Autor Wątek: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca  (Przeczytany 5343 razy)

Offline mikoko

  • Wiadomości: 10
Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« dnia: 10 Luty 2018, 17:29:06 »
Witajcie, Ekspres zakupiony 18.12.2017 do dnia dzisiejszego 3 razy złamał się regulator prawy i wypadł do pojemnika na fusy oraz awarii uległa płytka z podświetleniem filizanek. Ekspres był już na regulator 2 razy w serwisie (niby naprawiony) po 2 dniach znów awaria i teraz odesłałem do sklepu w ramach rekojmi z zamiarem odstąpienia od umowy. Obecnie ekspres w serwisie oczekuje na potwierdzenie usterki.
Podsumowując: 3 razy połamany regulator + nieświecące diody (została wymieniona płytka)
Mam dość tego ekspresu chce zwrotu pieniędzy i kupić jure e8
Jakie mam na to szanse? Delonghi może mnie "zmusić" do napraw - wymiany na nowy? Obecnie korzystam z rekojmi i zaznaczyłem odstąpienie od umowy

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2390
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Luty 2018, 18:26:02 »
Poczytaj o prawach konsumenta, producent nie ma nic wspólnego z rękojmią więc do niczego nikogo nie będzie zmuszał, rękojmia to świadczenie od sprzedawcy a jej zasady są dość precyzyjnie określone ustawą.

Offline mikoko

  • Wiadomości: 10
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Luty 2018, 20:52:36 »
Czyli jednym słowem powinienem otrzymać zwrot pieniędzy bez większych problemów? Sklep to jeden z sieciowych gigantów "ME"

Offline kosa666

  • Wiadomości: 28
  • Ekspres: Nivona 778
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Luty 2018, 12:23:51 »
w dużym uproszczeniu: idziesz do sklepu gdzie zakupiłeś i zgłaszasz reklamację z tytułu rękojmi (ważne, żeby nie z tytułu gwarancji) - oczywiście sprzedawca będzie mówił, że towar na gwarancji producenta więc z tego tytułu masz to zrobić - ale jako pamiętaj, że jako konsument SAM DECYDUJESZ Z JAKIEGO TYTUŁU REKLAMUJESZ!

Mówić w skrócie - jak naprawią, a zepsuje się drugi raz, to wtedy (korzystając znów z rękojmi, a nie gwarancji) konsument ma prawo zdecydować, czy:
1) naprawa
2) wymiana na wolny od wad
3) zwrot kasy lub obniżenie ceny

Sprzedawca nie ma prawa wtedy omówić (no chyba, że zgłosisz się po  naprawę, a będzie ona przewyższała wartość przedmiotu to wtedy może być pkt 2 lub 3)

Pozdrawiam

PS - REASUMUJĄC - jeżeli wada zostanie stwierdzona, a Ty występujesz o odstąpienie od umowy z sprzedawca NIE MOŻE ZMIENIĆ TWOJEGO WYBORU.
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2018, 12:29:21 wysłana przez kosa666 »

Offline kasiam Kobieta

  • Wiadomości: 75
  • Ekspres: Ascaso Uno Prof, The Gabi Master A, V60, Chemex, aero, Moccamaster
  • Młynek: Ascaso i-1 mini, Comandante, Niche
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Luty 2018, 14:01:22 »
A nie jest czasem tak, że jeżeli sprzedawca/serwis jest w stanie naprawić daną rzecz i ekspres będzie działał, to ze zwrotem pieniędzy może być kłopot? Jeżeli ustalą, że np. nie jest to wada fabryczna? Kiedyś w pewnym sklepie dowiedzislam się, że jest to dobra wola sprzedawcy (zwrot pieniędzy). Raz pewną rzecz mi naprawili, a w innym z kolei sklepie zwrócili pieniądze, ale w formi karty podarunkowe/ bonu do wykorzystania w tym sklepie.

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Luty 2018, 14:38:22 »
Nie kłopot. Jest to uregulowane prawnie i tego się trzeba trzymać - dywagacje tutaj nie mają sensu. I teraz, o ile mnie pamięć nie myli. Jeśli koszt naprawy jest niewspółmierny do ceny sprzetu w momencie zakupu, sprzedawca może naprawić sprzęt i jest to zgodne z prawem. ALE... Może tak zrobić tylko raz. Za drugim razem, jeśli wystąpi usterka oznacza to wadę fabryczną sprzętu i sprzedawca zobowiązany jest do spełnienia roszczenia klienta.

Temat gwarancji i rękojmi sprawdziłem na sobie i wiem jedno - nigdy nie ma sensu oddawać sprzętu na naprawy gwarancyjne. Tylko i wyłącznie rękojmia, wtedy nasze prawa reguluje prawo, a nie zapisy w karcie gwarancyjnej. Gwarancja jest dobrą wolą producenta... I tak jak to jest przy sprzęcie Apple - gwarancji jest rok i jest to zgodne z prawem, ale rękojmia to 2 lata i i to zabezpiecza konsumenta, choć w ciut inny sposób niż gwarancja.

Offline MichalCz Mężczyzna

  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 136
    • www.kawomaniak.pl
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Luty 2018, 22:06:20 »
A ja napiszę tak: owszem jest rękojmia tylko pamiętajcie aby sprzęt był użytkowany zgodnie z instrukcją bo na rękojmi serwis patrzy trochę inaczej i nie przymyka oka na niedociągniecia. Co do Primadonny Zgłoś się do serwisu EXTRA Kraków. Prócz regulatora trzeba wymienić pewnie elektronikę
www.kawomaniak.pl Kawa i akcesoria

Offline mikoko

  • Wiadomości: 10
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Luty 2018, 17:37:10 »
A wiec wczoraj dostałem mail z Delonghi z treścią że przychylają się do roszczenia i nastąpił zwrot gotówki. Sklep zachował sie bardzo fajnie bo poinformowali mnie ze zwrot na karte którą płaciłem trwa 2-3 dni ale mogą oddać mi gotówke ;) Właśnie przed chwilą zakupiłem Jura 6 w Niemczech na best-in-jura.de. Musiałem sporo dopłacić ale nie tyle co kosztuje tu u nas. Chciałbym przy okazji poinformować że kontaktowałem się z Jura Polska i gwarancja z tego sklepu obejmuje Polskę. Jutro wysyłają mam wielką nadzieję ze zdąży dotrzeć do mnie przed weekendem (DHL). Ma ktoś doświadczenie z wysyłką od Best...
Co do procedury zwrotu kasy to ktoś mi właśnie poradził by skorzystać z rękojmy po drugiej naprawie. Całe szczęście ze posłuchałem dobrej rady

Offline mikoko

  • Wiadomości: 10
Odp: Delonghi Primadonna Class - 4 awarie w ciągu miesiąca
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Maj 2018, 13:58:20 »
A ja napiszę tak: owszem jest rękojmia tylko pamiętajcie aby sprzęt był użytkowany zgodnie z instrukcją bo na rękojmi serwis patrzy trochę inaczej i nie przymyka oka na niedociągniecia. Co do Primadonny Zgłoś się do serwisu EXTRA Kraków. Prócz regulatora trzeba wymienić pewnie elektronikę

Problem z ta Primadonną był taki ze Extra i serwis we Wrocławiu wymieniał tylko regulator, z elektronika nic nie robili. A ja wyraźnie sugerowałem ze coś jest nie tak z płyta główną, bo najczęściej awarii ulegał przy zaparzaniu kawy poprzez aplikacje na iPhonie.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi