Autor Wątek: Siemens TC52001  (Przeczytany 1860 razy)

Offline exposiure

Siemens TC52001
« dnia: 23 Wrzesień 2021, 18:06:16 »
Cześć,

wpadł mi ostatnio w ręce ekspres do kawy, którego nie umiem obsłużyć i do którego nie mogę znaleźć instrukcji: Siemens model TC52001.
Składa się on z dwóch modułow: przelew i drugi do espresso (ale bez kolby).

Niestety nie umiem wrzucić tutaj zdjęć, a nie mam uprawnień do wstawiania linków.
Mogę więc tylko opisać, że ekspress posiada w środku ceramiczną misę, która po właczeniu się nagrzewa, a przy próbie zrobienia espresso zaczyna szybko się obracać. nad tą misą znajduje się zakręcany pojemnik, jak przypuszczam na zmieloną kawę.

Spotkał się ktoś z was z takim rodzajem ekspresu i wie, co gdzie i jak trzeba zrobić, żeby wyszła z niego kawa?

Z góry dziękuję!

Offline exposiure

Odp: Siemens TC52001
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Wrzesień 2021, 21:37:10 »
Ten sam ekspres występował pod marką Bosch model TKA 6300 (też nie ma do niego nigdzie instrukcji...)
Natrafiłem na takie informacje o tym ekspresie:

-Fully automatic coffee machine "surpresso compact pure black"
-Power consumption: 1400 W   
-Thermoblock: 15 bar   * Fully automatic   
coffee and espresso preparation at the touch of a button   
-Unique whirl plus coffee brewing system   
-Easy cleaning thanks to single portion cleaning   
-Coffee grinder with fresh coffee beans (approx. 250 g):   
-degree of grinding adjustable   
-unique coffee grinder made of hardened steel   
-removable water tank: 1.8 l   
-height-adjustable coffee nozzles   
-possibility of brewing 8 and 12 g of coffee   
-adjustable amount of filling   
-storage area for cups with preheating   
-removable drip tray with brewed coffee container   
-stand-by function   
-display with symbols - simple and clear   
-foaming and hot water functions   
-fully automatic cleaning and rinsing program at on / off   
-calc n clean - descaling and cleaning in one run  option purchase a filter cartridge for protection against calcification   
-length of connecting cable 1 m

Offline exposiure

« Odpowiedź #2 dnia: 23 Wrzesień 2021, 22:18:03 »
Znalazłem na jakimś forum opis, jak zrobić kawę w tym urządzeniu! Dzięki Kim! Niech ten post sobie tutaj wisi, może ktoś kiedyś będzie jeszcze próbował bawić ekspresami z lat 90tych.
Ciekawe, że ten ekspres zaparza kawę na zasadzie wirowania, chyba trudno nazwać efekt końcowy espresso hm
Można pod niego podstawić również cztery filiżanki na raz

I have had one for 14 years and it is the best home espresso maker I have ever had.
Open the top and pull out the cone shaped basket. In the resrvoir you will see little tick marks equating to 1, 2, and 4 cups. Just pour in the water. Unscrew the lid to the basket and put in one scoop for each cup of coffee to be made. Lock the lid back on the basket and put it back in and close the lid.

On the right side of the machine is a rocker switch. Rock it up and the heating light will come on. When it is at a boil the second light will come on. Then rock the switch all the way down and you will hear whirling sound as the coffee is being brewed. When the coffee stops comming out, move the switch back to the center position. OH! did I mention to put a cup on the tray under the little holes where the coffee comes out? There are two holes so you can put a single cup under both or snuggle two cups togather, one under each spout.

If you are doing 4 cups, there is a silver panel on the front just under the spouts that folds up and snaps under the spouts so you can then put 4 cups under there.

The knob on the left side should be rotated full colock-wise so the "OFF" marking is on top while you are brewing coffee. I never use this thing because it is not real effective. I just microwave the milk and I have a hand frother if I'm doing cappuchino. But if you do want to use it, respond and I'll slog through the directions for it.

As I said, this is the best home style expresso make I've ever owned and mine has lasted 14 years. The way I ran accross your message was the motor on mine finaly quit and I'm looking for a new one.

Cheers

Kim

-- Kim Doxey ([email protected]), December 24, 2004.

Offline rapoh

• Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Wrzesień 2021, 23:41:43 »

Offline exposiure

« Odpowiedź #4 dnia: 24 Wrzesień 2021, 16:14:31 »
Dokładnie taki: "Ekspres do kawy Siemens był najnowocześniejszym urządzeniem w latach 90. XX wieku".

Ciekawa jest jednak sama technologia przyrządzania kawy w wirówce, nigdzie nie znalazłem ani słowa o tej technice.
Generalnie przypomina to kawiarkę z wirnikiem, wydaje się, że wirowanie jest po to, aby na górze pojawiła się się delikatna i gęsta pianka, jak w espresso.

Jakbyś ktoś bardzo chciał, mogę nagrać filmik z przyrządzania.

Offline rapoh

• Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Wrzesień 2021, 18:35:08 »
Nie namawiam "dla siebie".
Ale jakbyś nagrał przy okazji, mogłoby być ciekawe.

Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi