forum.wszystkookawie.pl

Poradniki - czyli jak mam to zrobić? => Zakupy przez internet => Wątek zaczęty przez: side w 07 Czerwiec 2013, 13:52:48

Tytuł: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: side w 07 Czerwiec 2013, 13:52:48
Dzisiaj otrzymałem kawe Etiopia Mocca ze sklepu bociancafe.pl (http://bociancafe.pl) (Siódme Niebo Cafe) i oprocz okresu ważności nie było zadnej adnotacji o dacie palenia kawy.
Termin ważności upływa 31.08.2013 co mnie mocno zaniepokoilo.
W rozmowie telefonicznej zapewniono mnie, ze brak daty palenia jest wina pracownika, a podana data dotyczy zalecanego okresu spozycia, po upływie którego kawa ma stracic swoje walory smakowe. Okres ten wynosi 3 miesiace od daty palenia, które mialo mieć miejsce 4 czerwca 2013.

Pomimo, ze jestem laikiem w temacie kawy, to jest to dla mnie smieszne jak nie śmierdzące delikatnie mówiąc. Kawy jeszcze nie otwierałem, zastanawiam sie czy jej nie odeslac.

Czy ktos już miał takie doświadczenia kupując u tego sprzedawcy ?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 07 Czerwiec 2013, 13:59:07
Nie masz możliwości sprawdzenia świeżości bez otwarcia paczki. Niby na stronie piszą, że kawy są palone w zasadzie na bieżąco. Jeśli kawa jest stara od razu zauważysz to podczas ekstrakcji a i zapach będzie niespecjalny. Nie znam tego sklepu więc albo poczekaj na opinie o nim albo zaryzykuj i otwórz.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 07 Czerwiec 2013, 14:04:28
Jeżeli podają okres do spożycia 3 miesiące, to jest bardziej uczciwe podejście niż takich co podają 18 lub 24 miesiące. Zweryfikować prawdę możesz tylko w jeden sposób, otwierając paczkę.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Antonio w 07 Czerwiec 2013, 14:06:21
Side, nie rozumiem Twego podejścia. Zaufaj trochę ludziom, daj im szansę :). Ale z drugiej strony, spoglądając na ofertę kawy, nie mam jakichś entuzjastycznych wrażeń.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 07 Czerwiec 2013, 14:08:49
Nie dziw mu się. Wszędzie piszą o 18 czy 24-miesięcznych terminach przydatności. Trzy miesiące można spotkać u "pasjonatów" (że znowu nawiążę  :) ) palenia.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: DrUsagi w 07 Czerwiec 2013, 14:17:47
Side - otwórz i zrób espresso. Jak będzie nie tak to będziesz się martwił. Jeśli jest palona te 2-3 dni temu to na bank to zobaczysz. Jeśli nie to też.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: side w 07 Czerwiec 2013, 14:48:45
Z ewentulana degustacja poczekam do jutra.

Wszysko by było w porządku jakby była podana data palenia.
Na opakowaniu nie ma nawet nadruku takiej daty, wiec trudno mi ocenic czy jej brak jest wina pracownika czy jest to nagminnie praktykowane.
Nadruk daty ważności jest.

(http://i.imgur.com/hS5edmE.jpg)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: DrUsagi w 07 Czerwiec 2013, 15:11:06
;) Side - przejdź się do sklepu, do regału z kawami ziarnistymi. Śmiem twierdzić, że gdybym płacił ci 10 PLN za każdą torebkę z kawą gdzie jest podana data palenia to specjalnie bym nie zbiedniał. W moim sklepie/delikatesach, kaw ziarnistych jest chyba z 15 moze nawet więcej rodzajów - datę palenia ma tylko jakiś hiszpański produkt Guilis, właśnie była dostawa - palona 10.2012...

Nie sądzę żeby jakakolwiek polska palarnia sprzedawała starą kawę (powyżej 3 miesięcy) Jeśli tak by się działo to taka palarnia już dawno by splajtowała.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 08 Czerwiec 2013, 17:04:37
I jakie wyniki testów?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: hary1200 w 10 Czerwiec 2013, 07:16:56
Pewnie wypił i już nie może napisać  :smiech:
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: KrzychK w 10 Czerwiec 2013, 07:22:05
Problemy z ostrością widzenia, przykład mieliśmy już przy fotce.
Ewidentnie kawa niezbyt niezbyt (może i świeża, ale smaczek nie ten teges  :evil: ).
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 10 Czerwiec 2013, 07:25:22
Tu się z Tobą nie zgodzę - ta Etiopia w mojej ocenie jest świetna (nie wiem jak z Bociana ale z Agify - czekoladka!)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: KrzychK w 10 Czerwiec 2013, 07:38:36
Prawie to samo, choć prawie robi różnicę  :lol2:
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS w 10 Czerwiec 2013, 11:19:00
ta Etiopia w mojej ocenie jest świetna
Kupujesz ją paloną czy zieloną?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 10 Czerwiec 2013, 11:31:23
Zieloną. :)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS w 10 Czerwiec 2013, 11:52:22
Tego się spodziewałem i trochę obawiałem. Licho wie, jak Agifa ją wypala.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 10 Czerwiec 2013, 11:54:15
Hmm, Pewnie nie gorzej niż ja! :)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS w 10 Czerwiec 2013, 13:31:52
Pewnie może robić różnicę, i to dramatyczną. Ale nie będę cię ciągnął za klawiaturę, wiem, że sprawa jest delikatna.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: side w 10 Czerwiec 2013, 13:35:12
Kawa na szczescie okazala się świeża  :)
Dobra, ale mocna i ostra.
Za ostra jak dla mnie i raczej nie będzie moim favorytem.
Przynajmniej na razie.
Bardziej odpowiada mi czekoladowe Cioccolato od Antonia.
Phin: 200ml – 10gr wsadu - 89st – 13min ekstrakcji – wyszlo ok 170ml naparu.
Kawa mocna i gleboka, zero kwaskow. Phin zaliczyl egzamin celująco.
Z tygielka kawa lzejsza, ale z minimalnymi kwaskami.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Kawa-Swiezo-Palona w 17 Październik 2013, 15:20:14
Kwaskowy smak też zależy od kilku czynników jak chociażby od temperatury parzenia,przy około 80 stopniach będzie to jak najbardziej odczuwalne.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Fux w 17 Październik 2013, 18:55:29
Kwaskowy smak też zależy od kilku czynników jak chociażby od temperatury parzenia,przy około 80 stopniach będzie to jak najbardziej odczuwalne.

Raczej mogę napisać coś wręcz przeciwnego...

Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Kawa-Swiezo-Palona w 19 Listopad 2013, 16:13:01
W takim razie zapraszam do dyskusji,w końcu do tego jest forum. Oczywiście odczucie pojęcia "smaku" będzie bardzo indywidualna kwestią,to akurat normalna sprawa.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Antonio w 19 Listopad 2013, 17:55:11
A kiedy się w tej dyskusji odezwiesz? Za miesiąc? ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Kawa-Swiezo-Palona w 16 Grudzień 2013, 17:17:03
Wtedy kiedy tylko czas na to pozwala,ale jestem,staram się i niczego nie lekceważę,a merytoryczne argumenty zawsze będą mile widziane:)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: donkiszot w 16 Grudzień 2013, 17:52:57
Za miesiąc?
Prorok jaki czy co? :smiech:
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: DrUsagi w 16 Grudzień 2013, 18:24:38
Antonio - graj w totka, będziesz miał własną plantację :D
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: sergouda w 05 Wrzesień 2014, 15:29:26
Może jednak warto bardziej ufać ludziom ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Delizia w 11 Wrzesień 2014, 20:34:43
Ufać i kontrolować :) Bo w Polsce różnie bywa ze wszystkim.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: maro w 11 Wrzesień 2014, 21:46:00
Lenin powiadał "zaufanie jest dobre ale kontrola jest jeszcze lepsza"  ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Kawiareczka w 04 Marzec 2016, 17:55:02
Kto by pomyślał, że słowa Lenina można przytaczać w dzisiejszych czasach i się z nimi zgadzać? Ja się zawsze boję zakupów u nowego sprzedawcy przez Internet. Choć jeszcze nigdy nie dostałam ziemniaka zamiast zamówionego towaru ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: gromog w 04 Marzec 2016, 18:58:20
Ja się zawsze boję zakupów u nowego sprzedawcy przez Internet.

Też bym się bał, kupić cokolwiek od ciebie. Aż strach mnie oblatuje, gdy pomyślę co chcesz tu na forum zaoferować.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: maxvondemon w 04 Marzec 2016, 19:05:58
Koledzy nie odnisicie wrażenia, że trolle zaczynają na forum coraz częściej się pojawiać.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Antonio w 04 Marzec 2016, 19:28:43
Tak, tak. Ale jaki mają w tym interes?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: maxvondemon w 04 Marzec 2016, 19:32:00
To chyba taka mentalność.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Portman w 10 Kwiecień 2016, 01:29:56
Ja na szczęście nie trafiam na nieuczciwych
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: manfred w 10 Kwiecień 2016, 07:11:26
O co tu chodzi trzeci wpis o tym samym a inny nick. Wcześniej jakas milka czy milik teraz portman pisze i za chwilę jest to kasowane.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: gromog w 10 Kwiecień 2016, 07:17:06
Portman jest niezły 4 posty w 3 minuty.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: raf77 w 10 Kwiecień 2016, 09:41:31
I same głupoty, aż się zastanawiałem, co za idiota?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: piomic w 18 Styczeń 2017, 22:48:22
A może wróćmy do admerituma wątku.
W innym miejscu kolega poruszył temat, który może dotknąć każdego. Czujemy się tu bezpiecznie jak w domu traktując innych forumowiczów z dużym zaufaniem, tak jak sami chcielibyśmy być traktowani. No i czasem można się sparzyć.
Sprzęt kupiłem jakiś czas temu od pewnego użytkownika forum, po którym ślad zaginął, a moje uwagi co do "100% sprawności urządzenia" nie zostały wysłuchane...
Ktoś jeszcze miał podobny problem? Transakcja, wysyłka, płatność?
Sam niejednokrotnie korzystałem z ofert na forach (nie tylko na tym) i tylko raz coś było nie tak -- właśnie tutaj. Ktoś szukał metalowego tampera do ascaso (znacie te plastikowe spinki), akurat taki miałem więc zaproponowałem że oddam po kosztach wysyłki. Wysłałem (na adres sklepu, ale ludzie często zamawiają do pracy), podałem nr konta dla tych kilku złotych i się zaczęło. Problemy z dostępem do konta, z aplikacją banku, z internetem... W końcu zaproponował kupon rabatowy na bilet do kina. Tak, serio. Zniżkę na multikino czy innego kinoplexa. Szczerze mówiąc to mnie zatkało. Tak się zeszmacić dla pięciu czy ośmiu złotych? Jakim trzeba być melonem żeby tak kombinować?
Aha, sprawdziłem -- od ostatniego kontaktu się nie logował. Ciekawe: to już był jego przekręt życia czy założył nowe konto i naciąga dalej?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Robert w 18 Styczeń 2017, 22:52:08
Niestety, zawsze można trafić na takie osoby. Chyba nie ma metody, aby się przed tym do końca ustrzec.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 19 Styczeń 2017, 14:09:10
Aha, sprawdziłem -- od ostatniego kontaktu się nie logował. Ciekawe: to już był jego przekręt życia czy założył nowe konto i naciąga dalej?

Zgłaszałeś do administracji? Nie wiem jak to forum, ale większość, na których pisze ma możliwość zbanowania adresu IP, nie mówiąc o nicku. Zawsze jak wychodzą takie wałki delikwent jest banowany, zawsze można obejść, ale to jakieś utrudnienie. Dobrym pomysłem jest podwieszenie wątku z ostrzeżeniami przed nieuczciwymi forumowiczami. Czasem wystarczy wpis, uważajcie na Krzysztofa J. ze Szczecina, ul. Akacjowa, nie są to dane osobowe, bo Krzyśków J. z Akacjowej może być dwudziestu, a zawsze łatwiej uniknąć problemu.

Marek.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: ziarenko w 19 Styczeń 2017, 14:23:42
Zgłaszałeś do administracji?
I administracja ma być sędzią ? Napiszę: "dajcie bana Miklasowi bo nie zapłacił mi za kawę" i mają Cię zablokować bo tak napisałem?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 19 Styczeń 2017, 17:04:23
Mniej więcej tak to działa na innych forach. Każdy ma głos, jeśli tak powiesz, mogę się wytłumaczyć, albo zaprzeczyć, przeważnie ludzie próbują się dogadywać na PV. Publicznie rozwiązują sprawy w ostateczności i to zazwyczaj wystarcza, na tablicę przypinany jest ewidentny oszust.

Marek.

Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: zwinka055 w 10 Styczeń 2020, 12:57:46
nie znam sklepu, ale dopóki nie otworzysz przesyłki, to nie sprawdzisz dokładnie, co tam jest :) czasami warto dać ludziom szansę, nie wszyscy chcą być lub są nieuczciwi :)
Tytuł: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: rubin w 10 Styczeń 2020, 20:20:18
A nie, jednak nie górnik roku (vide post o Paczce w Ruchu). Chyba jednak nabijasz sobie licznik...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Psyche w 01 Styczeń 2023, 13:34:05
Nie wiem czy dobry wątek wybrałem, ale nie chcę zakładać nowego.  Czy ktoś z was orientuje się, jak wygląda na przykład sytuacja, gdy  kupimy sprzęt  na gwarancji i załóżmy sklep w którym kupiliśmy po paru miesiącach zakończy swoją działalność, a my mamy pecha i  sprzęt się popsuję? Co w tedy z naszą gwarancją? Zaznaczę, że w momencie zakupu sklep był oficjalnym dystrybutorem firmy w kraju.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Antonio w 01 Styczeń 2023, 15:38:04
Oficjalne dystrybuowanie do niczego chyba nie zobowiązuje. W razie wypadku można się zwrócić do producenta.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: trez w 01 Styczeń 2023, 15:46:48
nie ma jednej prostej odpowiedzi, zazwyczaj gwarantem jest kto inny, rękojmię masz na kogo innego, producent zmieniając przedstawiciela zwykle poprostu przekierowuje serwis gwarancyjny, bo to on jest gwarantem a nie firma serwisowa. Co do rękojmi jest jeszcze bardziej zamotane, bo upraszczając, zamknięcie nie pozbywa cię twojego prawa do rękojmi. Firm nie otwiera się i nie zamyka a wuj tam i zamknięte, ale procedury urzędniczo sądowe są różne dla różnych rodzajów działalności, inne kwitki idą na zamknięcie jednoosobowej działalności, gdzie walczy się przed ucieczką od odpowiedzialności, bo "mądre inaczej" podmioty jej nadużywały, a czym innym procedura likwidacyjna przedsiębiorstwa i postępowania upadłościowe które pewnie poumarzają rękojmie.

Musisz na spokojnie podejść do konkretnego przypadku, bo ogólnie to możesz oczekiwać pełnego spektrum i od tylko zmiany numeru telefonu na gwarancji, aż po zostanie z niczym, po drodze posiłkując się poradami rzeczników konsumenckich czy prawników, zależni ile warta będzie ta świeczka ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: frogpl w 04 Styczeń 2023, 21:28:38
Gwarancja obowiązuje u producenta, rękojmia u sprzedawcy, jeżeli sprzedawca nie istnieje nie masz rękojmi, jeżeli był autoryzowanym sprzedawcą danej marki idziesz do innego autoryzowanego sprzedawcy tej marki.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Psyche w 05 Styczeń 2023, 10:40:28
Dziękuje za odpowiedzi, ale jednak wybrałem bezpieczną ścieżkę:) Wole spać spokojnie ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: fooxtrot w 05 Styczeń 2023, 10:55:02
A gdy kupuje się bezpośrednio u producenta i producent upada? Jak to wtedy wygląda? Rozumiem, że to sytuacja skrajna, ale zawsze mnie to zastanawiało
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Psyche w 05 Styczeń 2023, 13:34:39
Jak napisałem do producenta co w przypadku mojej gwarancji jeżeli  partner firmy w danym kraju zamknie działalność  dostałem lakoniczną odpowiedź "Drogi,  sklep .....jest naszym partnerem w Polsce, rządzonym przez....... Nie martw się, to solidny partner i sklep. Kupuj bez obaw, a o jakąkolwiek pomoc lub gwarancję możesz zapytać w miejscu zakupu, w tym przypadku w ....... Z poważaniem".  Zapytałem jeszcze bardziej konkretnie i w odpowiedzi dostałem kolejną wiadomość "nigdy się nie wydarzyło. zwykle gwarancja jest udzielana w sklepie, w którym kupujesz. oczywiście możemy udzielić wsparcia technicznego z naszej strony lub z innego sklepu, ale w tym przypadku bezpłatna gwarancja jest udzielana tylko ze sklepu, w którym dokonujesz zakupu."

Więc jak widzicie producenci też potrafią   sprawnie odpycha od siebie😉
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 05 Styczeń 2023, 14:05:18
No tak, ale gwarancję daje producent i może dać jej rok - tak jest zgodnie z prawem. Rękojmia to osobna kwestia i producentowi nic do tego. A na takie teoretyczne pytania raczej nie chce im się odpowiadać i wcale mnie to nie dziwi...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Kawoszek77 w 06 Marzec 2023, 01:12:01
Najlepiej przed zakupem weryfikować sprzedawcę przez sprawdzenie opinii w Google i na go work lub innych stronach. Kolejnym krokiem, który można podjąć to sprawdzenie przedsiębiorstwa w CEIDG, a w przypadku spółki w KRS - jeśli okaże się, że podmiot nie ma dłuższej historii to lepiej nie ryzykować zakupów i dokonać ich gdzieś indziej.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 06 Marzec 2023, 19:05:05
Niestety ostatnio coraz popularniejsze staje się sprzedawanie opinii lub hejtowanie np przez różne środowiska o skrajnych poglądach. Więc te opinie lada moment mogą być nic nie warte, niestety. Chyba że na prawdę będzie wysokiej jakości moderacja, przez wykształconych ludzi. w serwisach typu google maps, itd.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Jka57 w 06 Marzec 2023, 19:16:00
Więc te opinie lada moment mogą być nic nie warte,

Ten lada moment już dawno nadszedł może nie zauważalnie ale dla mnie takie opinie są tyle warte co zeszłoroczny śnieg dzisiaj nad Bałtykiem.

Jka
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Krakus w 07 Marzec 2023, 11:27:26
Dostaję wciąż spam od firmy handlującej fałszywymi opiniami. Ponieważ UKOiK zaczął się do nich dobierać, adres firmy zmienił się na Londyn, telefony zostały te same.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 17 Kwiecień 2024, 13:03:21
Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność zrobić zakupy u Marcina Pieli.

Dlatego chciałbym przestrzec potencjalnych klientów (ofiary) przed zakupami w: teges_pl, tegespresso, teges_cz na allegro.pl


Na szczegóły zapraszam na priv
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 17 Kwiecień 2024, 13:36:34
Nie chcę wkładać kija w mrowisko i nie specjalnie jestem ciekawy szczegółów ale skoro pojawia się taka anty rekomendacja to chyba jednak oczekiwałbym określenia z czym jest problem, terminowość, rzetelność, komunikacja, jakość ? Bo tak to wygląda na ostrzeżenie na zasadzie że kawa speciality jest kwaśna :-) Nie kupujcie bo was tak wykręci w środku :-)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 17 Kwiecień 2024, 14:25:05
Dziękuję za komentarz i sugestię.

Generalnie zdecydowanie wolę chwalić sprzedawców niż krytykować..

Ale w tym przypadku moja tolerancja została przekroczona.

Zakupiłem ekspres do kawy i akcesoria.

Problem był ze wszystkimi wymienionymi przez pana aspektami zakupu i dodatkowo z chamskim traktowaniem klienta...

Tak przykrego doświadczenia z zakupem czegokolwiek nie pamiętam, a zakupy przez internet robię regularnie.

Z tych wszystkich powodów zdecydowałem zgłosić problem do UOKiK.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 18 Kwiecień 2024, 08:36:19
Pisz tu albo nie pisz wcale. Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 18 Kwiecień 2024, 08:55:34
Pisz tu albo nie pisz wcale. Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.
Uważałem, za stosowne ostrzec innych forumowiczów, ale chce o tym przykrym zdarzeniu zapomnieć i własnie poprosiłem moderatora o usuniecie mojego komentarza.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 18 Kwiecień 2024, 09:52:24
Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.

Nigdy nikogo nie objeżdżałem za nie dawanie rabatu. Jeśli cena mi nie odpowiada to po prostu nie kupuję. Więc proszę nie pomawiać mnie o takie małostki ! Natomiast, wracając do tematu, jeśli sprzedawca umawia się ze mną na sprzedaż jasno określonych towarów w jasno określonej cenie, to oczekuję, że po zapłaceniu uzgodnionej ceny otrzymam te towary.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 18 Kwiecień 2024, 10:15:30
...ale ten "rabat" to tylko był przykład
Rozumiem, że idea jest taka: oczywiście można (a wręcz należy ;) ) informować o problemach, ale taki wpis powinien zawierać jakieś konkrety! Bo bez nich sens jest niewielki...

Kilka punktów o co chodzi...

No i wcześniej warto zabezpieczyć sobie dowody na ewentualny pozew ;)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Fux w 18 Kwiecień 2024, 11:09:58
Ale tyle tutaj było frazesów, obiecywań poprawy, przeprosin, itd.
 ;)

A jeżeli Człowiek chce do UOKiKu to musi mieć na to kwity.
Dalsza dyskusja zbędna.
Może kiedyś napisze, czym się skończyło.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: marcin.teges w 18 Kwiecień 2024, 18:24:39
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria, które miały dojechać i być wysłane w innym terminie. W międzyczasie przenosiłem firmę do nowej lokalizacji więc magazyn był "w ruchu". Poinformowałem o tym Pana, ale zanim tak się stało Pan sobie pozwolił otworzyć dyskusję na kilku moich kontach na Allegro, pomimo, że zakup był po za Allegro, a także w SMSach pozwolił sobie na traktowanie mnie jak śmiecia. Oprócz tego zaraz po zakupie zapytał się mnie o filter remover i miarkę do espresso, ale były za drogie o 2 zł w stosunku do konkurencji i Pan stwierdził, że kupi gdzie indziej, ale akurat tutaj to mógł sobie zrobić co chce, chociaż osobiście uważam, że przy tym rabacie i gratisach, które dostał wycofanie się z zakupu i wypomnienie konkurencji z powodu 2 zł różnicy w cenie to obraza sprzedawcy pomijając fakt, że mógł zaoszczędzić na przesyłce.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Karsin w 24 Kwiecień 2024, 14:13:12
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny
Tak z ciekawości w jakiej cenie?

Swoją drogą, jak nie jestem fanem króla marketingu ze sklepu teges, to oczernienie sprzedawcy, a potem udawanie, że nie ma odpowiedzi wydaje się nad wyraz dojrzałe...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 24 Kwiecień 2024, 15:13:32
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria, które miały dojechać i być wysłane w innym terminie. W międzyczasie przenosiłem firmę do nowej lokalizacji więc magazyn był "w ruchu". Poinformowałem o tym Pana, ale zanim tak się stało Pan sobie pozwolił otworzyć dyskusję na kilku moich kontach na Allegro, pomimo, że zakup był po za Allegro, a także w SMSach pozwolił sobie na traktowanie mnie jak śmiecia. Oprócz tego zaraz po zakupie zapytał się mnie o filter remover i miarkę do espresso, ale były za drogie o 2 zł w stosunku do konkurencji i Pan stwierdził, że kupi gdzie indziej, ale akurat tutaj to mógł sobie zrobić co chce, chociaż osobiście uważam, że przy tym rabacie i gratisach, które dostał wycofanie się z zakupu i wypomnienie konkurencji z powodu 2 zł różnicy w cenie to obraza sprzedawcy pomijając fakt, że mógł zaoszczędzić na przesyłce.
Chciałem zapomnieć o tym przykrym zdarzeniu, ale bezczelność tego "sprzedawcy" na to NIE pozwala.

Nasza rozmowa jest zapisana na czacie allegro.pl, wiec wszystkie kłamstwa, które Marcin Piela wygłasza teraz na tym forum sa do zweryfikowania.
Cena oczywiście była zaproponowana przez sprzedawce i zaakceptowana przeze mnie.  Obejmowała oprócz ekspresu Quick Mill Rubino+ 2 akcesoria: odbijak oraz npf.
Przed opłaceniem zakupu sprzedawca poinformował mnie, ze zakup zostanie wysłany natychmiast po zaksięgowaniu na jego koncie firmowym mojego przelewu.
W tym czasie sprzedawca nic nie mówił o przenosinach sklepu, ani o tym, ze NIE ma akcesoriów na stanie...
Kiedy ekspres do mnie dotarł okazało się, ze NIE ma akcesoriów...
Na moje zapytanie sprzedawca odpowiedział, ze akcesoria to była jego dobra wola i ze ich NIE otrzymam...
Dopiero, kiedy poinformowałem go, ze szczegóły naszej umowy kupna/sprzedaży sa zapisane na czacie allegro.pl zdecydował, ze wyśle mi te akcesoria ,ale dopiero 4 kwietnia,  bo musi je zamówić we Włoszech.

Kiedy zapytałem, ile dodatkowo musiałbym zapłacić za:
1) miarkę szklana do espresso, która na portalu allegro.pl , w sklepie sprzedawcy "teges_pl" była w cenie 21,99 zł
2) filter remover, w cenie 19,99 zł
razem: 42 zł
to otrzymałem odpowiedz, ze będzie mnie to kosztowało dodatkowo: 140 zł. Rożnica około 100 zł, a nie 2 zł !
Wtedy grzecznie poinformowałem sprzedawce, ze chyba się pomylił, i ze kupie te akcesoria gdzie indziej, jak tez zrobiłem.
Nie miałem z powodu kupienia akcesoriów u kogo innego pretensji do sprzedawcy, natomiast otrzymałem od niego pierwszy dziwaczny sms, w którym twierdził, ze go nie szanuję??? Odpowiedziałem, ze to on nie szanuje uczciwego klienta, który zapłacił uzgodniona cenę za uzgodniony zakup i teraz musi walczyć o otrzymanie zakupionego towaru.

Kiedy w końcu otrzymałem npf, okazało się, że NIE pasuje do mojego ekspresu ze standardowa grupa E61, wiec jest bezużyteczny...
Wtedy byłem już tak zrezygnowany , że postanowiłem sprzedać ten npf...

W żadnej z moich korespondencji, NIE używałem wyzwisk w stosunku do sprzedawcy.

Natomiast  w ostatnim sms, który sprzedawca do mnie wysłał  i zakończył "...bez odbioru." zostałem wyzwany od "bydlaków"

To tak na początek...

Jestem przekonany, że gdyby NIE moje interwencje na czacie allegro.pl. to NIE otrzymałbym opłaconych akcesoriów, w tym dodatkowo opłaconego środka do czyszczenia ekspresów.

Najchętniej zwróciłbym cały zakup do tego sprzedawcy, ale obawiam się, że nie otrzymałbym zwrotu pieniędzy...

Było to moje najgorsze doświadczenie zakupu czegokolwiek w życiu i mam szczerą nadzieję, że już nigdy się nie powtórzy...

Sprawę opisałem w piśmie wysłanym do UOKiK.  Jest to moje pierwsze pismo do UOKiK w życiu.
W zależności od odpowiedzi rozważę dalsze kroki...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Kwiecień 2024, 15:58:28
za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria
Ale to Ty jako sprzedający ustalasz cenę towaru, klient nie musi wiedzieć czy standardowym rabatem dla sklepu od producenta/dystrybutora na towar jest 10% czy 70%.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: marcin.teges w 24 Kwiecień 2024, 17:15:54
Bardzo mnie zastanawia co Pan zgłosił do tego UOKIK i czy jest w ogóle sens odbierać korespondencję w tej sprawie?

Byłem do Pana dyspozycji w sobotę i w niedzielę. Dostał Pan super cenę 3700zł za ekspres, który normalnie kosztuje prawie 6500zł(I proszę mi nie pisać, że to moja sprawa jakie mam ceny bo każdy normalny człowiek umie się zachować jak dostaje rabat i po co go dostaje, tu nie chodzi o pokłony a zwykłe człowieczeństwo) dołożyłem Panu jeszcze akcesoria o wartości 300zł i poinformowałem Pana, że będzie opóźnienie bo odbijaki jadą w dostawie. Pomimo, że już wtedy zaatakował Pan wszystkie moje konta na Allegro w tym wykorzystał Pan zakup termometru do swoich uwag na temat tej sprzedaży bo wiedział Pan, że może mi Pan zepsuć ocenę na której mi zależy i to był jedyny powód dla którego dalej zaciskałem zęby. Poprosiłem Pana w smsach, żeby nie pisał Pan na Allegro bo mogę ponieść tego konsekwencję a Pan w nagrodę wysłał jeszcze kilka wiadomości. Mimo to otrzymał Pan ode mnie mmsa ze zdjęciem odbijaków do wyboru. Wysłałem też portafiltr do grupy E-61, który według Pana nie pasował do tej grupy co jest bzdurom, a wywnioskowałem że być może nie odpowiada Panu drewniana rączka?

Zanim Pan zacznie kogoś oczerniać proszę się zastanowić nad swoim zachowaniem bo sprzedawca to nie poniewieradło, proszę wrzucić na forum wiadomości z Allegro i smsy pomiędzy nami, ja nie mam sobie nic do zarzucenia.

W moim odczuciu Pan nie dorósł do dobra luksusowego jakim jest ekspres kolbowy a na domiar złego poczuł Pan do mnie jakieś bliżej nieznane mi uczucie, które w mojej głowie odzwierciedla obraz klienta hejtera z czym się jeszcze nie spotkałem.

Chciałbym Panu zaproponować jakieś pozytywne rozwiązanie tej sytuacji, ale dostał Pan odemnie tak wiele, że chyba nie jestem w stanie nic więcej wymyślić. Niestety nie stać mnie na wyjazd do Zielonej Góry, żeby zaprosić Pana na espresso i porozmawiać w 4 oczy.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 24 Kwiecień 2024, 17:22:23
W moim odczuciu Pan nie dorósł do dobra luksusowego jakim jest ekspres kolbowy a na domiar złego poczuł Pan do mnie jakieś bliżej nieznane mi uczucie, które w mojej głowie odzwierciedla obraz klienta hejtera z czym się jeszcze nie spotkałem.
Muszę powiedzieć, że smutne to poczynanie sprzedawcy w tej sytuacji. Obrażanie klienta na forum to chyba nie jest dobry pomysł. Historia firmy teges, usuwania wątku, postów, zakładania nowych itd. na tym forum jakoś mojego zaufania nie wzbudzała i ja takich sprzedawców omijam nawet jeśli mają najniższe ceny pod słońcem.

Zgadzam się z siewcu, to nie jest sprawa kupującego, żeby się zastawiać czy powinien specjalne podziękowania wysłać sprzedawcy za okazyjną cenę. Kiedyś takie sprawy na allegro załatwiało się komentarzem dla sprzedającego. Niestety allegro ileś lat temu przekształcając platformę usunęło stare komentarze, ale też wpłynęło na zachowania społeczne. Dziś rzadko kto myśli o wystawianiu opinii sprzedającemu po transakcji, co kiedyś było punktem honoru, by dobremu sprzedawcy odwdzięczyć się dobrym słowem.

Ja miałem taką historię, po której zacząłem dość dobrze sprawdzać sprzedawców, których nie znam i ufać swojej intuicji jeśli włącza mi się kontrolka ostzegawcza. Kiedyś naciąłem się na, chyba już nie istniejący sklep z elektroniką z Wrocławia, od którego chciałem kupić odtwarzacz mp3 na prezent.  Średnio zależało mi na czasie, bo miałem dwa tygodnie, a sklep napisał na stronie www, że ma towar na stanie. Jednak jak zamówiłem i do nich napisałem czy mogę odebrać danego dnia to odpowiedzieli, że nie ma, zdziwiłem się, ale odpowiedziałem że ok, kiedy mogę w takim razie odebrać zamówienie, w odpowiedzi cisza.  Zwodzili mnie przez tydzień, wymyślali żebym zrobił przedpłatę choć wybrałem odbiór osobisty z płatnością przy odbiorze.  Zdenerwowałem się, zrezygnowałem z zakupu, opisałem sytuację na opineo i zaczął się cyrk. Wpierw zgłosili administracji moją opinię jako nieprawdziwą. Zaczęli mnie obrażać i twierdzić, że wymyślam, poza tym że nic nie straciłem bo miałem płacić przy odbiorze, potem po przesłaniu przeze mnie do moderatora zamówienia, screenów i korespondencji ze sklepem, moderacja przyznała mi rację i ukarała sklep. Tu dochodzimy do kuriozum, bo sklep po tym jak mnie obrażał próbował się ratować oferując mi przekupstwo w postaci bonu na 200 zł, oczywiście do ich sklepu, w zamian za usunięcie opinii. Po prostu dramat. Oczywiście wysłałem także ten email z przekupstwem do moderatora z opineo żeby było wiadomo co to za sklep. Potem okazało się, że znajomemu muzykowi ta sama firma wydała płytę z muzyką jego zespołu i też na lewo sprzedawali muzykę z pominięciem zespołu.

Panowie Biki14 oraz marcin.teges dochodzę do wniosku, że sprawa tu zaszło dość daleko żeby poprosić Was o przesłanie do administracji wszelkich informacji odnośnie opisanej sprawy zakupu. Do czasu wyjaśnienia sprawy oba Wasze konta będą moderowane.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 24 Kwiecień 2024, 18:20:40
Dziękuję za komentarz.

Moge przesłać: moje pismo do UOKiK, zapis czat-u na allegro.pl oraz smsy od sprzedawcy, ale mam pytanie co z tym zrobicie ?

Ukarzecie jakoś sprzedawce ?

Pomozecie mi odzyskac pieniadze po zwrocie towaru ?
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 24 Kwiecień 2024, 18:24:21
Po rozpoznaniu sprawy administracja zdecyduje co dalej zrobić, aby było uczciwie wobec wszystkich użytkowników forum. Nie chcemy, aby forum było miejscem do obrażania kogoś bezpodstawnie i oszukiwania klientów, musimy też bronić firmy przed ewentualnymi pomówieniami, bo też są użytkownikami tego forum i mają takie same prawa jak wszyscy. Więc moim zdaniem w interesie wszystkich użytkowników forum jest zapoznanie się z faktami przez administrację, w celu wyjaśnienia sprawy i zakończenia sporu. Pan Marcin pomimo swojej emocjonalnej natury, która nie wzbudza mojego zaufania nie musi być winny. Dlatego sprawę trzeba wyjaśnić
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: anulka0101 w 25 Kwiecień 2024, 07:47:14
Nie wypowiadałam się na tym forum po prostu czytając interesujące mnie ciekawostki. Jednak w tym momencie nie mogę nic nie napisać. Wg mnie wtrącanie się administratora w rozstrzygnięcie sporu jest bezzasadne. Skoro Pan złożył skargę do UOKIK to niech oni to rozpatrzą (pomimo, że czytając to wszystko mam swoje zdanie na ten temat...). Czytając ten wątek a w nim wypowiedzi obu stron (chociaż wypowiedź strony, która spór zaczęła jest bezsensowna - zero argumentów tylko typowe "szczucie" sprzedawcy bo jestem niezadowolony ale... nic więcej). Wygląda to tak, że Pan kupił ekspres nawiasem mówiąc w świetnej okazyjnej cenie, dostał gratisy o wartości kilkuset złotych. Pomimo informowania go przez sprzedawcę o opóźnieniu w dostawie z określonych powodów ten zaczął mu "spamować" chyba wszystkie konta na allegro pomimo zakupu poza tym portalem. Sprzedawca informuje, że kupującemu nie pasował NPF który otrzymał gratis (gratis jak Ci się nie podoba to go sprzedaj, oddaj komuś nie wiem zrób co chcesz ale gratis to jest coś co dostałeś za darmo). Spór o jakąś różnicę w cenie o 2 zł czy 100?? Ciężko to zweryfikować ale nie znamy całej sytuacji jednak te rozbieżności są wątpliwe, zresztą jak klient nie chce to niech nie kupuje w takiej cenie i kupi u innego sprzedawcy. Bo wygląda to tak, że mamy tu typowego "Janusza" kupił tanio ekspres (baaardzo tanio), dostał gratisy i jak już dostał palec to chciał całą rękę czyli kupić jeszcze coś i pewnie też poniżej ceny zakupu najlepiej też za darmo. Teraz z tego co widzę w innym wątku nagle sprzedaje ekspres bo żonie nie spasował (kupił go taniej niż sprzedaje.... - no czysty zysk). Napisał zapytanie czy ukarzecie sprzedawcę, pomożecie mu odzyskać pieniądze po zwrocie towaru?? Sorryyy ale coś tu nie gra. Jeżeli kupił ekspres to przecież miał jakiś termin na zwrot. Skoro tego nie zrobił to domniemam, że termin minął. No chyba, że chce zwrócić "gratisy" i jeszcze na tym zarobić?? Żona poużywała ekspres a teraz Pan chce go zwrócić bo jej nie pasuje i odzyskać pieniądze?? Ten Pan chyba wychodzi z założenia, że dalej panuje zasada "klient nasz pan" a sprzedawca musi znosić fochy itp.. Chyba musze teraz ja zwrócić do sklepu buty, które niedawno kupiłam bo mi nie spasowały a co tam, że je używałam.... kasę odzyskam a sprzedawca niech sobie sprzeda te używane.... Widzę, że Pan zrobił "gówno-burze" o nic. Zostawmy takie sprawy UOKIK a nie wtrącajmy się w takie bzdurne spory. A administrator powinien wg mnie wątek zakończyć albo wręcz usunąć bo mamy przykład typowego szkalowania sprzedawcy, który jak widać się broni.... i nie ważne jaka jest jego historia na forum... a jeżeli już mamy kogoś ukarać to zastanówmy się kogo...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 25 Kwiecień 2024, 09:32:11
hm... ciekawe czyje to konto? ;)

BTW dla mnie jako klienta nie istnieją "gratisy", bo bez ekspresu bym ich nie dostał ;)
Cena jest za uzgodniony zestaw/komplet... i mało mnie interesuje za ile poszczególne elementy sprzedawca kupował (zazwyczaj i tak się nie przyzna...)

Ja na miejscu osoby uważającej się za poszkodowaną już dawno bym tu wkleił screeny z rozmów...
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: kitsune w 25 Kwiecień 2024, 10:04:02
Najprościej będzie chyba zamknąć ten temat do wyjaśnienia tej sprawy. Obie strony ukazują siebie jako poszkodowane i nie mające nic sobie do zarzucenia a ich wersje się bardzo rozjeżdżają i nic z tego nie wynika. @anulka0101 jak mamy się zastanawiać czy i kogo ukarać to potrzeba informacji o które administracja poprosiła a której też prośby zasadność podważasz.  ;-)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: anulka0101 w 25 Kwiecień 2024, 10:40:09
Z tego co zauważyłam sprzedawca już odniósł się do kwestii ich konwersacji i Pan kupujący nie udostępnił jej na forum. Jak dla mnie to sprawa pomiędzy sprzedającym a kupującym i skoro kupujący skierował ją do UOKIK to niech właściwy podmiot się w niej ustosunkuje. A w tym miejscu najlepiej usunąć lub zamknąć wątek.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: kastor w 25 Kwiecień 2024, 11:01:50
Osobiście również jestem za zawieszeniem na forum sporu "uczciwość sprzedawcy" - do czasu aż ewentualnie UOKiK dokona rozstrzygnięcia w tej wielowątkowej sprawie na podstawie dostarczonej przez obie strony dokumentacji i co zapewne będzie trochę trwało. Póki co, i sprzedawca i kupujący zdecydowanie trwają każdy przy swojej wersji czyli, jak widzę, słowo przeciw słowu
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Wiszczu w 25 Kwiecień 2024, 11:05:54
Ja bym ew. sprawdził ip anulki :)

Ale fakt, pierwszy wpis był słaby. Oskarżenia bez podania konkretów. I to takie które może poważnie zaszkodzić sklepowi.
Sprzedaż teraz tego ekspresu w cenie powyżej ceny zakupu (takie odniosłem wrażenie na podstawie posta sprzedającego) też średnio wygląda. Pomijając ew. nerwy i czas to kupujący wygląda że jest finansowo do przodu.

Z drugiej strony, jeśli faktycznie są takie problemy ze sklepem to lepiej wiedzieć, niż nie wiedzieć. Bo jak kupuję coś to jednak wolałbym kupić i się (miejmy nadzieję) cieszyć a nie denerwować. Plus nie każdy będzie miał siłę aby walczyć o swoje.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 25 Kwiecień 2024, 11:23:46
Nie wiemy ile ostatecznie zapłacił biki14, ani na co panowie się umawiali i co z tego było spełnione, ponieważ administracja nie otrzymała dokumentów od żadnej ze stron. Może prawda leży gdzieś po środku i żadna strona do końca nie przedstawia sprawy zgodnie z faktami.

To forum ma służyć przepływowi informacji i kontaktów między miłośnikami kawy. Czasem niestety dochodzi do różnych sytuacji spornych, a żeby dojść do sedna sprawy potrzebna jest znajomość faktów.

Panowie biki14 i marcin.teges proszę o przedstawienia dokumentów w tej sprawie dziś do 20:00.

Wg mnie wtrącanie się administratora w rozstrzygnięcie sporu jest bezzasadne.
Po pierwsze jestem moderatorem, po drugie ponieważ sprawa toczy się na tym forum to jest jak najbardziej zasadne, aby dojść do tego jakie są fakty, bo tego wymaga rzetelność informacji jakie chcemy, aby były prezentowane na forum.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 25 Kwiecień 2024, 11:40:02
Sprzedaż teraz tego ekspresu w cenie powyżej ceny zakupu (takie odniosłem wrażenie na podstawie posta sprzedającego) też średnio wygląda
A to jest jakiś obowiązek sprzedaży poniżej ceny zakupu? Który przepis o tym mówi? W tych okolicach jedyne o czym wiem to kwestie zgłoszenia ew. zarobku czy też opłaty PCC, ale nigdy nie słyszałem o zakazie sprzedaży z zarobkiem.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 25 Kwiecień 2024, 12:33:41
Ja bym ew. sprawdził ip anulki :)

Ale fakt, pierwszy wpis był słaby. Oskarżenia bez podania konkretów. I to takie które może poważnie zaszkodzić sklepowi.
Sprzedaż teraz tego ekspresu w cenie powyżej ceny zakupu (takie odniosłem wrażenie na podstawie posta sprzedającego) też średnio wygląda. Pomijając ew. nerwy i czas to kupujący wygląda że jest finansowo do przodu.

Z drugiej strony, jeśli faktycznie są takie problemy ze sklepem to lepiej wiedzieć, niż nie wiedzieć. Bo jak kupuję coś to jednak wolałbym kupić i się (miejmy nadzieję) cieszyć a nie denerwować. Plus nie każdy będzie miał siłę aby walczyć o swoje.

Cena ekspresu obejmuje dodatkowo zakupiony termometr Coffee Sensor do grupy E61
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Biki14 w 25 Kwiecień 2024, 12:35:31
Nie wiemy ile ostatecznie zapłacił biki14, ani na co panowie się umawiali i co z tego było spełnione, ponieważ administracja nie otrzymała dokumentów od żadnej ze stron. Może prawda leży gdzieś po środku i żadna strona do końca nie przedstawia sprawy zgodnie z faktami.

To forum ma służyć przepływowi informacji i kontaktów między miłośnikami kawy. Czasem niestety dochodzi do różnych sytuacji spornych, a żeby dojść do sedna sprawy potrzebna jest znajomość faktów.

Panowie biki14 i marcin.teges proszę o przedstawienia dokumentów w tej sprawie dziś do 20:00.

Wg mnie wtrącanie się administratora w rozstrzygnięcie sporu jest bezzasadne.
Po pierwsze jestem moderatorem, po drugie ponieważ sprawa toczy się na tym forum to jest jak najbardziej zasadne, aby dojść do tego jakie są fakty, bo tego wymaga rzetelność informacji jakie chcemy, aby były prezentowane na forum.

Te dokumenty są poufne, jaką mam pewność, ze takimi zostaną po przekazaniu moderatorowi tego forum, i ze nie zostaną przekazane nieuczciwemu sprzedawcy ?.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 25 Kwiecień 2024, 12:44:24
My potrzebujemy dokumenty dotyczące Waszego zamówienia. To wszystko znane jest obu stronom, co do UOKiK to już Twoja sprawa. Jeśli nie znamy faktów, to nie mamy żadnej możliwości stwierdzenia czy jest prawdą to co piszesz.  Ja tam nie muszę w tym uczestniczyć, wyślij do spinacza albo rango, którzy są adminami.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 25 Kwiecień 2024, 12:45:32
Te dokumenty sa poufne, jaka mam pewnosc, ze takimi zostana po przekazaniu moderatorowi tego forum, i ze nie zostana przekazane mieuczciwemu sprzedawcy ?.

Przecież te zrzuty (chat, SMS) dotyczą tylko rozmów ze sprzedawcą, czyli je zna ;) co w tym poufnego, jeśli juz nawet cena została ujawniona?

BTW każdy ma prawo upublicznić swoją korespondencję...

Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: krystians w 25 Kwiecień 2024, 12:47:21
Tak, w dodatku marcin.teges zgodził się w swojej wypowiedzi, żeby upublicznić tutaj dla wszystkich korespondencję dotyczącą zamówienia biki14. Więc możesz tu dla wszystkich równie dobrze wkleić.

proszę wrzucić na forum wiadomości z Allegro i smsy pomiędzy nami, ja nie mam sobie nic do zarzucenia.
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 25 Kwiecień 2024, 14:35:00
No siostry mamy tu widzę niezły serial kryminalny w tym archeo :-)
Tytuł: Odp: Uczciwosc sprzedawcy
Wiadomość wysłana przez: Spinacz w 25 Kwiecień 2024, 18:59:02
Panowie @Biki14 i @marcin.teges bardzo proszę o załatwienie swojego sporu poza Forum lub przez PW. Wątek zamykam, bo zostało w nim już napisane wszystko.