Kupiłem, rozebrałem i oczywiście też mam starszy typ, z trzpieniem.
Czytać tak, ale najpierw rozebrać.
Błąd już popełniłeś wcześniej, nie wymieniając smaru na osi dźwigni i popychaczach - wiedziałbyś jaką masz oś i jaki jest stan o-ringów ją uszczelniających.
A wiadomo, że jak "nie smarujesz, to nie jedziesz"
Widać to zresztą na pierwszym zdjęciu gniazda osi dźwigni.
Ja też za późno u siebie zauważyłem zużycie (dokładniej starcie) dolnej końcówki popychacza przy mimośrodzie osi dźwigni.
Wystarczyła i lektura starej części tego wątku i wizyta na stronie ATP - kupiłem u nich popychacze i tą oś w listopadzie ubiegłego roku (za oś zapłaciłem 35.53 zł brutto).
Przyczyną był oczywiście brak w tym miejscu smaru, więc go dokupiłem.
Ku pamięci - smar ma trwałość 3 lata i znając datę produkcji ekspresu oraz dodając jeszcze trochę czasu na wcześniejszy montaż podzespołu, jaki stanowi grupa, trzeba bezwzględnie dokonać kompletnego przesmarowania w terminie uwzględniającym, że smar wyprodukowano jeszcze wcześniej.