Cześć,
drugi rok i kolejna wizyta ekspresu w serwisie Konesso.
Problem, który się pojawił to goraća woda, która zaczęłą płynąc do zbiorniak z wodą wężykiem zwrotnym, co spowodowało nawet odkształcenie filtra.
Co więcej, od spodu urządzenia zaczęła wydobywać się para, podobnie jak rok temu.
Serwis ODRZUCIŁ usterkę, gdyż stwierdzili, że to przez mój brak konserwacji urządzenie. Bardzo mnie to zdziwiło, ponieważ wszystko wykonywałem zgodnie z zaleceniami producenta, a nawet więcej.
Używam tylko oryginalnych filtrów LELIT PLA930M, które wymieniam raz na 5 tygodni. Do tego używam tylko filtrowanej wody z czajnika Brita, z filtrem Hard Water.
Odkamieniam ekspres raz na pół roku środkiem Puly Espresso. Generalnie robię wszystko, co mogę zrobić.
Raz na tydzień robię również czyszczenie z użyciem PULY CAFF POWDER PLUS.
Naprawdę nie mam pojęcia co jeszcze mógłbym zrobić, żeby zachować ekspres w lepszym stanie. Chętnie się jednak dowiem i bardzo proszę o te wskazówki.
A serwsis napisał, że: "W toku postępowania reklamacyjnego technik serwisu stwierdził brak odpowiedniej konserwacji sprzętu , której niedochowanie, jak i następstwa nie podlegają bezpłatnej naprawie. W załączniku wiadomości przesyłam zdjęcia obrazujące stan weryfikowanego urządzenia.
Naprawa gwarancyjna została odrzucona z powodu zakamienienia obu bojlerów. Wymiany wymagają uszczelnienia obu bojlerów, grupa kawowa oraz zawór bezpieczeństwa. Należy również rozkręcić urządzenie i przeprowadzić proces odkamieniania."
Rozumiem tok rozumowania Konesso. Zobaczyli kamień i odrzucają gwarancję. Jednak serio nie wiem, co mogłem zrobić inaczej.