Autor Wątek: Lelit PL41 plust problem.  (Przeczytany 1504 razy)

Offline Maxim

• Ekspres: Wega Atlas
Lelit PL41 plust problem.
« dnia: 29 Listopad 2022, 19:38:11 »
Lelit PL41 Plust nie chce się włączyć. Po włączeniu  zapala się kontrolka włącznika i nic więcej.  Dziś trafił do mnie i być może źle coś robię. Może ktoś ma jakieś wskazówki ewentualnie schemat tego urządzenia.

Offline Michał Mężczyzna

• Konesso.pl
  • Użytkownik komercyjny
    • Konesso.pl
  • Ekspres: La Marzocco linea classic, Lelit Victoria, Faema Enova, Ascaso Dream, Jura, Nivona, Aeropress, V60, Chemex, French Press, Moccamaster
  • Młynek: Nuova Simonelli Mythos One, Lelit William, Ascaso, Casadio enea, Hario, Rhinowares
Odp: Lelit PL41 plust problem.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Listopad 2022, 08:07:42 »
To nowe urządzenie? Jak długo po włączeniu czekałeś czy coś się wydarzy?
http://www.konesso.pl - Sklep z kawą, herbatą i ekspresami & Serwis ekspresów do kawy
wok - kod na 7% rabatu na kawy i akcesoria
wysylkawok - kod na darmową dostawę

RABAT na ekspresy i młynki przydzielam indywidualnie w zależności od modelu i marki.

Offline Maxim

« Odpowiedź #2 dnia: 30 Listopad 2022, 14:10:14 »
Jakieś 5-7 minut ale nic się nie zmieniło. Pali się tylko dioda we włączniku. Woda jest w pojemniku brakuje tylko tacki plastikowej pod kratką ociekową. Może ona ma kakiś czujnik ? Ekspres na półtora  roku i nie był wcześniej używany.
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2022, 14:14:17 wysłana przez Maxim »

Offline WS5 Mężczyzna

• Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Listopad 2022, 14:32:57 »
wg instrukcji https://manualzz.com/doc/61284393/lelit-pl41plust-owner-s-manual
jakieś magiczne sztuczki należy wykonać ;)

punkty 9 i 10, czyli chyba włączyć wypływ wody ? ;) hm... może się napełnić ma w ten sposób?

Cytuj (zaznaczone)

Starting of the machine:
1. Remove the machine from its packing and make sure a ll packing parts have been taken off (including the protection bags). 
2. Lay the machine on a flat and steady surface far away from hot places and from the water taps.
3. Remove the water tank cover (19) on the top of the machine and take out the water tank (1) paying attention
 not to damage the water tubes inside the tank.
4. Fill the tank (1) with cold water.
5. Replace the water tank back in the machine and check that the water tubes are not bent and that the fi
lter is well set on one of them; reposition the tank cover (19).
6. Plug in the machine in the mains. Make sure that the wall socket has the right voltage.
7. Place the filter holder (8) under the brewing group (5) and turn it from the left to the right. Leave
it there so that it can get warm and it gets ready for use.
8. Turn the machine on by pushing the on /off switch (11). The indicator light of the switch (11) comes o
n to confirm the power supply.
9. Open the steam/hot water knob (4).
10. Position the lever switch (13) on hot water mode and lift the pump switch up (22).

11. Once water comes out of the steam nozzle (6), push the pump switch (22) down and close the steam/hot
water knob (4). Position the toggle switch (13) on
coffee mode. 
12.After completing all these operations, leave the machine on.
13.The PID (21) will visualize the degrees inside the boiler and will control the boiler’s heating. 
14.The PID is already set from the producer on 95°C, i.e. the ideal temperature for a good cup of coffee.
 (If you want  to  change  the  PID’s  temperature,  please  follow  the  instructions  written  under
How  to  set  the  temperature inside the boiler by means of the PID ).
« Ostatnia zmiana: 30 Listopad 2022, 14:36:02 wysłana przez WS5 »

skansen

• Gość
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Listopad 2022, 22:28:30 »
Woda jest w pojemniku brakuje tylko tacki plastikowej pod kratką ociekową. Może ona ma kakiś czujnik ?
Nie ma tam żadnego czujnika.
Oprócz kroków wymienionych powyżej przez @WS5 możesz w dalszych etapach sprawdzić, czy nie zadziałał termostat bezpieczeństwa. Wówczas należy go zresetować:
https://www.1st-line.com/technical-support/lelit-technical-support-page/thermostat-reset-lelit-pl41-anna/

Offline Maxim

« Odpowiedź #5 dnia: 01 Grudzień 2022, 08:23:06 »
Problem ogarnięty wyskoczyło zabezpieczenie na bojlerze. Wystarczyło wcisnąć i chodzi jak złoto. Teraz dopiero wszedłem w link kolego skansen  :ok: u mnie jest on na boku bojlera. Wielkie dzięki za pomoc. Miłego dnia przy pysznej kawce.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2022, 08:35:17 wysłana przez Maxim »

Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi