Autor Wątek: Uczciwosc sprzedawcy  (Przeczytany 38103 razy)

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Kwiecień 2024, 08:36:19 »
Pisz tu albo nie pisz wcale. Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 81
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Kwiecień 2024, 08:55:34 »
Pisz tu albo nie pisz wcale. Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.
Uważałem, za stosowne ostrzec innych forumowiczów, ale chce o tym przykrym zdarzeniu zapomnieć i własnie poprosiłem moderatora o usuniecie mojego komentarza.

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 81
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Kwiecień 2024, 09:52:24 »
Bo póki co to równie dobrze możesz kogoś objeżdżać za to, że nie dał rabatu.

Nigdy nikogo nie objeżdżałem za nie dawanie rabatu. Jeśli cena mi nie odpowiada to po prostu nie kupuję. Więc proszę nie pomawiać mnie o takie małostki ! Natomiast, wracając do tematu, jeśli sprzedawca umawia się ze mną na sprzedaż jasno określonych towarów w jasno określonej cenie, to oczekuję, że po zapłaceniu uzgodnionej ceny otrzymam te towary.

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 433
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #63 dnia: 18 Kwiecień 2024, 10:15:30 »
...ale ten "rabat" to tylko był przykład
Rozumiem, że idea jest taka: oczywiście można (a wręcz należy ;) ) informować o problemach, ale taki wpis powinien zawierać jakieś konkrety! Bo bez nich sens jest niewielki...

Kilka punktów o co chodzi...

No i wcześniej warto zabezpieczyć sobie dowody na ewentualny pozew ;)

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2992
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #64 dnia: 18 Kwiecień 2024, 11:09:58 »
Ale tyle tutaj było frazesów, obiecywań poprawy, przeprosin, itd.
 ;)

A jeżeli Człowiek chce do UOKiKu to musi mieć na to kwity.
Dalsza dyskusja zbędna.
Może kiedyś napisze, czym się skończyło.
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline marcin.teges

  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 10
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #65 dnia: 18 Kwiecień 2024, 18:24:39 »
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria, które miały dojechać i być wysłane w innym terminie. W międzyczasie przenosiłem firmę do nowej lokalizacji więc magazyn był "w ruchu". Poinformowałem o tym Pana, ale zanim tak się stało Pan sobie pozwolił otworzyć dyskusję na kilku moich kontach na Allegro, pomimo, że zakup był po za Allegro, a także w SMSach pozwolił sobie na traktowanie mnie jak śmiecia. Oprócz tego zaraz po zakupie zapytał się mnie o filter remover i miarkę do espresso, ale były za drogie o 2 zł w stosunku do konkurencji i Pan stwierdził, że kupi gdzie indziej, ale akurat tutaj to mógł sobie zrobić co chce, chociaż osobiście uważam, że przy tym rabacie i gratisach, które dostał wycofanie się z zakupu i wypomnienie konkurencji z powodu 2 zł różnicy w cenie to obraza sprzedawcy pomijając fakt, że mógł zaoszczędzić na przesyłce.

Offline Karsin

  • Wiadomości: 68
  • Ekspres: Lelit Mara X | V60
  • Młynek: DF64V | 1Zpresso
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #66 dnia: 24 Kwiecień 2024, 14:13:12 »
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny
Tak z ciekawości w jakiej cenie?

Swoją drogą, jak nie jestem fanem króla marketingu ze sklepu teges, to oczernienie sprzedawcy, a potem udawanie, że nie ma odpowiedzi wydaje się nad wyraz dojrzałe...

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 81
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #67 dnia: 24 Kwiecień 2024, 15:13:32 »
Ten Pan kupił u mnie ekspres z mega wyprzedaży bo za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria, które miały dojechać i być wysłane w innym terminie. W międzyczasie przenosiłem firmę do nowej lokalizacji więc magazyn był "w ruchu". Poinformowałem o tym Pana, ale zanim tak się stało Pan sobie pozwolił otworzyć dyskusję na kilku moich kontach na Allegro, pomimo, że zakup był po za Allegro, a także w SMSach pozwolił sobie na traktowanie mnie jak śmiecia. Oprócz tego zaraz po zakupie zapytał się mnie o filter remover i miarkę do espresso, ale były za drogie o 2 zł w stosunku do konkurencji i Pan stwierdził, że kupi gdzie indziej, ale akurat tutaj to mógł sobie zrobić co chce, chociaż osobiście uważam, że przy tym rabacie i gratisach, które dostał wycofanie się z zakupu i wypomnienie konkurencji z powodu 2 zł różnicy w cenie to obraza sprzedawcy pomijając fakt, że mógł zaoszczędzić na przesyłce.
Chciałem zapomnieć o tym przykrym zdarzeniu, ale bezczelność tego "sprzedawcy" na to NIE pozwala.

Nasza rozmowa jest zapisana na czacie allegro.pl, wiec wszystkie kłamstwa, które Marcin Piela wygłasza teraz na tym forum sa do zweryfikowania.
Cena oczywiście była zaproponowana przez sprzedawce i zaakceptowana przeze mnie.  Obejmowała oprócz ekspresu Quick Mill Rubino+ 2 akcesoria: odbijak oraz npf.
Przed opłaceniem zakupu sprzedawca poinformował mnie, ze zakup zostanie wysłany natychmiast po zaksięgowaniu na jego koncie firmowym mojego przelewu.
W tym czasie sprzedawca nic nie mówił o przenosinach sklepu, ani o tym, ze NIE ma akcesoriów na stanie...
Kiedy ekspres do mnie dotarł okazało się, ze NIE ma akcesoriów...
Na moje zapytanie sprzedawca odpowiedział, ze akcesoria to była jego dobra wola i ze ich NIE otrzymam...
Dopiero, kiedy poinformowałem go, ze szczegóły naszej umowy kupna/sprzedaży sa zapisane na czacie allegro.pl zdecydował, ze wyśle mi te akcesoria ,ale dopiero 4 kwietnia,  bo musi je zamówić we Włoszech.

Kiedy zapytałem, ile dodatkowo musiałbym zapłacić za:
1) miarkę szklana do espresso, która na portalu allegro.pl , w sklepie sprzedawcy "teges_pl" była w cenie 21,99 zł
2) filter remover, w cenie 19,99 zł
razem: 42 zł
to otrzymałem odpowiedz, ze będzie mnie to kosztowało dodatkowo: 140 zł. Rożnica około 100 zł, a nie 2 zł !
Wtedy grzecznie poinformowałem sprzedawce, ze chyba się pomylił, i ze kupie te akcesoria gdzie indziej, jak tez zrobiłem.
Nie miałem z powodu kupienia akcesoriów u kogo innego pretensji do sprzedawcy, natomiast otrzymałem od niego pierwszy dziwaczny sms, w którym twierdził, ze go nie szanuję??? Odpowiedziałem, ze to on nie szanuje uczciwego klienta, który zapłacił uzgodniona cenę za uzgodniony zakup i teraz musi walczyć o otrzymanie zakupionego towaru.

Kiedy w końcu otrzymałem npf, okazało się, że NIE pasuje do mojego ekspresu ze standardowa grupa E61, wiec jest bezużyteczny...
Wtedy byłem już tak zrezygnowany , że postanowiłem sprzedać ten npf...

W żadnej z moich korespondencji, NIE używałem wyzwisk w stosunku do sprzedawcy.

Natomiast  w ostatnim sms, który sprzedawca do mnie wysłał  i zakończył "...bez odbioru." zostałem wyzwany od "bydlaków"

To tak na początek...

Jestem przekonany, że gdyby NIE moje interwencje na czacie allegro.pl. to NIE otrzymałbym opłaconych akcesoriów, w tym dodatkowo opłaconego środka do czyszczenia ekspresów.

Najchętniej zwróciłbym cały zakup do tego sprzedawcy, ale obawiam się, że nie otrzymałbym zwrotu pieniędzy...

Było to moje najgorsze doświadczenie zakupu czegokolwiek w życiu i mam szczerą nadzieję, że już nigdy się nie powtórzy...

Sprawę opisałem w piśmie wysłanym do UOKiK.  Jest to moje pierwsze pismo do UOKiK w życiu.
W zależności od odpowiedzi rozważę dalsze kroki...
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień 2024, 16:39:15 wysłana przez Biki14 »

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #68 dnia: 24 Kwiecień 2024, 15:58:28 »
za pół ceny, dołożyłem do tego akcesoria
Ale to Ty jako sprzedający ustalasz cenę towaru, klient nie musi wiedzieć czy standardowym rabatem dla sklepu od producenta/dystrybutora na towar jest 10% czy 70%.

Offline marcin.teges

  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 10
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #69 dnia: 24 Kwiecień 2024, 17:15:54 »
Bardzo mnie zastanawia co Pan zgłosił do tego UOKIK i czy jest w ogóle sens odbierać korespondencję w tej sprawie?

Byłem do Pana dyspozycji w sobotę i w niedzielę. Dostał Pan super cenę 3700zł za ekspres, który normalnie kosztuje prawie 6500zł(I proszę mi nie pisać, że to moja sprawa jakie mam ceny bo każdy normalny człowiek umie się zachować jak dostaje rabat i po co go dostaje, tu nie chodzi o pokłony a zwykłe człowieczeństwo) dołożyłem Panu jeszcze akcesoria o wartości 300zł i poinformowałem Pana, że będzie opóźnienie bo odbijaki jadą w dostawie. Pomimo, że już wtedy zaatakował Pan wszystkie moje konta na Allegro w tym wykorzystał Pan zakup termometru do swoich uwag na temat tej sprzedaży bo wiedział Pan, że może mi Pan zepsuć ocenę na której mi zależy i to był jedyny powód dla którego dalej zaciskałem zęby. Poprosiłem Pana w smsach, żeby nie pisał Pan na Allegro bo mogę ponieść tego konsekwencję a Pan w nagrodę wysłał jeszcze kilka wiadomości. Mimo to otrzymał Pan ode mnie mmsa ze zdjęciem odbijaków do wyboru. Wysłałem też portafiltr do grupy E-61, który według Pana nie pasował do tej grupy co jest bzdurom, a wywnioskowałem że być może nie odpowiada Panu drewniana rączka?

Zanim Pan zacznie kogoś oczerniać proszę się zastanowić nad swoim zachowaniem bo sprzedawca to nie poniewieradło, proszę wrzucić na forum wiadomości z Allegro i smsy pomiędzy nami, ja nie mam sobie nic do zarzucenia.

W moim odczuciu Pan nie dorósł do dobra luksusowego jakim jest ekspres kolbowy a na domiar złego poczuł Pan do mnie jakieś bliżej nieznane mi uczucie, które w mojej głowie odzwierciedla obraz klienta hejtera z czym się jeszcze nie spotkałem.

Chciałbym Panu zaproponować jakieś pozytywne rozwiązanie tej sytuacji, ale dostał Pan odemnie tak wiele, że chyba nie jestem w stanie nic więcej wymyślić. Niestety nie stać mnie na wyjazd do Zielonej Góry, żeby zaprosić Pana na espresso i porozmawiać w 4 oczy.

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6235
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #70 dnia: 24 Kwiecień 2024, 17:22:23 »
W moim odczuciu Pan nie dorósł do dobra luksusowego jakim jest ekspres kolbowy a na domiar złego poczuł Pan do mnie jakieś bliżej nieznane mi uczucie, które w mojej głowie odzwierciedla obraz klienta hejtera z czym się jeszcze nie spotkałem.
Muszę powiedzieć, że smutne to poczynanie sprzedawcy w tej sytuacji. Obrażanie klienta na forum to chyba nie jest dobry pomysł. Historia firmy teges, usuwania wątku, postów, zakładania nowych itd. na tym forum jakoś mojego zaufania nie wzbudzała i ja takich sprzedawców omijam nawet jeśli mają najniższe ceny pod słońcem.

Zgadzam się z siewcu, to nie jest sprawa kupującego, żeby się zastawiać czy powinien specjalne podziękowania wysłać sprzedawcy za okazyjną cenę. Kiedyś takie sprawy na allegro załatwiało się komentarzem dla sprzedającego. Niestety allegro ileś lat temu przekształcając platformę usunęło stare komentarze, ale też wpłynęło na zachowania społeczne. Dziś rzadko kto myśli o wystawianiu opinii sprzedającemu po transakcji, co kiedyś było punktem honoru, by dobremu sprzedawcy odwdzięczyć się dobrym słowem.

Ja miałem taką historię, po której zacząłem dość dobrze sprawdzać sprzedawców, których nie znam i ufać swojej intuicji jeśli włącza mi się kontrolka ostzegawcza. Kiedyś naciąłem się na, chyba już nie istniejący sklep z elektroniką z Wrocławia, od którego chciałem kupić odtwarzacz mp3 na prezent.  Średnio zależało mi na czasie, bo miałem dwa tygodnie, a sklep napisał na stronie www, że ma towar na stanie. Jednak jak zamówiłem i do nich napisałem czy mogę odebrać danego dnia to odpowiedzieli, że nie ma, zdziwiłem się, ale odpowiedziałem że ok, kiedy mogę w takim razie odebrać zamówienie, w odpowiedzi cisza.  Zwodzili mnie przez tydzień, wymyślali żebym zrobił przedpłatę choć wybrałem odbiór osobisty z płatnością przy odbiorze.  Zdenerwowałem się, zrezygnowałem z zakupu, opisałem sytuację na opineo i zaczął się cyrk. Wpierw zgłosili administracji moją opinię jako nieprawdziwą. Zaczęli mnie obrażać i twierdzić, że wymyślam, poza tym że nic nie straciłem bo miałem płacić przy odbiorze, potem po przesłaniu przeze mnie do moderatora zamówienia, screenów i korespondencji ze sklepem, moderacja przyznała mi rację i ukarała sklep. Tu dochodzimy do kuriozum, bo sklep po tym jak mnie obrażał próbował się ratować oferując mi przekupstwo w postaci bonu na 200 zł, oczywiście do ich sklepu, w zamian za usunięcie opinii. Po prostu dramat. Oczywiście wysłałem także ten email z przekupstwem do moderatora z opineo żeby było wiadomo co to za sklep. Potem okazało się, że znajomemu muzykowi ta sama firma wydała płytę z muzyką jego zespołu i też na lewo sprzedawali muzykę z pominięciem zespołu.

Panowie Biki14 oraz marcin.teges dochodzę do wniosku, że sprawa tu zaszło dość daleko żeby poprosić Was o przesłanie do administracji wszelkich informacji odnośnie opisanej sprawy zakupu. Do czasu wyjaśnienia sprawy oba Wasze konta będą moderowane.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień 2024, 18:14:22 wysłana przez krystians »

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 81
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #71 dnia: 24 Kwiecień 2024, 18:20:40 »
Dziękuję za komentarz.

Moge przesłać: moje pismo do UOKiK, zapis czat-u na allegro.pl oraz smsy od sprzedawcy, ale mam pytanie co z tym zrobicie ?

Ukarzecie jakoś sprzedawce ?

Pomozecie mi odzyskac pieniadze po zwrocie towaru ?

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6235
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #72 dnia: 24 Kwiecień 2024, 18:24:21 »
Po rozpoznaniu sprawy administracja zdecyduje co dalej zrobić, aby było uczciwie wobec wszystkich użytkowników forum. Nie chcemy, aby forum było miejscem do obrażania kogoś bezpodstawnie i oszukiwania klientów, musimy też bronić firmy przed ewentualnymi pomówieniami, bo też są użytkownikami tego forum i mają takie same prawa jak wszyscy. Więc moim zdaniem w interesie wszystkich użytkowników forum jest zapoznanie się z faktami przez administrację, w celu wyjaśnienia sprawy i zakończenia sporu. Pan Marcin pomimo swojej emocjonalnej natury, która nie wzbudza mojego zaufania nie musi być winny. Dlatego sprawę trzeba wyjaśnić
« Ostatnia zmiana: 25 Kwiecień 2024, 06:58:36 wysłana przez krystians »

Offline anulka0101

  • Wiadomości: 2
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #73 dnia: 25 Kwiecień 2024, 07:47:14 »
Nie wypowiadałam się na tym forum po prostu czytając interesujące mnie ciekawostki. Jednak w tym momencie nie mogę nic nie napisać. Wg mnie wtrącanie się administratora w rozstrzygnięcie sporu jest bezzasadne. Skoro Pan złożył skargę do UOKIK to niech oni to rozpatrzą (pomimo, że czytając to wszystko mam swoje zdanie na ten temat...). Czytając ten wątek a w nim wypowiedzi obu stron (chociaż wypowiedź strony, która spór zaczęła jest bezsensowna - zero argumentów tylko typowe "szczucie" sprzedawcy bo jestem niezadowolony ale... nic więcej). Wygląda to tak, że Pan kupił ekspres nawiasem mówiąc w świetnej okazyjnej cenie, dostał gratisy o wartości kilkuset złotych. Pomimo informowania go przez sprzedawcę o opóźnieniu w dostawie z określonych powodów ten zaczął mu "spamować" chyba wszystkie konta na allegro pomimo zakupu poza tym portalem. Sprzedawca informuje, że kupującemu nie pasował NPF który otrzymał gratis (gratis jak Ci się nie podoba to go sprzedaj, oddaj komuś nie wiem zrób co chcesz ale gratis to jest coś co dostałeś za darmo). Spór o jakąś różnicę w cenie o 2 zł czy 100?? Ciężko to zweryfikować ale nie znamy całej sytuacji jednak te rozbieżności są wątpliwe, zresztą jak klient nie chce to niech nie kupuje w takiej cenie i kupi u innego sprzedawcy. Bo wygląda to tak, że mamy tu typowego "Janusza" kupił tanio ekspres (baaardzo tanio), dostał gratisy i jak już dostał palec to chciał całą rękę czyli kupić jeszcze coś i pewnie też poniżej ceny zakupu najlepiej też za darmo. Teraz z tego co widzę w innym wątku nagle sprzedaje ekspres bo żonie nie spasował (kupił go taniej niż sprzedaje.... - no czysty zysk). Napisał zapytanie czy ukarzecie sprzedawcę, pomożecie mu odzyskać pieniądze po zwrocie towaru?? Sorryyy ale coś tu nie gra. Jeżeli kupił ekspres to przecież miał jakiś termin na zwrot. Skoro tego nie zrobił to domniemam, że termin minął. No chyba, że chce zwrócić "gratisy" i jeszcze na tym zarobić?? Żona poużywała ekspres a teraz Pan chce go zwrócić bo jej nie pasuje i odzyskać pieniądze?? Ten Pan chyba wychodzi z założenia, że dalej panuje zasada "klient nasz pan" a sprzedawca musi znosić fochy itp.. Chyba musze teraz ja zwrócić do sklepu buty, które niedawno kupiłam bo mi nie spasowały a co tam, że je używałam.... kasę odzyskam a sprzedawca niech sobie sprzeda te używane.... Widzę, że Pan zrobił "gówno-burze" o nic. Zostawmy takie sprawy UOKIK a nie wtrącajmy się w takie bzdurne spory. A administrator powinien wg mnie wątek zakończyć albo wręcz usunąć bo mamy przykład typowego szkalowania sprzedawcy, który jak widać się broni.... i nie ważne jaka jest jego historia na forum... a jeżeli już mamy kogoś ukarać to zastanówmy się kogo...

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 433
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #74 dnia: 25 Kwiecień 2024, 09:32:11 »
hm... ciekawe czyje to konto? ;)

BTW dla mnie jako klienta nie istnieją "gratisy", bo bez ekspresu bym ich nie dostał ;)
Cena jest za uzgodniony zestaw/komplet... i mało mnie interesuje za ile poszczególne elementy sprzedawca kupował (zazwyczaj i tak się nie przyzna...)

Ja na miejscu osoby uważającej się za poszkodowaną już dawno bym tu wkleił screeny z rozmów...

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi