forum.wszystkookawie.pl
Opinie, testy i porównania => Ekspresy automatyczne => Wątek zaczęty przez: mała aga w 10 Listopad 2015, 08:07:45
-
Jeszcze będę męczyć . Czy ktoś robił zakupy w best-in-jura.de. Proszę o informację czy to bezpieczne?
-
Tak ktoś pisał na forum że kupował w tym sklepie. Ja wczoraj zamówiłem J80 ale w innym sklepie za 1273 Euro. Od razu zamówiłem zestaw 3 filtrów za 30 E więc jak widać jest różnica.
-
Podaj w jakim sklepie zamówiłeś i daj znać jak otrzymasz ekspres.
-
Tylko oni nie wysyłają do polski stąd musiałem trochę kombinować. Dzisiaj mi napisali że przelew doszedł.
-
zapłacone w niedzielę wieczorem przelewem ... czwartek rano DHL w domu, wysyłka do Polski ok. 14-15 eur. transport w teorii 3-5 dni, w praktyce 2-3 jak widać
-
A jak odbywają się naprawy gwarancyjne?
-
Jura Polska. 25 m-cy indywidualnie, 12 m-cy gwarancji dla zakupu na FV. Best-in-jura jest autoryzowanym dystrybutorem.
Ja organizowałem wszystko via email in english i byłem pozytywnie zaskoczony, przelew wyszedł oczywiście w poniedziałek, zarejestrowany na ich koncie w Sparkasse we wtorek, a w czwartek przed 12:00 kurier DHL zawitał u drzwi.
Zastanawiałem się nad zakupem w Stoll ale przy Z6, Cool Control i masie akcesoriów różnica w cenie była spora więc sprawdziłem ich rejestrację, NIP etc i ... tak jak myślałem nie bylo najmniejszych problemów :)
-
Witam
Równiez zastanawiam sie nad zakupem w 'best-in-jura.de'. zastanawiała mnie tylko kwestia gwarancji - czy zostanie uznana w Jura-Polska.
Czyli rozumiem ze jako autoryzowany dystrybutor przy ewentualnej reklamacji smiało załatwię to u nas?
Roznica w cenie jest kusząca (zastanawiam sie nad E6 lub E8)
-
Witam
Równiez zastanawiam sie nad zakupem w 'best-in-jura.de'. zastanawiała mnie tylko kwestia gwarancji - czy zostanie uznana w Jura-Polska.
Czyli rozumiem ze jako autoryzowany dystrybutor przy ewentualnej reklamacji smiało załatwię to u nas?
Roznica w cenie jest kusząca (zastanawiam sie nad E6 lub E8)
Skoro kupujesz w sklepie niemieckim, to tam też powinieneś reklamować.
-
Co innego reklamacja, co innego rękojmia. Reklamacje składa u producenta, czyli w autoryzowanym punkcie, nie zawsze sklep jest takim punktem, najczęściej sklep po prostu do takiego punktu odsyła. Co innego rękojmia, te roszczenia trzeba złożyć u sprzedawcy.
Marek.
-
Jeśli gwarancja jest uznawana w Polsce, to spokojnie oddasz to w Polsce. Jeśli chodzi o rękojmia to najpierw trzeba się dowiedzieć czy one w ogóle istnieją u zachodnich sąsiadów...
-
Jeśli gwarancja jest uznawana w Polsce, to spokojnie oddasz to w Polsce. Jeśli chodzi o rękojmia to najpierw trzeba się dowiedzieć czy one w ogóle istnieją u zachodnich sąsiadów...
Dla czego ma nie być uznawana w Polsce? Gwarancja to umowa między producentem a konsumentem. Jeśli producent ma autoryzowany serwis w Polsce, to znaczy, że ten serwis ma jakąś umowę serwisową z producentem, a nie ze sklepem, który to sprzedaje. Nie widzę powodu, dla którego producent miał by ograniczać serwis, któremu płaci za to , żeby serwisował ich produkty.
Marek.
-
Nie masz racji.
Rękojmia sprzedawcy w przeciwieństwie do gwarancji producenta, znacznie bardziej zabezpiecza prawa konsumenta (jest to dosyć precyzyjnie uregulowane prawnie).
Niestety gwarancja producenta, w znacznej części opiera się na jego dobrej woli. Jeżeli zapisze sobie, że naprawy gwarancyjne są wykonywane wyłącznie w kraju w którym sprzęt został zakupiony - będzie to zgodne z prawem.
PS - nie wiem jak podchodzi do tego JURA, ale nie jest to takie oczywiste jak Ci się wydaje
Pozdrawiam
-
Niestety gwarancja producenta, w znacznej części opiera się na jego dobrej woli. Jeżeli zapisze sobie, że naprawy gwarancyjne są wykonywane wyłącznie w kraju w którym sprzęt został zakupiony - będzie to zgodne z prawem.
No i tak to wygląda. Niestety przekonałem się przy naprawach swojego telefonu jak wygląda gwarancja - i już wiem, że jak kupować droższy sprzęt to tylko w sklepie, gdzie obowiązuje rękojmia.
-
No to wypadałoby poprosić producenta/sklep o przesyłanie skanu gwarancji. Pewnie wszystko tam będzie opisane. O ile dobrze kojarzę, to na takich gwarancjach są często wskazane punkty serwisowe w różnych krajach.
Macie rację i to nawet zgadza się z wiedzą, którą posiadam. Nie widzę tylko powodu dla którego producent miałby umieszczać w gwarancji takie ograniczenia, chyba,że ukłon w stronę dystrybutorów w danych krajach.
Marek.
-
Powód? Bo może. Wystarczy jakieś widzimisię, a że nikt im niczego takiego nie zabroni to robią. Tak jak rok gwarancji w Apple... Zgodnie z prawem.
-
Powód? Bo może. Wystarczy jakieś widzimisię, a że nikt im niczego takiego nie zabroni to robią. Tak jak rok gwarancji w Apple... Zgodnie z prawem.
Podobnie jest np. z monitorami pewniej japońskiej marki, jest sobie dystrybutor w DE i w PL i te kupione poza granicami Polski w Polsce naprawiane nie są.
-
Powód? Bo może. Wystarczy jakieś widzimisię, a że nikt im niczego takiego nie zabroni to robią. Tak jak rok gwarancji w Apple... Zgodnie z prawem.
Podobnie jest np. z monitorami pewniej japońskiej marki, jest sobie dystrybutor w DE i w PL i te kupione poza granicami Polski w Polsce naprawiane nie są.
Naprawiają nie mają opcji gdyż jako jeszcze obywatel EU mamy prawo przemieszczać się -krótki list od prawnika i po strachu . Tak nawet miałem z Apple który miał problem z gwarancja USA i naprawił...
-
Powód? Bo może. Wystarczy jakieś widzimisię, a że nikt im niczego takiego nie zabroni to robią. Tak jak rok gwarancji w Apple... Zgodnie z prawem.
Podobnie jest np. z monitorami pewniej japońskiej marki, jest sobie dystrybutor w DE i w PL i te kupione poza granicami Polski w Polsce naprawiane nie są.
Naprawiają nie mają opcji gdyż jako jeszcze obywatel EU mamy prawo przemieszczać się -krótki list od prawnika i po strachu . Tak nawet miałem z Apple który miał problem z gwarancja USA i naprawił...
Autoryzowany dystrybutor, to nie producent, nie musi naprawiać sprzętu z innego rynku.