Autor Wątek: Pomoc w wyborze laptopa  (Przeczytany 29495 razy)

Offline kafcio Mężczyzna

  • Wiadomości: 691
  • Ekspres: LaMa Micra, Chemex, V60, Kalita, TCA-2, Gene Roaster
  • Młynek: Ceado E37S, Santos#4, C3, 1Zpresso K-max
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Sierpień 2013, 11:26:47 »
...
Jak chce nówkę nie śmiganą w normalniejszej cenie, do pomogę.
Fux, co sądzisz o iMacu 21.5 calowym jako stacjonarny domowy 'desktop'. To byłby mój pierwszy Mac, nie mam rozeznania.
Dałbyś znać na PW jak to wygląda cenowo z FV.

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Sierpień 2013, 11:14:04 »
Kto chociaż raz przekonał się, jak działa biznesowa gwarancja della pozostaje wierny firmie :) japka pozwalają przedłużyć gwar. do 3 lat, w dellu od 3 lat zaczynasz...

Napisz coś więcej o Dellu, jak to działa.

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Sierpień 2013, 11:51:48 »
Co prawda nie jestem Maćkiem, ale troszkę wiem o DELLu.

Dla mnie standardem jest 5Y NBD. Wygląda to tak, że masz nr telefonu (w przypadku ew. problemów), dzwonisz, podajesz service tag maszyny (numer seryjny), po zdiagnozowaniu co i jak, umawiasz gdzie ma przyjechać serwisant. Gwarancja jest ogólnoświatowa. Możesz zamówić ich do firmy/domu/hotelu. Tam gdzie jesteś. Przy NBD zdecydowana większość napraw odbywa się następnego dnia roboczego (od zgłoszenia). Warto (jeśli to maszyna firmowa i koszty nie są aż tak ważne) - zakupić ubezpieczenie akumulatora, wykupić CompleteCare - są różne poziomy, to działa. Podczas rozmowy można też dopytać o usługę śledzenia sprzętu (i zdalnego czyszczenia hdd) przy ew. utracie/kradzieży.

Reasumując - dla firm, 3 lata gwarancji DELL daje niejako w standardzie. 5 lat często można dostać za "psi pieniądz". Jeżeli masz sprawnych informatyków (serwisIT w swojej firmie) warto kupować gwarancję typu prosupport - szybsza obsługa via telefon, zasada jest taka, że dzwoni zorientowana w IT osoba, a nie zwykły end-user.

Każdy sprzęt się psuje (wcześniej lub później), najważniejsze jest to, aby obsługa procesu naprawy zajęła najmniej czasu i sama niedostępność maszyny była prawie niezauważalna dla właściciela biznesowego.

Ceny nie są wysokie, o ile masz wypracowaną "pozycję" w D. Upusty potrafią być naprawdę wysokie - zależy czy drobny zakup czy też przetarg.

ps. moja wiedza bierze się z dość regularnych kontaktów z internalem i externalem (typy opiekunów) w DELL, a nie u partnerów biz. DELLa.

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Sierpień 2013, 12:19:59 »
To raczej chyba propozycja dla dużych firm i to one mają wypracowaną "pozycję".
Ja tam jestem bardziej zwolennikiem komputerów PC, laptopa posiadam HP, ale nie jestem zadowolony, bo czasie gdy go kupowałem do wszystkiego ładowano vistę i tak zostało, laptop potrzebuje ok 10 min na odpalenie, więc leży w kącie. Może w przyszłości Dell-em zainteresuję się.

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2992
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Sierpień 2013, 14:29:54 »
Miłosz pomógł?
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Sierpień 2013, 16:50:46 »
gromog - ja nie jestem wielką firmą, a mam w domu Dell'a ;) Dla pracowników firm kupujących z DELL jest program EPP i dotyczy sprzętu domowego (z upustem).

Wiem jedno - widzę różnicę pomiędzy serwisem D. i A. - dzień po dniu zgłoszenia uszkodzenia sprzętu - D. ma już parę lat, A. właśnie wypakowane z pudła.
D już działa (we wtorek zgłoszone, w środę naprawione), A. zgłoszone wcześniej, w poniedziałek, - dalej czekamy. W przypadku A. był wykupiony 3Y AppleCare Protection Plan.
IMO porażka.

ps. wsadź SSD, dołóż RAM, upgrade'nij system na W7 i sam zobaczysz jaki szybki może być HP.

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10584
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Sierpień 2013, 18:22:03 »
Byłem wczoraj w sklepie i się przestraszyłem. Zmiany w tej dziedzinie zachodzą błyskawicznie...

A ja z kolei szukam komputera stacjonarnego, prostego, roboczego, szybkiego, ekonomicznego, w małej obudowie... SSD? MSWin? ;)

Offline KrzychK

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1371
  • Ekspres: Vibiemme Junior BD
  • Młynek: Macap MC4
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Sierpień 2013, 18:41:42 »
Antonio - a po kiego Ci aż 2 stacjonarki?  (szybki, ekonomiczny)  :lol2:
Albo markowe z super biznesową gwarancją albo miejscowy "Złoty Rączek" i solidny składak.
Stacjonarka? Można SSD pod system i jakiś większy 7200 rpm na dane.
Jeżeli system operacyjny obojętny (brak wymagań ze strony Waszych aplikacji) to Winda7 64bit i 8 GB RAM.
Jakiś i5? Choć ostatnio testowałem i5 II gen vs i3 III gen i ten drugi był min. szybszy. Ale specyficzne potrzeby/testy, więc może...

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Sierpień 2013, 20:48:46 »
Ja raczej pozycji w dellu sobie nie wypracuję - jesteśmy małą firmą i mamy po prostu za małe potrzeby sprzętowe, za to warto zapolować na nowe lapki della na allegro, trafiają się dobre okazje ściągnięte z outletu UK

Dell dla "szarych myszek" nie jest najtańszą opcją, jest 15-20% droższy niż konkurencja z podobną specyfikacją, jednak jeżeli komp jest używany do pracy i każdy dzień bez oznacza straty, nie ma się nad czym zastanawiać.

Andrzej, do czego chcesz używać stacjonarki? Praca typowo biurowa, czy coś więcej?

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2992
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Sierpień 2013, 07:55:07 »
I zawsze dysk zewnętrzny na back up.
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10584
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Sierpień 2013, 10:07:54 »
Maćku, tylko praca biurowa, ale szybkość działania i solidność jest tu też istotna :).

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Sierpień 2013, 11:45:26 »
Andrzeju, składałem w grudniu taką na maxa budżetową maszynę do pisania - załączam screen

Dzisiaj trzeba by było wziąć świeższy procek, np. g1610 albo g2030; większy dysk i ew jakąś inną płytę gł.
Bardzo polecam tą obudowę, fajny, dobrze wykonany maluch

za podobne pieniądze możesz też kupić lapka 15 i używać zamiast stacjonarki

hary1200

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Sierpień 2013, 12:16:52 »
Dzięki wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi po wekendzie będe się widział z szefem i mu przedstawie Wasze podpowiedzi

Offline Jaro Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 862
  • Ekspres: tygielki, phin, Izzo Alex DuettoII
  • Młynek: Macap MX900
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Sierpień 2013, 01:24:09 »
@ hary1200: Dell z serii Latitude szczerze polecam (podobnie jak Maciek i KrzychK); w firmie mojej żony pracuje bezproblemowo kilka egzemplarzy modelu e6430
Najbardziej boję się whisky, bo po whisky nie boję się niczego...

Offline Spinacz Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 4830
  • Ekspres: Ascaso Baby T Plus
  • Młynek: G-Risto Pro ZF64
Odp: Pomoc w wyborze laptopa
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Sierpień 2013, 10:17:10 »
Hary, jak się skończyły zakupy?

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi