SEVERIN KM 3874, pijam zazwyczaj czarną kawę (do tej pory robię ją w aeropressie), ale moja pani lubi kawkę z mleczkiem. Reasumując: 90 % będzie robiona kawa czarna a 10 % kawa z mlekiem (capucinno, latte itp). Czytałem, że kawy robione w ekspresie ciśnieniowym mają lepszy smak (nie znam się tylko czytałem). I tu moje pytanie do fachowców: Szukam najtańszej opcji w moim przypadku (budżet od 600 do 2500 zł.) - czy warto przy moim modelu młynka kupić ekpres kolbowy czy też warto zainwestować w jakiś inny (niekolbowy) ekpres do kawy z młynkiem do 2500 zł.
Mam jeszcze jedną propozycję od gościa, który pracuje w serwisie ekspresów do kawy. Proponuje mi po serwisowym przeglądzie zakup używanego ekspresu Jura C5 za 1300 zł. lub Jura J5 za 1600 zł.

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Czy warto?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Październik 2018, 19:06:07 »
Do kolby z tym młynkiem będzie ciężko. Jeśli mleczne to spróbuj kawiarki lub dokup fellow pismo do AP. Są metody na uzyskanie esencjonalnego naparu w AP bez używania prismo. Mleko podgrzej w mikrofali i spień w frenchpresie. Młynek powinien podejść do kawiarki, do tygielka, nie wiem.

Espresso smakuje inaczej, czy lepiej? Każdy ma inny gust i opinie różne.

Do kaw mlecznych należy jednak przygotować esencjonalną bazę.

Marek.

https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2397