Autor Wątek: Ascaso ARC po 3 latach  (Przeczytany 13604 razy)

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10577
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #60 dnia: 06 Czerwiec 2019, 08:35:58 »
Ciekawa dyskusja, trochę się zagrzała, więc też przeczytałem :). Zdaje mi się, że większe maszyny "gastro" są z reguły wykonane solidniej: nawet malowane blachy nie rdzewieją (przykład wspomnianej Astorii -- ze znamienitej, solidnej fabryki). Jeśli zaś rdzewieją, to cóż? Taka jest kolej rzeczy. Dobrze jest to wtedy rozebrać, oczyścić, pomalować, zakonserwować... W tytułowym sprzęcie, autorowi wątku się chciało i udało -- i chwała mu za to ;). Jedną mam uwagę: po znakach przestankowych stawiamy spację -- nie przed.

Offline jancewicz

  • Wiadomości: 395
  • Ekspres: La Pavoni Europiccola, Aeropress, Phin, French Press, V60, Brewista Hourglass Brewer
  • Młynek: Eureka Olympus 75, Tchibo "Melitta Calibra", 1Zpresso Q (MYM54)
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #61 dnia: 06 Czerwiec 2019, 09:08:59 »
Nie oszukujmy się, ciężko zrobić budżetowy sprzęt, który byłby idealny. Najczęściej jest jakiś słaby punkt, który wynika z cięcia kosztów. I bardzo dobrze, że pojawiają się krytyczne głosy i negatywne opinie. To niejako obiektywizuje to forum, które jest tak "naszpikowane" komercyjnymi użytkownikami. Z zakupu Ascaso póki co się wyleczyłem ale też nie sądzę, że ekspresy innych marek są bez wad.

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #62 dnia: 06 Czerwiec 2019, 09:10:27 »


pretensje do producenta.

Tego nie napisałem, miałem raczej na myśli niewłaściwe użytkowanie.

Marek.

https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline kulka Mężczyzna

  • Wiadomości: 1490
  • Ekspres: Rocket Evoluzione v2, Ascaso Arc, Chemex, V60-2, Aero, Origami + LilyDrip, April, Wilfa classic
  • Młynek: Mazzer Super Jolly, Kinu M47v3.5, Ascaso i-mini
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #63 dnia: 06 Czerwiec 2019, 09:40:50 »
Nie rozumiem, dlaczego nie można napisać negatywnej opinii o sprzęcie? Kupujący będą świadomi wad i nie będzie wówczas pretensji do producenta. Przykład z Mazdą 6 znakomity - każdy ma świadomość rdzy, producent wiele sobie z tego nie robi, a nabywcy i tak są.

Zwalanie winy na użytkownika jest bardzo słabe, pewne rzeczy oczywiste dla producenta takimi dla kupujących nie muszą być. Ogromny plus za deklarację pomocy. Koszty serwisowania po okresie gwarancyjnym stanowią barierę psychologiczną przed kontaktem z serwisem ;)

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10577
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #64 dnia: 06 Czerwiec 2019, 10:18:21 »
Chyba można. W tym wypadku najlepiej byłoby chyba napisać wprost do producenta. Może nawet wskazując niniejszy wątek...

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2992
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #65 dnia: 06 Czerwiec 2019, 10:34:14 »
Ostatni wpis Janusza to same, bezsporne dowody na to,że to moja wina,co potwierdza moderator.Nie oczekuję odpowiedzi.

A czasami czytujesz również posty innych, czy tylko swoje?
;-)

Fakt jest taki, że nie zgłosiłeś tego przypadku do serwisu. Fakt jest taki, że nie skorzystałeś z możliwości nieodpłatnej wymiany obudowy. Fakt jest taki, że rdza wewnątrz obudowy nie powstała bez przyczyny. Fakt jest taki, że być może zakamieniłeś ekspres. Teraz na temat kamienia i przyczyny powstania rdzy wewnątrz obudowy nic nie piszesz. Zwalasz tylko winę na producenta. Wiedząc przy tym że niczego teraz nie udowodnimy. Nie da się teraz ustalić przyczyny.
Ja każdego klienta traktuję z należytym szacunkiem. O ile się do mnie zgłosi. Jeśli zamiast tego sam dokonuje napraw nie dając mi / serwisowi możliwości ustalenia przyczyny to i porównanie z Franią nic nie daje. Jakbyś w niej grzebał to też serwis nie wziąłby na siebie odpowiedzialności.


A gdzie ja napisałem, że to Twoja wina????

Wpis na czerwono dotyczył podsumowania dyskusji.
Ty masz żal, że rdzewieje, Janusz się nie raz ustosunkował, więc po co dalej wciąż o tym samym?



« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2019, 10:39:03 wysłana przez fux »
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #66 dnia: 06 Czerwiec 2019, 10:44:03 »
Może chodzi o udowodnienie wyższości wiedzy technologii ekspertów z F1 nad Ascaso? ;) Technologia jest, w Ascaso mają pewnie dostęp do spektrometru(tak, wiem, w porównaniu z F1 słabe narzędzie) i może podzielą się wynikami. Chociaż teraz to już chyba bezsensowne bicie piany zostało, i to żeby tylko bić pianę...

Offline Janusz Mężczyzna

    • CAFFE BARCA Sp. z o.o.
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 4843
    • ascaso
  • Ekspres: ASCASO DREAM Green
  • Młynek: i-2 mini Polerowane Aluminium
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #67 dnia: 06 Czerwiec 2019, 10:59:13 »
Chyba można. W tym wypadku najlepiej byłoby chyba napisać wprost do producenta. Może nawet wskazując niniejszy wątek...

Zrobiłem to już wczoraj. Mało tego - poruszymy ten temat podczas WORLD OF COFFEE w Berlinie w ten weekend.

PS. Przy okazji zapraszamy wszystkich do odwiedzenia WORLD OF COFFEE. Może uda się spotkać na stoisku ASCASO:)
Będzie też mnóstwo innych wystawców. Berlin nie jest daleko...
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2019, 11:26:04 wysłana przez Janusz »
ASCASO (i nie tylko) - Coś dla Domowych Baristów, Małej i Dużej Gastronomii...
https://www.caffebarca.pl/

Offline piotrdab

  • Wiadomości: 150
  • Ekspres: Ascaso Uno Black, aeropress, moca, Melitta Aroma Signature
  • Młynek: Eureka Mignon Specialita, Ascaso i-1 mini, Timemore Nano, Severin
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #68 dnia: 27 Kwiecień 2020, 20:53:20 »
Po przeczytaniu tego wątku poszedłem obejrzeć swojego Arc, któremu właśnie stuknęło pięć lat w kwietniu. I co? - nie jest źle. Popatrzcie na zdjęcie - ja tam nie widzę niepokojących symptomów rdzy. Dla uzupełnienia dodam, że mój Arc wykonuje średnio dwie kawy codziennie. Jest regularnie przeze mnie czyszczony (co trzy miesiące).

Offline KLS Mężczyzna

  • Wiadomości: 86
  • Ekspres: Lelit Elizabeth, Ascaso Arc, Pintinox Bella
  • Młynek: Niche Zero, Comandante C40 MK3 RedClix
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #69 dnia: 20 Październik 2020, 12:24:40 »
Dzień dobry!
Jakże się cieszę, że trafiłem na ten wątek! Mój ARC cierpi dokładnie z tego samego powodu, który został opisany wyżej. Ekspres zakupiłem 01.06.2016 i przez ponad dwa i pół roku cieszyłem się z dobrego cappuccino. W tym czasie jego konserwacja w moim wykonaniu opierała się na regularnym odkamienianiu wykonywanym ściśle według zaleceń producenta, a także czyszczeniu dyszy, grupy i portafiltra. Jednak po tym czasie pojawiły się wycieki wody z podajnika pary podczas ekstrakcji kawy. Postanowiłem zajrzeć do wnętrza ekspresu, by wychwycić i usunąć problem. I wówczas w okolicach wylewki gorącej wody przekierowywanej przez zawór trójdrożny z powrotem do zbiornika zauważyłem to:
1.jpeg

Zaniepokojony odwróciłem ekspres go góry nogami i wtedy oczom moim ukazał się taki widok:
2.jpeg

Dokładnie 26.04.2019 wysłałem mail z opisem i zdjęciami na adres [email protected], ale w ogóle nie doczekałem się odpowiedzi. Po kilku dniach zadzwoniłem na jeden z numerów podanych na stronie ekspresdokawy.pl i wówczas usłyszałem, że wymiana obudowy owszem - jest możliwa - ale jako że w moim przypadku upłynął już termin gwarancji, będzie to kosztować kilkaset zł. Postanowiłem więc zamówić potrzebne uszczelki do wyeliminowania tego kapania z różdżki parowej, a kosztowną wymianę obudowy odłożyć na później (tak późno, jak się tylko da).

W tej chwili obudowa jest w takim stanie:
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg

Rdza zaczęła nawet pojawiać się od spodu:
obudowa od spodu.jpeg

Więc teraz zamieszczam tu cytat z tego wątku zawierający publiczną deklarację od Pana Janusza:

U osób które zgłaszały do nas rdzewienie obudowy te w ekspresach ARC były wymieniane bez dyskusji na nowe. Nawet po okresie gwarancji. To samo możemy zrobić w Twoim przypadku.

Zadaję więc pytanie wprost: Panie Januszu, czy mimo tego co usłyszałem od pracownika serwisu, a zgodnie z pańską deklaracją mogę jednak liczyć na bezpłatną wymianę obudowy ekspresu Ascaso ARC i wadliwych elementów wylewki powodujących jej korozję po upływie okresu gwarancyjnego?

Oto numery mojego ekspresu:
nr 1.jpeg
nr 2.jpeg

Offline Ogonczyk Mężczyzna

  • Wiadomości: 41
  • Ekspres: Sage Duo Temp Pro
  • Młynek: Eureka Mignon Specialita
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Październik 2020, 08:54:32 »
15 lat Saeco, super twarda woda, bez filtra. Czasem odkamienianie, ale bardzo rzadko. Aż się zdziwiłem, że się wymienia obudowy po kilku latach.
« Ostatnia zmiana: 21 Październik 2020, 09:04:11 wysłana przez Ogonczyk »

Offline Janusz Mężczyzna

    • CAFFE BARCA Sp. z o.o.
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 4843
    • ascaso
  • Ekspres: ASCASO DREAM Green
  • Młynek: i-2 mini Polerowane Aluminium
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #71 dnia: 21 Październik 2020, 09:13:46 »
No i podtrzymuję - możemy wymienić obudowę nieodpłatnie. Szkoda, że wówczas nie zwróciłeś się z tym problemem bezpośrednio do mnie. Ja nie obsługuję skrzynki [email protected] i trudno by mi było śledzić całą korespondencję oraz podsłuchiwać telefony. Dziś sprawdzaliśmy - Twoja wiadomość z 26.04.2019 r znalazła się - w Spamie. Zdarza się...Na przyszłość proszę takie sprawy zgłaszać na priv lub mailem na serwis ale z kopią na adres [email protected]. Wtedy mogę "czuwać" nad tematem.
ASCASO (i nie tylko) - Coś dla Domowych Baristów, Małej i Dużej Gastronomii...
https://www.caffebarca.pl/

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 1831
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #72 dnia: 21 Październik 2020, 09:24:02 »
Ech, gdzie te ekspresy wykonane w całości z nierdzewki? Wszechobecny wzrost gospodarczy, cięcie kosztów, planowe "starzenie" się sprzętu. Miałem kilka ekspresów wykonanych ze stali nierdzewnej, łącznie ze stelażem. Ale to były ekspresy sprzed kilkunastu lat. Później świat zwariował na punkcie cięcia kosztów. Skoro pojawia się rdza, to trzeba z nią trochę powalczyć, znaleźć przyczynę co powoduje rdzewienie i nie oglądając się na producenta samemu temu zaradzić. Oczywiście, jeśli sprzęt jest na gwarancji, to gwarant powinien się tym zająć. Czasem zdarzają się akcje wymiany wadliwych elementów już po gwarancji, ale są to rzadkie przypadki. Chwała za to tym producentom i serwisom. Czasem nawet  regularny drobny wyciek potrafi narobić sporej szkody.
Nienawidzę wrednych ludzi, namawiających innych do swoich głupich przekonań.

Offline Janusz Mężczyzna

    • CAFFE BARCA Sp. z o.o.
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 4843
    • ascaso
  • Ekspres: ASCASO DREAM Green
  • Młynek: i-2 mini Polerowane Aluminium
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #73 dnia: 21 Październik 2020, 09:29:49 »
Są z nierdzewki też. Ale nie te najtańsze. Problem był znany i odczuwalny także w ekspresach DREAM w miejscu gdzie wsuwa się zbiornik na wodę. Na szczęście po naszej wizycie w Barcelonie w listopadzie 2018 r do Polski trafiają ekspresy DREAM ze zmienionym układem hydraulicznym z zestawem doposażeniowym KIT280 i od tego czasu problem zniknął zupełnie. W ekspresach ARC tego nie zastosują ponieważ i tak planowane jest wycofanie ich z produkcji.
ASCASO (i nie tylko) - Coś dla Domowych Baristów, Małej i Dużej Gastronomii...
https://www.caffebarca.pl/

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2397
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Ascaso ARC po 3 latach
« Odpowiedź #74 dnia: 21 Październik 2020, 10:17:29 »
Zastanawiam się na ile ekspresy zużywają się "emocjonalnie" ? Po jakim czasie zaczynamy czuć że ten ekspres jest już niewystarczający, nie pozwala na kontrolę temperatury albo preifuzję, jest już nie dość prestiżowy czy reprezentacyjny albo niemodny. Na tym forum to zużycie jest bardzo szybkie ale w reszcie świata konsumenckiego pewnie już nie, sprzęt ma wytrzymać kilka lat i jak się popsuję należy kupić nowy. Jak odkurzacz którego chyba nikt nie będzie naprawiał. Niska cena to oszczędności na materiałach ale klienci oczekują przecież taniej kolby która ma 15 Bar wiec producenci chcą im to dać.

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi