forum.wszystkookawie.pl

Poradniki - czyli jak mam to zrobić? => Zakupy przez internet => Wątek zaczęty przez: wasku w 08 Marzec 2019, 15:03:23

Tytuł: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: wasku w 08 Marzec 2019, 15:03:23
Jeśli sklep zgodzi się na zwrot/wymianę to koszt przesyłki pokrywam ja? Chodzi o to, że sprzedali bubla, wysyłałem im zdjęcia i filmik, odpisywali, że dostawca nie przyjmuje reklamacji. Jak napisałem o Rzeczniku Praw Konsumenta to się inna rozmowa zaczęła.
Kiedyś w al.to kupiłem wyciskarkę i oni płacili za kuriera, bo zdechła po paru dniach.
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 08 Marzec 2019, 15:17:18
Czytaj regulamin sklepu, zazwyczaj ciężar dostarczenia towaru do reklamacji spoczywa na nabywcy.
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 08 Marzec 2019, 15:26:22
Dokładnie tak. Jak chcesz oddać do sklepu to Ty idziesz do nich, nie oni wysyłają kuriera do Ciebie... Jeśli sami odbierają to jest tylko ich dobra wola i pójście klientowi na rękę, nie obowiązek.
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: wasku w 08 Marzec 2019, 15:36:43
Ok, kumam, dzięki. Tylko raz miałem taką sytuacje, że coś padło i właśnie od nich kurier przyjechał i zabrał  :P
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 08 Marzec 2019, 15:43:46
Jeżeli nie wymienią Ci towar na inny, to dostaniesz zwrot za towar + koszt wysyłki.
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: piotro w 08 Marzec 2019, 17:47:06
Jeżeli towar nie jest zgodny z umową (np. rozmiar buta nie pasuje z długością wkładki, miały być 3 guziki a są 4) to możesz odstąpić od umowy i koszt zwrotu powinien ci zostać oddany.
Tytuł: Odp: Zwrot
Wiadomość wysłana przez: Hilderyka w 09 Marzec 2019, 22:28:00
Jeśli nie minęło jeszcze 14 dni od odbioru towaru i dokonałeś zakupu jako konsument (nie firma), to masz prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość. Wówczas co prawda odsyłasz towar na swój koszt, lecz sprzedawca oprócz kosztów zakupu rzeczy, ma obowiązek zwrócić koszty dostarczenia rzeczy do wysokości najtańszego oferowanego sposobu transportu.
Jeżeli upłynęło więcej, niż 14 dni, reklamowałabym towar z tytułu rękojmi, a więc do sprzedawcy, do którego należy skierować pismo reklamacyjne z dokładnym opisem wady fizycznej, czyli niezgodności z umową. Przedsiębiorca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Jeżeli skutkiem reklamacji z tytułu rękojmi będzie odstąpienie od umowy, naprawa, wymiana, albo obniżenie ceny, masz prawo żądać od sprzedawcy zwrotu kosztów odesłania reklamowanej rzeczy.
Reklamacja z tytułu gwarancji, czyli do producenta, niemal zawsze jest mniej korzystną opcją.