Autor Wątek: Pogawędki przy kawie o rowerach  (Przeczytany 25276 razy)

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 433
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #60 dnia: 01 Sierpień 2022, 12:13:11 »
Parę tygodni temu widziałem filmik, że spadającym z dachu rowerem gdzieś na autostradzie. Swoje rowery przewożę na bagażniku mocowanym na hak.

Z każdego bagażnika może w sumie spaść :(, zwłaszcza, jeśli kiepsko się zamocuje. Przy jeździe na wprost z małymi zmianami prędkości raczej każdy wytrzyma ponad 180km/h ;)
Gorzej przy nagłych manewrach... Pełno filmów z testami w necie...

np.



Offline Kekacz Mężczyzna

  • Wiadomości: 861
  • Ekspres: Lelit MaraX V2, (było: RS V4 PID, Gaggia Baby Twin)
  • Młynek: Eureka Single Dose, Timemore Slim Titanium, (było: F4 Nano V2, Gaggia MDF Stepless)
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #61 dnia: 01 Sierpień 2022, 14:56:23 »
W Polsce Policja sprawdzałaby bagażnik w dwóch przypadkach:
- jeśli rower by spadł i narobił szkód u innych,
- podczas kontroli, kiedy kierowca robiłby absolutnie wszystko by zdenerwować policjantów. Wtedy nie tylko bagażnik sprawdzą, gaśnicę, trójkąt, ale jeszcze ściągną pojazd do badania spalin i ogólnego stanu technicznego.
Póki taki bagażnik nie będzie zbity z desek, a rowery podczas jazdy nie będą się bujać na boki, póty nikt nie będzie go sprawdzał.
W młynku: Prima Intenso
"Im więcej wiem o kawie, tym mniej wiem o kawie"

Offline Makgajwer

  • Wiadomości: 306
  • Ekspres: Sage Bambino Plus, DeLonghi Esam 420.80TB
  • Młynek: Sage BCG600
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #62 dnia: 01 Sierpień 2022, 18:28:29 »
Cześć, chłopaki. Mam dwa pytania rowerowe.
1. Czy ktoś ma doświadczenie w przewożeniu roweru elektrycznego na dachu samochodu? Jeśli tak, proszę się podzielić.

2. Chcę zbudować bagażnik do transportu roweru na dachu samochodu. Czy taki "własnej roboty" bagażnik będzie legalny w Polsce i Unii Europejskiej?
Taki rower waży ponad 20-25 kg lub więcej więc ja nawet na markowym Thule bym się nie odważył na dachu przewozić. O ile na prostej drodze jest jeszcze ok, to przy nierównej nawierzchni i wybojach są takie naprężenia, że coś może się urwać. 2 lata temu jadąc za granicę z rowerami na dachu parę km przed hotelem na trasie zerwał mi się gwint na śrubie, która mocowała rower. Wystarczyło 20 km lokalną drogą jechać.
Ja nigdy nie przekraczam nawet na autostradzie 120 km/h bo raz taka prędkość jako max jest w instrukcji, pod drugie przy wyższych prędkościach działają już sporo większe siły i spalanie auta rośnie prawie 2 razy więc wolę pół godziny później dojechać niż na stacji zostawić dodatkowe 100 zł.
Niestety widzę na drogach sporo desperatów jadących z rowerami nawet >180 km/h.

Offline Valerii Mężczyzna

    • Kazak Poland Sp. z o.o.
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 1435
  • Ekspres: Kazak Rota
  • Młynek: Kazak EL 68, Kazak Tura (Ręczny stożkowy 47 mm)
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #63 dnia: 01 Sierpień 2022, 20:03:20 »
@gromog @WS5 @Kekacz @Makgajwer dziekuję!

 Widzę przewożenie roweru elektrycznego bez przedniego koła i bez akumulatora. Tak więc masa będzie około 20 kilogramów lub mniej. Ponadto środek ciężkości spadnie.

W ogóle nie jeżdżę samochodem szybko, zwłaszcza z rowerem na dachu.  :)
http://kazak.com.pl/
Rabaty dla forumowiczów 10 %.
!!!zamówienia proszę kierować na mail [email protected]!!!

Offline Valerii Mężczyzna

    • Kazak Poland Sp. z o.o.
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 1435
  • Ekspres: Kazak Rota
  • Młynek: Kazak EL 68, Kazak Tura (Ręczny stożkowy 47 mm)
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #64 dnia: 01 Wrzesień 2022, 11:03:43 »
Bagażnik jest zbudowany i przetestowany. Jestem zadowolony.  Wsparcie odbywa się na kierownice i tylnym kole. Do wykonania bagażnika kupiłem kilka elementów na Allegro. Nie droga i niezawodna konstrukcja.
Jakie są wady tego stworzenia?
1. Musisz poświęcić czas na wykonanie.
2. Na dachu samochodu zmieści się nie więcej niż dwa rowery.
3. Wysokość konstrukcji wraz z przednim kołem wynosi 2,7 metra.
4. Do załadunku potrzebny jest taboret.



http://kazak.com.pl/
Rabaty dla forumowiczów 10 %.
!!!zamówienia proszę kierować na mail [email protected]!!!

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 433
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #65 dnia: 01 Wrzesień 2022, 11:20:36 »
Ciekawe rozwiązanie, ale co ono daje w stosunku do gotowych uchwytów, np. Thule?

Wg mnie jest ryzyko zapowietrzenia hamulców hydraulicznych.
np. wg https://usermanual.wiki/Document/ShimanoXTM775usermanualbleedprocedure.1618052914/help

Cytuj (zaznaczone)
• When turning the bicycle upside down or on its side the brake system may have some air
bubbles inside the reservoir tank which are still there when the reservoir tank cover is replaced,
or which accumulate in various parts of the brake system when it is used for long periods. The
M775 disc brake system is not designed to be turned upside down.
If the bicycle is turned
upside down or on its side, the air bubbles inside the reservoir tank may move in the direction
of the calipers. If the bicycle is ridden in this condition, there is the danger that the brakes may
not operate and a serious accident could occur.
If the bicycle has been turned upside down or on its side, be sure to operate the brake lever a
few times to check that the brakes operate normally before riding the bicycle. If the brakes do
not operate normally, adjust them by the following procedure.

Amortyzator z olejem pewnie też nie lubi takiej pozycji... (?)

I wg mnie dłużej się zakłada/zdejmuje rower...

Może być problem z elementami wystającymi nad kierownicę, np.  dzwonek (sam zamontowałem ~tydzień temu ;) ), uchwytami zegarków, nawigacji, lampek...

Edit: I jak się zapomni wyjąć to bidon wypadnie podczas jazdy ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2022, 11:27:44 wysłana przez WS5 »

Offline tytoos Mężczyzna

  • Wiadomości: 598
  • Ekspres: Torre 2B, Rota v2
  • Młynek: Casadio, C40 IH, J-Max
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #66 dnia: 01 Wrzesień 2022, 11:25:02 »
W sumie fajny pomysł. Podparcie roweru na kierownicy i tylnym kole daje najszersze czyli najstabilniejsze (na boki) mocowanie  :ok:
Ja wożę rower szosowy mocowany za widelec; plus to obniżenie środka ciężkości, minus to koło, które muszę do bagażnika wrzucić. No i na mój bagaznik musiałem wydać na pewno więcej $$$ ...

Wg mnie jest ryzyko zapowietrzenia hamulców hydraulicznych.
No nie wiem, jak serwisuję sobie hamulce hydrauliczne to widzę, że jest to układ zamknięty w zasadzie bez powietrza. Nie wiem co tam miało by sie zapowietrzyć.

Ale bidon to bym jednakowoż wyjął przed jazdą  [emoji38]
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2022, 11:28:48 wysłana przez tytoos »

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 433
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #67 dnia: 01 Wrzesień 2022, 11:33:18 »
No nie wiem, jak serwisuję sobie hamulce hydrauliczne to widzę, że jest to układ zamknięty w zasadzie bez powietrza. Nie wiem co tam miało by sie zapowietrzyć.

W klamce jest zbiorniczek z płynem/olejem i zawsze tam jest trochę powietrza, a ono lubi iść do góry, dodatkowo wstrząsy (np. kilka godzin jazdy) w tym mocno pomagają...

BTW przy zdejmowanym kole można dokupić dodatkowy uchwyt na samo koło, montowany na bagażniku...

Offline tytoos Mężczyzna

  • Wiadomości: 598
  • Ekspres: Torre 2B, Rota v2
  • Młynek: Casadio, C40 IH, J-Max
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #68 dnia: 01 Wrzesień 2022, 12:09:51 »
W tym zbiorniczku jest też taka gumowa przepona, przed zakręceniem trzeba ja tak ułożyć, żeby nie było powietrza pod jej spodem lub jak najmniej. Wtedy masz układ zamknięty bez powietrza. Może nie we wszystkich klamkach hydraulicznych tak jest - mówię o swoich shimano sprzed 4-5 lat.

Offline Jka57 Mężczyzna

  • Wiadomości: 1967
  • Ekspres: Kolbowy, dźwigniowy, 3 przelewowe i kilka innych do przelewania
  • Młynek: 4 elektrycznych + 2 ręczne
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #69 dnia: 01 Wrzesień 2022, 13:23:36 »
Odnośnie zapowietrzenia w hamulcach.
Z tego co pamiętam sporo zależy jaki olej tam mamy.
Nie wiem w jakim rowerze to miałem że nawet w instrukcji było by go nie przewracać do góry nogami.

Ja wożę rower szosowy .

A ileż on waży ? tutaj nie ma co porównywać z tym pokazanym na tym bagażniku.
Ja swojego podnoszę w przysłowiowym "jednym palcu"
trek szosa.jpg



Może być problem z elementami wystającymi nad kierownicę, np.  dzwonek (sam zamontowałem ~tydzień temu ;) ),

Ten problem można wyeliminować zakładając taki dzwonek :)

Dzwonek Knog.jpg

Jka
 

Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #70 dnia: 01 Wrzesień 2022, 15:33:06 »
Używacie trenażery rowerowe?

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6232
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #71 dnia: 01 Wrzesień 2022, 15:57:40 »
Bagażnik jest zbudowany i przetestowany.
Przy wejściu na link zdjęcia tj. strone  "imgurhd.ru" antywirus informuje mnie o tym, że strona próbuje wcisnąć szkodliwe oprogramowanie.

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #72 dnia: 01 Wrzesień 2022, 16:15:21 »
Kaspersky u mnie również  to potwierdza.

Offline tytoos Mężczyzna

  • Wiadomości: 598
  • Ekspres: Torre 2B, Rota v2
  • Młynek: Casadio, C40 IH, J-Max
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #73 dnia: 01 Wrzesień 2022, 17:08:14 »
Używacie trenażery rowerowe?
Tak, kupiłem używany Elite Rampa (to taki gdzie się wstawia swój rower i do tylnego koła przyciska się rolkę, trenażer zmienia obciążenie rolki tak jak sie ustawi trening w telefonie).
Samo urządzenie, jak zimno i mokro za oknem, bardzo fajne, schodzę do piwnicy i wyciskam ;-)
Używam z telefonem i z po swojemu ustawionym treningiem. Używałem jakiś czas Zwift'a ale mi przeszło. Teraz właczam trening + rytmiczna muza i pedałuję.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrzesień 2022, 17:10:57 wysłana przez tytoos »

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Odp: Pogawędki przy kawie o rowerach
« Odpowiedź #74 dnia: 01 Wrzesień 2022, 17:23:59 »
Nie bardzo mi leży zmiana opon i pilnowanie by nie odkształciła się. Na razie celuję w taki wpinany zamiast koła, wahoo na przykład.

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi