Kawa jako produkt naturalny przechodzi przez wiele procesów, zanim trafi do naszego młynka a na końcu do filiżanki. Zamawiamy tylko kawy z segmentu Speciality (również do mieszanek), w których nie powinien znaleźć się żaden kamień. Płacimy drożej, aby otrzymać ziarna odpowiednej jakości i czystości. Niestety, zdarzy się co jakiś czas, partia kawy w której można znaleść i jakieś inne obce ciała oprócz samych ziarenek. Importery przerzucają odpowiedzialność na producentów, producenci obiecują poprawki w sortowaniu w następnych partiach. W odróżnieniu od nich, wspieramy naszych klientów w takich przypadkach. W razie uszkodzenia młynka oferujemy pomoc w naprawie, a jeżeli kamień nie spowodował żadnych uszkodzeń, to jakiś upominek dla rekompensaty strat niematerialnych.
Kawę obserwujemy przed zasypaniem do pieca, a po upaleniu i schłodzeniu, podajemy do sortownika optycznego. Niestety, żadne urządzenie nie daje 100% pewności separacji. Najlepiej jest spojrzeć na ziarenka przed zasypaniem młynka i upewnić się że nic innego tam się nie znajduje.