@Johnny się odezwał na e-mail i dzięki temu mogłem zidentyfikowć klienta i sprawdzić tę historię. No i chyba wyjaśniliśmy już sobie nieporozumienie.
Nie było mnie przy sprzedaży do niego ekspresu i młynka. Obsługiwał go Grzegorz.
Jeśli chodzi o odkamienianie to w komplecie wyposażenia ekspresu zawsze jest jedna saszetka proszku do odkamieniania Coffee Washer. Jak go używać jest opisane w instrukcji obsługi ekspresu na stronie 15. Cytuję: "Do czyszczenia jednostki dystrybucji od środka używać preparatu Ascaso Coffee Washer V.100. Produkt ten nadaje się także do odwapniania urządzenia. Regularne odwapnianie ekspresu do kawy ułatwia zapewnienie doskonałej jakości kawy i przedłużenie trwałości użytkowej urządzenia.
Proszę skontaktować się z dystrybutorem."
Proces odkamieniania można nazwać inaczej procesem odwapniania - usuwania osadów kamienia kotłowego. W błąd może nieco wprowadzać sformułowanie "do czyszczenia jednostki dystrybucji od środka" oraz "produkt ten nadaje się także do odwapniania urządzenia". Chociaż usuwanie osadów związków wapnia też można nazwać czyszczeniem. Musimy nieco zmienić ten opis w instrukcji obsługi.
Niestety ale Panowie nie porozumieli się dobrze w kwestii tej instrukcji odkamieniania.
Grzegorz pisząc "Można używać tego samego środka, ale na dwa różne sposoby." miał na myśli odkamienianie termobloku kawy oraz termobloku pary. W tym właśnie przypadku to jest ten sam środek (proszek w saszetkach) ale inaczej używany. Zdanie wyjęte z kontekstu można rozumieć nieco inaczej. Proszek w saszetkach mógł zostać nazwany detergentem ale nie jest to istotne. Jak napisałem - są to dwa różne preparaty.
Oprócz tego na stronie naszego sklepu w dziale KONSERWACJA opisana jest procedura tak odkamieniania jak i czyszczenia grupy kawowej.
Co do długotrwałości naprawy i jej kosztu - ekspres miał kompletnie zakamieniony termoblok pary. Próbowaliśmy go udrożnić i trwało to rzeczywiście długo oraz nie dało efektu. W rezultacie zdecydowaliśmy się wymienić ten kompletnie zakamieniony termoblok na termoblok używany, zregenerowany bez obciążania klienta kosztami. Poszliśmy w ten sposób klientowi mocno na rękę bo gdybyśmy wymienili go na nowy to poniósłby znaczne koszty (zakamienienie ekspresu wyklucza usługę w ramach gwarancji).
Jeśli chodzi o instrukcję obsługi w języku polskim to jest ona zawsze załączana do wysyłki. Zwykle jest wkładana wraz z fakturą w foliową kopertę pod listem przewozowym lub też jest załączana wraz z fakturą w osobnej kopercie. Przy odbiorze osobistym powinna zostać wręczona klientowi. Nawet jeśli jakimś cudem jej klient nie otrzymał to można było o tym do mnie napisać i przesłałbym ją w pdf. Na pewno jednak w kartonie z ekspresem była instrukcja obsługi w języku angielskim.