Autor Wątek: Uczciwosc sprzedawcy  (Przeczytany 37005 razy)

Offline Psyche Mężczyzna

  • Wiadomości: 650
  • Ekspres: kawiarka, V60, aeropress, Lelit Bianka v3
  • Młynek: Niche Zero, 1zpresso K-plus
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #45 dnia: 01 Styczeń 2023, 13:34:05 »
Nie wiem czy dobry wątek wybrałem, ale nie chcę zakładać nowego.  Czy ktoś z was orientuje się, jak wygląda na przykład sytuacja, gdy  kupimy sprzęt  na gwarancji i załóżmy sklep w którym kupiliśmy po paru miesiącach zakończy swoją działalność, a my mamy pecha i  sprzęt się popsuję? Co w tedy z naszą gwarancją? Zaznaczę, że w momencie zakupu sklep był oficjalnym dystrybutorem firmy w kraju.

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10571
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #46 dnia: 01 Styczeń 2023, 15:38:04 »
Oficjalne dystrybuowanie do niczego chyba nie zobowiązuje. W razie wypadku można się zwrócić do producenta.

Offline trez Mężczyzna

  • Wiadomości: 1184
  • Ekspres: V60, Orea, Aeropress, Tygielek, Melitta, Chemex, Phiny
  • Młynek: C40, FeldGrind, VSSL
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Styczeń 2023, 15:46:48 »
nie ma jednej prostej odpowiedzi, zazwyczaj gwarantem jest kto inny, rękojmię masz na kogo innego, producent zmieniając przedstawiciela zwykle poprostu przekierowuje serwis gwarancyjny, bo to on jest gwarantem a nie firma serwisowa. Co do rękojmi jest jeszcze bardziej zamotane, bo upraszczając, zamknięcie nie pozbywa cię twojego prawa do rękojmi. Firm nie otwiera się i nie zamyka a wuj tam i zamknięte, ale procedury urzędniczo sądowe są różne dla różnych rodzajów działalności, inne kwitki idą na zamknięcie jednoosobowej działalności, gdzie walczy się przed ucieczką od odpowiedzialności, bo "mądre inaczej" podmioty jej nadużywały, a czym innym procedura likwidacyjna przedsiębiorstwa i postępowania upadłościowe które pewnie poumarzają rękojmie.

Musisz na spokojnie podejść do konkretnego przypadku, bo ogólnie to możesz oczekiwać pełnego spektrum i od tylko zmiany numeru telefonu na gwarancji, aż po zostanie z niczym, po drodze posiłkując się poradami rzeczników konsumenckich czy prawników, zależni ile warta będzie ta świeczka ;)

Offline frogpl Mężczyzna

  • Wiadomości: 12
  • Ekspres: Jura Z10
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #48 dnia: 04 Styczeń 2023, 21:28:38 »
Gwarancja obowiązuje u producenta, rękojmia u sprzedawcy, jeżeli sprzedawca nie istnieje nie masz rękojmi, jeżeli był autoryzowanym sprzedawcą danej marki idziesz do innego autoryzowanego sprzedawcy tej marki.

Offline Psyche Mężczyzna

  • Wiadomości: 650
  • Ekspres: kawiarka, V60, aeropress, Lelit Bianka v3
  • Młynek: Niche Zero, 1zpresso K-plus
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Styczeń 2023, 10:40:28 »
Dziękuje za odpowiedzi, ale jednak wybrałem bezpieczną ścieżkę:) Wole spać spokojnie ;)

Offline fooxtrot

  • Wiadomości: 38
  • Ekspres: Kawiarka Bialetti Venus 4tz, AeroPress, Cafelat Robot
  • Młynek: 1zpresso JX Pro
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Styczeń 2023, 10:55:02 »
A gdy kupuje się bezpośrednio u producenta i producent upada? Jak to wtedy wygląda? Rozumiem, że to sytuacja skrajna, ale zawsze mnie to zastanawiało

Offline Psyche Mężczyzna

  • Wiadomości: 650
  • Ekspres: kawiarka, V60, aeropress, Lelit Bianka v3
  • Młynek: Niche Zero, 1zpresso K-plus
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Styczeń 2023, 13:34:39 »
Jak napisałem do producenta co w przypadku mojej gwarancji jeżeli  partner firmy w danym kraju zamknie działalność  dostałem lakoniczną odpowiedź "Drogi,  sklep .....jest naszym partnerem w Polsce, rządzonym przez....... Nie martw się, to solidny partner i sklep. Kupuj bez obaw, a o jakąkolwiek pomoc lub gwarancję możesz zapytać w miejscu zakupu, w tym przypadku w ....... Z poważaniem".  Zapytałem jeszcze bardziej konkretnie i w odpowiedzi dostałem kolejną wiadomość "nigdy się nie wydarzyło. zwykle gwarancja jest udzielana w sklepie, w którym kupujesz. oczywiście możemy udzielić wsparcia technicznego z naszej strony lub z innego sklepu, ale w tym przypadku bezpłatna gwarancja jest udzielana tylko ze sklepu, w którym dokonujesz zakupu."

Więc jak widzicie producenci też potrafią   sprawnie odpycha od siebie😉

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5085
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #52 dnia: 05 Styczeń 2023, 14:05:18 »
No tak, ale gwarancję daje producent i może dać jej rok - tak jest zgodnie z prawem. Rękojmia to osobna kwestia i producentowi nic do tego. A na takie teoretyczne pytania raczej nie chce im się odpowiadać i wcale mnie to nie dziwi...

Offline Kawoszek77 Mężczyzna

  • Wiadomości: 2
    • Doradztwo i konsultacje marketingowe Humint
  • Ekspres: DeLonghi dynamica plus
  • Młynek: DeLonghi KG 89
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #53 dnia: 06 Marzec 2023, 01:12:01 »
Najlepiej przed zakupem weryfikować sprzedawcę przez sprawdzenie opinii w Google i na go work lub innych stronach. Kolejnym krokiem, który można podjąć to sprawdzenie przedsiębiorstwa w CEIDG, a w przypadku spółki w KRS - jeśli okaże się, że podmiot nie ma dłuższej historii to lepiej nie ryzykować zakupów i dokonać ich gdzieś indziej.

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6214
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #54 dnia: 06 Marzec 2023, 19:05:05 »
Niestety ostatnio coraz popularniejsze staje się sprzedawanie opinii lub hejtowanie np przez różne środowiska o skrajnych poglądach. Więc te opinie lada moment mogą być nic nie warte, niestety. Chyba że na prawdę będzie wysokiej jakości moderacja, przez wykształconych ludzi. w serwisach typu google maps, itd.

Offline Jka57 Mężczyzna

  • Wiadomości: 1958
  • Ekspres: Kolbowy, dźwigniowy, 3 przelewowe i kilka innych do przelewania
  • Młynek: 4 elektrycznych + 2 ręczne
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #55 dnia: 06 Marzec 2023, 19:16:00 »
Więc te opinie lada moment mogą być nic nie warte,

Ten lada moment już dawno nadszedł może nie zauważalnie ale dla mnie takie opinie są tyle warte co zeszłoroczny śnieg dzisiaj nad Bałtykiem.

Jka
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....

Offline Krakus Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3169
  • Ekspres: Ascaso Arc ++, ECM Casa V
  • Młynek: C40 IH RC, Niche Zero
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Marzec 2023, 11:27:26 »
Dostaję wciąż spam od firmy handlującej fałszywymi opiniami. Ponieważ UKOiK zaczął się do nich dobierać, adres firmy zmienił się na Londyn, telefony zostały te same.

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 52
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #57 dnia: 17 Kwiecień 2024, 13:03:21 »
Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność zrobić zakupy u Marcina Pieli.

Dlatego chciałbym przestrzec potencjalnych klientów (ofiary) przed zakupami w: teges_pl, tegespresso, teges_cz na allegro.pl


Na szczegóły zapraszam na priv

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2396
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #58 dnia: 17 Kwiecień 2024, 13:36:34 »
Nie chcę wkładać kija w mrowisko i nie specjalnie jestem ciekawy szczegółów ale skoro pojawia się taka anty rekomendacja to chyba jednak oczekiwałbym określenia z czym jest problem, terminowość, rzetelność, komunikacja, jakość ? Bo tak to wygląda na ostrzeżenie na zasadzie że kawa speciality jest kwaśna :-) Nie kupujcie bo was tak wykręci w środku :-)

Offline Biki14 Mężczyzna

  • Wiadomości: 52
  • Ekspres: Quick Mill Rubino +
  • Młynek: Graef CM802
Odp: Uczciwosc sprzedawcy
« Odpowiedź #59 dnia: 17 Kwiecień 2024, 14:25:05 »
Dziękuję za komentarz i sugestię.

Generalnie zdecydowanie wolę chwalić sprzedawców niż krytykować..

Ale w tym przypadku moja tolerancja została przekroczona.

Zakupiłem ekspres do kawy i akcesoria.

Problem był ze wszystkimi wymienionymi przez pana aspektami zakupu i dodatkowo z chamskim traktowaniem klienta...

Tak przykrego doświadczenia z zakupem czegokolwiek nie pamiętam, a zakupy przez internet robię regularnie.

Z tych wszystkich powodów zdecydowałem zgłosić problem do UOKiK.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2024, 14:28:30 wysłana przez Biki14 »

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi