Autor Wątek: Młynki do metod alternatywnych.  (Przeczytany 484351 razy)

Offline malkos Mężczyzna

• Świeżo Palona
  • Użytkownik komercyjny
    • ŚwieżoPalona
  • Ekspres: Aeropress, Hario v60, French Press Bodum, kawiarka GAT Konica
  • Młynek: Zassenhaus Quito, Comandante MK3
Odp: Młynki do metod alternatywnych.
« Odpowiedź #1065 dnia: 06 Luty 2017, 15:36:00 »
Kinu M47 będzie dostępny za około 2 tygodnie.
Właściciel sklepu http://swiezopalona.pl

dlawokawie5 - nowy kod - 5% zniżki na wszystko

Offline tored Mężczyzna

• Ekspres: V60-2, Melitta, Phin, Aeropress, G.A.T 2tc, G.A.T 6tc
  • Młynek: Kinu M47
« Odpowiedź #1066 dnia: 06 Luty 2017, 15:40:10 »
Jakieś wstępne informacje na temat ceny?
Ja jestem zdecydowany jeżeli nie będzie jakaś kosmiczna :)

Offline krystians Mężczyzna

• Global Moderator
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
« Odpowiedź #1067 dnia: 08 Luty 2017, 20:20:52 »
No więc udało mi się już mniej więcej ustalić co i jak z Kinugrinders. Dogadałem limitowany upust dla naszego forum, założyłem nowy wątek zakupach grupowych, mam nadzieję że komuś się przyda.

Offline pafcio0 Mężczyzna

• Nanopalarnia Toruńska :)
  • Global Moderator
  • Ekspres: Profitec Pro 300, Arrarex Caravel, Alternatywy
  • Młynek: Niche Zero, Sculptor 064, Fiorenzato F6d, armia ręcznych
« Odpowiedź #1068 dnia: 08 Luty 2017, 21:40:51 »
Dobry tydzień już korzystam z młynka Wilfa CWGS, czyli tej nowszej wersji.
Pierwsze wrażenie dobre, plastiki sympatyczne, ergonomia ok, nie elekryzuje się.
Jakieś testy, również porównawcze, z pewnością jeszcze porobię. Na pierwszy rzut oka przemiał do śniadaniowego dripa 400ml wygląda ewidentnie gorzej od mielenia ręcznego Rosco czy Peugeota (te same rozmiary żaren), poznać to mogę po sporej frakcji gruzu na powierzchni po parzeniu.
Smak OK.

Offline M

• Administrator
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
« Odpowiedź #1069 dnia: 08 Luty 2017, 21:58:08 »
poznać to mogę po sporej frakcji gruzu na powierzchni po parzeniu.
Dokładnie to samo mogę powiedzieć o "zwykłej" wilfie, mimo braku rosco na stanie ;)

Offline dopeman

« Odpowiedź #1070 dnia: 08 Luty 2017, 22:25:25 »
Kinu? Musiało mnie coś ominąć :) Na yt widzę że to nowy ręczny młynek do espresso. A jak w alternatywach?

Offline tored Mężczyzna

• Ekspres: V60-2, Melitta, Phin, Aeropress, G.A.T 2tc, G.A.T 6tc
  • Młynek: Kinu M47
« Odpowiedź #1071 dnia: 08 Luty 2017, 23:11:56 »
Cytuj (zaznaczone)
A (first) experience report with the M47 with regard to filter preparation (V-60) may be of interest to those who are considering the part for Slow Coffee.

The issue for a Vario with steel discs I have once spared: on the one hand because it is nevertheless a bar money, on the other hand because I am primarily partweiseweise grind (different bean varieties). At the comandante, I was really only hesitant: the lack of a scale. I would like to make small changes-from V-60 to Aeropress, between different bean varieties, or simply to experiment-without having to keep a book where the mill stands straight, or to re-count the clicks every time. So I tried it with the M47.

The processing seems, as already said by others, outstanding. Very solid, precise running, no grinding. The mill has nothing "bastlerhaftes" but acts very mature. Everything that rotates has a ball bearing, even the knob of the crank.

The degree of grinding can be easily adjusted (and recovered): Screw the upper screw a quarter turn, adjust the wheel with a scale, screw too. I'm currently on the road "in the second turn": 2: 5 to 2: 9, depending on the beans, amount and preparation. When I take the mill back into my hand, I can see where it is. The degree of grinding remains absolutely reliable. After adjustment, the grinding result is still constant.

The handling for filter coffee I find very good. The crank remains on top when filling; The beans can be filled cleanly by the enlarged, slightly funnel-shaped edge. 18 grams I then mahlle in about 25 seconds. When you look at the entire "procedure" - bag on, weigh, grind, broth ... - that does not matter. The crank is from my point of view perfectly matched to the grinding discs. In dark roasts it is almost too easy; The sense of the relatively long crank opens itself however with bright roasts. These can be grinded very quickly and with appropriate force.

After a short one-time (approx. 700 g so far, still not more) the result is optically very clean. See photo with different grinds: [IMG]

Unfortunately, I have no proper comparison mill at hand. However, I have the roaster a few grams with the Mahlkönig VTA6S grind. In comparison, the M47 can visually keep up. I honestly can not see any appreciable difference with the naked eye; Quite regular, and fine particles are limited. VTA6S is left, M47 is right: [IMG]

When brewing it seems, however, so that the filter set in the M47 bit "muddy" remains as the coffee from the VTA6S. So maybe more fine dust than from the 4000-euro mill ... which is somehow to be expected.

And tasteful? Not easy to say, if one has only a presumably reliable test arrangement:
Coffee: complex, very acidic, very fruity Kenya Coffee
Method: V-60 and Aeropress
Each is milled with Kinu M47 and Mahlkönig VTA6S and brewed directly successively
With a grinding stage of 2: 6, the result is similar in taste. Both coffees are very clean. With the M47, the coffee seems to me to be somewhat more fruit-balanced (I thought: Cranberry + blackberry, the roaster says Blackcurrant + cherry - be it drum, close enough). The VTA6S seems to bring a little more body and is perhaps more balanced overall. The fruit on the M47 may have more freshness; But this may be due to the fact that the time interval between grinding and broth was shorter. I also would not rule out that the taste profile further approaches, if I with the M47 still a tick fine mahl. (It pays to experiment a bit: +/- 1 on the scale changes the taste significantly.)

Perhaps those who have several mills at hand, like to organize a better tasting. I am, as I said, aware of the limitations of my mini-tasting. Therefore, only an interim conclusion: As far as I can see so far, the M47 brings a convincing performance. Looks durable, very pleasant handling, good coffee!

Opinia użytkownika Kootoo z Kaffee-netz.de https://www.kaffee-netz.de/threads/kinu-m47-und-m68-handmuehlen.102879/page-29
Tłumaczone przez google :-p

Offline raxa

• Ekspres: ECM Slim, Moccamaster, french press
  • Młynek: Eureka Mignon specialita, kinu m47
« Odpowiedź #1072 dnia: 09 Luty 2017, 11:53:04 »
Czy taki kinu byłby przesadą do używania z phinem i kawiarką, może w przyszłości aeropressem, dla osoby początkującej?

Offline M

• Administrator
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
« Odpowiedź #1073 dnia: 09 Luty 2017, 12:05:43 »
Nie da się mieć za dobrego młynka ;)
Jak fundusze pozwalają, bierz. Co prawda podane przez Ciebie metody należą do tych mniej wrażliwych na jakość przemiału, ale jak zasmakujesz w czarnych kawkach, to i innych metod zaparzania zaczniesz szukać :kawa:

Offline Felix Mężczyzna

• Ekspres: Melitta Excellent 3.0, AeroPress, V60, Largo, Gabi, Wilfa Pour Over
  • Młynek: Feldgrind, Tchibo
« Odpowiedź #1074 dnia: 09 Luty 2017, 12:08:12 »
Jeśli masz fundusze, to w żadnym wypadku nie jest to przesada. Lepszy młynek to lepsza kawa niezależnie od metody.
Moim zdaniem lepiej kupić od razu dobry młynek, niż na początku tani i później przesiadać się wyżej. Ja kupiłem najpierw Rhinowares, później Zassenhausa, na końcu młynek Feldgrind.
Gdybym kupił Feldgrind od razu, zaoszczędziłbym 500 złotych.

Feldgrind kosztował więcej niż spora część moich sprzętów do kawy w sumie, ale ani przez sekundę nie żałowałem zakupu. Mieli się wygodnie, smak poprawił się zdecydowanie. Kawa jest czystsza, słodsza.
Życie to ciągła walka. Do obiadu z głodem, po obiedzie ze snem.

Offline Robert

« Odpowiedź #1075 dnia: 09 Luty 2017, 12:33:40 »
Dlatego ja sobie oszczędziłem tych dodatkowych kosztów i od razu zainwestowałem w Comandante. Nie zmienia to faktu, że i tak zerkam w stronę Kinu  :)

Offline raxa

• Ekspres: ECM Slim, Moccamaster, french press
  • Młynek: Eureka Mignon specialita, kinu m47
« Odpowiedź #1076 dnia: 09 Luty 2017, 12:41:43 »
Ha. Takiej odpowiedzi właśnie się obawiałam  ;) Ale też zazwyczaj wolę od razu kupić coś porządnego niż później żałować i wydać w sumie więcej.

Offline Shaggy_Paw Mężczyzna

• Ekspres: Bialetti Preziosa FP, Bialetti Moka Express 3tz, Hario V60, Aeropress, Phin, Chemex, Kalita 185
  • Młynek: Comandante MK3
« Odpowiedź #1077 dnia: 09 Luty 2017, 19:34:44 »
Dobry tydzień już korzystam z młynka Wilfa CWGS, (…), nie elekryzuje się.
:O W mojej "starszej" wilfie pojemnik na zmieloną kawę elektryzuje jak oszalały, i szczerze powiedziawszy nie nam koncepcji jak sobie z tym poradzić

Offline Martin Eden Mężczyzna

• Ekspres: Wilfa Svart Classic, FP Bodum, V60, Phin, Bialetti Kitty 6tz, Tygielek
  • Młynek: Wilfa SVART CGWS-130B, Rhinowares
« Odpowiedź #1078 dnia: 09 Luty 2017, 19:42:02 »
Używam"nowej" Wilfy około 3 miesiące, potwierdzam pojemnik na kawę nie elektryzuje się, dodatkowa informacja, w tym czasie nie miałem przypadku zacięcia się żaren młynka podczas mielenia.

Offline donkiszot Mężczyzna

• Ojciec Chrzestny
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
« Odpowiedź #1079 dnia: 09 Luty 2017, 19:43:25 »
nie nam koncepcji jak sobie z tym poradzić
Tylko po co sobie z tym radzić? Trochę pyłu i łuski zostaje na ściankach pojemnika -- tylko się cieszyć ;)

Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi