forum.wszystkookawie.pl
Opinie, testy i porównania => Ekspresy automatyczne => Wątek zaczęty przez: blazej85 w 09 Sierpień 2018, 12:20:03
-
witam serdecznie
Miesiąc temu zakupiłem piękny nowy ekspres Jura J6 w sklepie stacjonarnym w Polsce.
Ekspres leżał w zapakowany w pudełku z braku czasu na ogarnięcie miejsca itd...
Po odpakowaniu brak instrukcji w języku PL. Jedynie napis na jednej z "książeczek"
instrukcja pl dostępna na stronie jura.
Wchodzę na stronę - instrukcji brak. Piszę maila że proszę o przesłanie w pdf albo pisemnej.
Odpisali że oczywiście wyślą że pięknie ładnie ale potrzebują fakturę zakupu.
Ja do księgowej na 2 koniec miasta, wysyłam i nagle taka odpowiedz:
Dzień dobry,
Podany sprzedawca nie jest Autoryzowanym Dystrybutorem marki JURA Poland.
Za dostarczenie instrukcji obsługi jest odpowiedzialny sprzedawca.
W ramach gwarancji niestety też nie będziemy mogli naprawić Pani ekspresu.
Pozdrawiam
JURA Poland Sp. z o.o.
Anna Szewczuk
Co ja mam teraz zrobić? Naprawdę tak ciężko wysłać instrukcję? Myślałem że producent powinien dostarczyć instrukcje?
Piszcie co mam zrobić
-
dodam że na infolinię nie mogę się dodzwonić.
-
Poprosić sprzedawcę?
-
Skontaktuj sie z osobą która ci ja sprzedała niech ci załatwi :)
-
sprzedawca odsyła mnie do jura...bo niby skąd może mieć instrukcję
-
Stąd że sam sprowadził ekspres i ma dowód zakupu dzięki któremu może zamówić instrukcje w Jura Polska . Chyba ze też kupił u nieautoryzowanego sprzedawcy ;)
-
ale nie ma czegoś takiego w PL jak nieautoryzowany sprzedawca.... ja jako klient nie muszę sprawdzać czy sprzedawca jest autoryzowany...
wchodzisz do sklepu i kupujesz...buty rower itd.
Naprawdę tak ciężko umieścić Jura instrukcje po polsku na stronie? sa inne języki nie kapuje
-
Zdaje się że wprowadzający do użytkowania na terenie RP wyroby ma obowiązek zapewnić instrukcje w języku polskim, ale pytaj o to organy nadzoru handlu, rzecznika praw konsumenta albo PIP. Czemu Jura nie ma w PDF tej wersji językowej to ja nie wiem, może ten model nie jest w oficjalnej dystrybucji w naszym pięknym i mądrym kraju ?
-
Autoryzowanym dealerem sprzętu Jura w naszym kraju jest Jura Polska sp. z o.o. Przetłumaczyli oraz przygotowali we własnym zakresie, za swoje pieniądze, instrukcję na język polski i mają obowiązek dołączać ją do ekspresów przechodzących przez ich kanał dystrybucyjny. I tylko dla takowych. Dlatego też ceny tego sprzętu są inne.
Jeśli kupujesz sprzęt ze sklepu, który ściągnął we własnym zakresie sprzęt z dystrybucji w innym kraju, to taki sprzedawca ma prawny obowiązek dołączyć do niego polską instrukcję. Jeśli nie jest ogólnodostępna wtedy powinien ja przetłumaczyć. W Twoim blazej85 przypadku sprzedawca się miga od zrobienia tego co powinien.
Jura Polska nie ma żadnego interesu ani obowiązku dzielić się instrukcją PL dla produktów spoza swojej dystrybucji.
-
Zamiast bić pianę i oskarżać kogo popadnie o złą wolę, wystarczy pobrać instrukcję (nawet ze strony https://pl.jura.com/pl) w dowolnym języku i przetłumaczyć ją sobie choćby google translatorem. Wyjdzie jak wyjdzie, ale będzie wiadomo o co chodzi.
-
Zawsze możesz zrobić "reklamę" sklepu i powiedzieć wszystkim gdzie nie kupować.
Jeśli konsument kupił produkt bez polskiej instrukcji obsługi, powinien złożyć reklamację.
Zgodnie z ustawą kupujący może odstąpić od umowy, jeśli mimo złożenia reklamacji nie otrzyma instrukcji obsługi zakupionego produktu. Zgodnie bowiem z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca jest zobowiązany wydać kupującemu wraz z towarem instrukcję obsługi w języku polskim oraz wszelkie dane niezbędne do prawidłowego korzystania z towaru.
- W takiej sytuacji konsument otrzymuje produkt posiadający braki uniemożliwiające właściwe korzystanie z niego - tłumaczy Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów w Warszawie.
-
Czyli mamy wadę prawną wyrobu zgodnie z ustawą.
-
Myślę że z obsługą dasz sobie radę bez instrukcji
-
Może i radę da, ale takich praktyk być nie powinno, a sklepy, które takie wykonują powinny być zgłaszane.
-
Zanim wydasz ostateczny werdykt poznaj wszystkie wersje zdarzeń. A może było taniej właśnie z tego powodu? Na wolnym rynku masz wybór, swój, świadomy wybór. Dla przykładu: taniej z ryzykiem, drożej i pewnie, milej i za rogiem. Twój wybór, tylko potem nie ma co płakać, konsekwencje wyboru są w pakiecie.
-
No dobra, ale co to ma do tego że sklep łamie prawo? :D nie chodzi o kupienie podróby za ułamek ceny od chinczyka tylko od (podejrzewam) legalnie działającej firmy na terenie Polski.
-
Ja rozumiem prawo wyboru, ryzyko, zasady rynkowego działania i autoryzacji sprzedawców ale skoro na stronie www Jura są prawie wszystkie możliwe wersje językowe instrukcji do pobrania bez żadnych dowodów zakupu itd oprócz polskiej, to albo jest to złośliwość polskiej filii firmy albo lekceważenie i dyskryminacja naszego rynku. Czemu ktoś kto dostał lub kupił używany ekspres lub wyrzucił po gwarancji fvat nie może jak normalny biały człowiek pobrać sobie polskiej wersji manuala?
-
No dobra, ale co to ma do tego że sklep łamie prawo?
Pewnie nic, prócz tego, że uważam to prawo za głupie -- właśnie takie sytuacje są jego konsekwencją.
Czemu ktoś kto dostał lub kupił używany ekspres lub wyrzucił po gwarancji fvat nie może jak normalny biały człowiek pobrać sobie polskiej wersji manuala?
Jeśli prawdą jest powyższe, to dlatego, że ktoś zadał sobie trudu aby oficjalna dystrybucja się czymś różniła od nieoficjalnej. A czy to jest słuszne, to jest już ten mój wybór, o którym mówiłem.
-
Jeśli prawdą jest powyższe, to dlatego, że ktoś zadał sobie trudu aby oficjalna dystrybucja się czymś różniła od nieoficjalnej. A czy to jest słuszne, to jest już ten mój wybór, o którym mówiłem.
Zgadzam się ale nadal dziwi mnie że dotyczy to tylko polskiej wersji językowej.
-
JURA przemówiła.
oddzwoniła do mnie miła Pani i poinformowała że sklep w którym kupiłem ekspres nie jest w polskiej dystrybucji I DLATEGO nie posiada polskiej instrukcji.
czyli kupili ekspres w szwajcari gdzie są tańsze i sprzedaje je w PL.
Ja do niej że jak klient ma to sprawdzić? Idę do sklepu i kupuję.
Kazała mi oddać i kupić tam gdzie są ich dystrybutorzy.
Jak by ktoś miał taką instrukcję proszę o ksero (zapłacę)
-
Lepiej zwróć ten ekspres, bo instrukcja to pikuś. Problemy mogą się zacząć, jak będziesz potrzebował naprawy gwarancyjnej.
-
Napisałem na priv, instrukcji nie mam ale coś innego mi przyszło do głowy.
-
Trochę słabo że Jura własnemu klientowi (nieważne skąd kupił) nie chce udostępnić instrukcji niejako "za karę" bo kupił gdzieś indziej. I że tej instrukcji nie ma po prostu na stronie.
-
Nie jest klientem Jura Polska sp. z o.o. która ma prawa autorskie do instrukcji w wersji PL a firmy Jura z siedzibą główną w Szwajcarii. A ta jak widać na stronie też nie udostępnia instrukcji w naszym języku bo się jej nie dorobiła, nie chciała czy co tam jeszcze.
-
Nie wiem gdzie kupiłeś,ja w niemieckim stoll espresso-ok.2 tys taniej niż cena w PL.Ja wątek niżej pytałem o to samo.Nie martw się instrukcja bo to nie problem.Ja poradziłem sobie prawie nie zaglądając do instrukcji ang.Co do gwarancji Jura pisze ,że jest EU.Ty kupiłeś w Polsce to masz rękojmię przez 2 lata ( na marginesie moim zdaniem lepszy wariant -niech sprzedający się martwi).Oczywiście sprzedający ma obowiązek dostarczyć ci instrukcje w języku polski.W razie problemów najpierw rzecznik praw konsumenta (korzystałem z pomocy kiedyś-sprzedający mięknie)
-
Jak co mam instrukcję na mailu. Co prawda skan ale zawsze lepsze to niż nic :D
ps. 222 JURA POLSKA :d
edit: Panuj nad słownictwem