Autor Wątek: Pompa w Zelmer 13z015  (Przeczytany 2349 razy)

Offline tomekkup Mężczyzna

  • Wiadomości: 30
  • Ekspres: Gaggia Classic i Zelmer 13Z015
  • Młynek: GRAEF CM 702
Pompa w Zelmer 13z015
« dnia: 19 Lipiec 2015, 22:10:08 »
Witajcie,
Ekspres jak w tytule. Przestał dawać wodę i wydaje lekko metaliczny dźwięk. Rozebralem pompę, sprężynka jakaś sie rozleciała i jakies kawałki plastiku znalazłem. Zastanawia mnie czy aby na pewno to wlasnie pompa siadła. Gdy próbuje wdmuchac powietrze rurka doprowadzająca wodę do 'boilerka' to klapa, nic nie idzie, natomiast zassac sie da. Jestem nieco laikiem. Chętnie posłucham uwag i sugestii.
P.s. Wiem ze zelmer to nie najwyższa ani średnia polka ale mam do niego sentyment

Offline DrUsagi Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6342
  • Ekspres: Conti CC100 PM, FE-AR La Peppina, Arrarex Caravel, alternatywa, w renowacji: Pedretti KIM Express
  • Młynek: Gastronomiczne 65mm, małe stożki głównie pod alternatywę
Odp: Pompa w Zelmer 13z015
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipiec 2015, 10:10:09 »
wypchnąć, wydmuchać raczej chyba nie dasz rady bo jednak jakiś elektrozawór chyba wylot blokuje. Mógłbyś spróbować tego przedmuchy przy włączonym guziku parzenia -a le raczej krótko bo w układzie wody może nie być, no i na kabelki uważaj żeby nic cię nie popieściło.
LMWDP #469

Offline tomekkup Mężczyzna

  • Wiadomości: 30
  • Ekspres: Gaggia Classic i Zelmer 13Z015
  • Młynek: GRAEF CM 702
Odp: Pompa w Zelmer 13z015
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Lipiec 2015, 14:00:29 »
Zabawe zaczne chyba od wymiany pompki. Niestety trudno znalezc identyczny model na rynku.

Offline tomekkup Mężczyzna

  • Wiadomości: 30
  • Ekspres: Gaggia Classic i Zelmer 13Z015
  • Młynek: GRAEF CM 702
Odp: Pompa w Zelmer 13z015
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lipiec 2015, 14:35:36 »
Ostatecznie zalozylem inna pompe niz seryjnie montowana. A dokladnie model Ulka EP5. Działa ślicznie, na dodatek jakby nieco ciszej niż poprzedni model. No i ma metalowy trzpień więc dłużej posłuży