Autor Wątek: Coś na start  (Przeczytany 5451 razy)

Offline sandurski

    • brak
  • Wiadomości: 11
  • Ekspres: kawiarka
  • Młynek: brak
Coś na start
« dnia: 25 Luty 2021, 12:11:47 »
Witam Dzień dobry serdecznie.

Jestem nowicjuszem w temacie kawy. Przez kilka miesięcy  bawię się kawiarką, french pressem, spieniam mleko. Po prostu bawię się i poznaję kawe i jej rodzaje. Pomyślałem nad zakupem ekspresu kolbowego.

Na początki zobaczyłem w lidlu promocje silverCrest za 179 zl. Szukałem dalej i natafiłem na Delonghi EC685R.

Mama pytanie, czy idzie zrobić w tych ekspresach czarną kawę ale w dużym kubku, czy tylko ograniczona ilość wody na program.

Oczywiście nie obejdzie się potem bez młynka.

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: 25 Luty 2021, 16:24:17 wysłana przez Fux »

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6237
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Coś na start
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Luty 2021, 16:28:48 »
Ekspresy ciśnieniowe to nie jest dobre narzędzie do bezpośredniego zaparzenia kubka kawy. Do tego służą ekspresy przelewowe albo drippery. Z ekspresu zawsze zaparza się małą ilość, którą potem ewentualnie się rozcieńcza. Z tych elektrycznych, które wymieniłeś można spodziewać się rezultatów podobnych jak z kawiarki. Jeśli to Cię zadowala to ok.

Ja bym na start polecał do zaparzania AeroPress + młynek ręczny ze stalowymi żarnami
« Ostatnia zmiana: 25 Luty 2021, 16:31:20 wysłana przez krystians »

Offline sandurski

    • brak
  • Wiadomości: 11
  • Ekspres: kawiarka
  • Młynek: brak
Odp: Coś na start
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Luty 2021, 17:38:09 »