Forum > Herbata, czekolada, ziółka i inne

Pytanie do herbaciarzy

(1/5) > >>

ali_abda:
Dzień dobry.

Zwracam się z prośbą do zapalonych herbaciarzy (zdecydowanie jestem kawoszem). Jako, że ja sam jestem dopiero początkującym maniakiem herbacianego naparu to moja wiedza i doświadczenie jest znikome w tymże temacie. Mianowicie interesuje mnie ocena i ewentualna podpowiedź czy się mylę czy jednak nie.
Czy to aby na pewno jest earl grey?
zapodaj.net/42446ad41f6c8.jpg.html

Ps. Nie mam pojęcia jak dodać zdjęcie do wątku... :P

Krakus:

--- Cytat: ali_abda w 15 Lipiec  2017, 09:14:00 ---Czy to aby na pewno jest earl grey?
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem nie. Earl Grey to herbata z dodatkiem aromatu bergamotki (takiej gruszki). Kwiatków w tym raczej być nie powinno. Oprócz popatrzenia, należało by ją raczej powąchać.

ali_abda:

--- Cytuj (zaznaczone) ---Oprócz popatrzenia, należało by ją raczej powąchać.
--- Koniec cytatu ---
W zapachu zdecydowanie bardziej przypominało mi to zieloną herbatę. A bergamoty nie wyczułem wgl. Mówię tu o zapachu parzonej zielonej herbaty z marketu. Powyższy "earl grey" jest od J&N. Nie wiem co sądzić.

donkiszot:
Jakiej gruszki, przecież bergamotka to cytrus, coś jak pomarańcza.

A co do zdjęcia. Często dodaje się do earl greya kwiatów, ale raczej bławatka. Poza tym earl grey robi się na bazie czarnej herbaty, a ta na zdjęciu taką nie jest.

Co dokładnie jest napisane na opakowaniu?


PS.
Świat herbaty, jeszcze bardziej niż świat kawy, nie lubi marek i gotowych rozwiązań.

Krakus:

--- Cytat: ali_abda w 15 Lipiec  2017, 09:56:51 ---zieloną herbatę
--- Koniec cytatu ---
Zielony Earl Grey? :wow2: Toż to prawie jak jesiotr drugiej świeżości podawany w bufecie Varietes. Widzę dwie możliwości - albo się panom pudełka pomyliły, albo mają ułańską fantazję w nazewnictwie.


--- Cytat: donkiszot w 15 Lipiec  2017, 10:53:04 --- bergamotka to cytrus
--- Koniec cytatu ---
Masz rację, coś mi się pomyliło (może zasugerowałem się kształtem).