Autor Wątek: Ekspres do małej gastronomi na początek  (Przeczytany 1199 razy)

Offline mroldstory_1

  • Wiadomości: 8
Ekspres do małej gastronomi na początek
« dnia: 07 Listopad 2023, 09:17:28 »
Cześć,
jestem nowy w temacie kawy oraz na tym forum.
Chciałbym Was zapytać o dwie rzeczy. Mamy małą rzemieślniczą cukiernię z dobrej jakości produktami. Chciałbym przy okazji zmiany lokalu na większy wstawić do niego ekspres, tak aby klienci którzy przychodzą odebrać zamówienie lub kupić coś na wynos mogli przy okazji kupić dobrą kawę. Niestety w lokalu nie mam możliwości zrobienia toalety dla gości więc kawa będzie tylko na wynos, ale nie planuję kawiarni więc w sumie mi to pasuje. Wiem, że kawa w papierowym kubku nie smakuje tak jak w filiżance no ale coś za coś. Chciałbym, żeby kawa była robiona z dobrej jakości ziaren, nie z lidla czy biedronki.

Po pierwsze jaki sprzęt polecacie na początek do takiego miejsca. Piszę "na początek", ale w założeniu nie chciałbym planować zmiany ekspresu po pół roku. Mam możliwość podłączenia pod wodę i kanalizację, gdyby była taka potrzeba. Chciałbym robić 3-4 rodzaje kawy - espresso, czarna, cappuccino i flat white, na początek. Bez dripów, aeropressów i itp. Kawę będę sprzedawał za normalne pieniądze, ponieważ ma być dodatkiem i zachęceniem do przyjścia do cukierni, bez ogromnego zarobku.
Ja myślałem o Rocket Espresso Appartamento White. Teoretycznie piszą że nadaje się do małej gastronomi ale wydaje mi się że to bardziej ekspres do domu. Innym wyborem miałby być CREM EX2 MINI 2GR W, ale nie znalazłem jakiś konkretnych opinii na temat tej marki. No i to trochę powyżej budżetu.
Jest teraz do kupienia w zestawie z młynkiem i akcesoriami na Multigastro.
Za cały zestaw - ekspres, młynek i akcesoria chciałem dać do 10k brutto. Wiadomo że przy zmianie lokalu każdy grosz się liczy więc jeśli można kupić taniej coś sensownego to chętnie wydam mniej ;)