Autor Wątek: Kategoryzowanie kawy w sklepach a zastosowanie.  (Przeczytany 2184 razy)

Offline Kamionka

  • Wiadomości: 4
  • Ekspres: Aeropress
  • Młynek: Armin Trosser Mokka
Kategoryzowanie kawy w sklepach a zastosowanie.
« dnia: 30 Listopad 2022, 08:57:44 »
Dzień dobry.
Zastanawia mnie, jakie realne przełożenie ma kategoryzowanie kawy przez sklepy internetowe. To znaczy mamy na przykład kategorię metody parzenia i w nich według czego są umieszczane kawy? Czy rzeczywiście, kawa umieszczona w kategorii "do ekspresu", albo pod "espresso", czy "pod kawiarkę", "aeropress", nienadaje się do innej metody parzenia, niż jej przypisana? Jeżeli tak, to co o tym decyduje? Czy chodzi tu głównie o poziom palenia ziarna? Czy chodzi tu o konkretne nuty idące za sposobem palenia? Słyszałem, że do aeropressu to kawy jasno, MAX średnio palone, a do espresso ciemno palone - czemu? Jestem początkujący w tym świecie i szukam odpowiedzi, na takie, można powiedzieć "banalne" pytania. 

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Koziołek

  • Wiadomości: 1008
  • Ekspres: Aeropress, Chemex6, V60Decanter, LaSpazialeS1, Rota
  • Młynek: Rhinoware, GraefCM702, Tura, NicheZero
Odp: Kategoryzowanie kawy w sklepach a zastosowanie.
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudzień 2022, 10:03:08 »
To nie jest tak, że nie możesz, tylko najlepsze walory, aromaty i smaki uzyskasz przy konkretnej metodzie parzenia. Dodatkowo np. jasne palenie w ekspresie ciśnieniowym wymaga wyższej temperatury parzenia. Ciemne palenie w przelewie przy długim "kapaniu" będzie bardzo gorzkie. Palarnie nakierowują by ułatwić procesy zaparzania ale i docenić sam produkt w najlepszej formie do jakiej został przygotowany.

Offline korea83 Mężczyzna

  • Wiadomości: 1034
  • Ekspres: Lelit Bianca PL162T
  • Młynek: etzMAX Light T, Timemore Sculptor 078, Kinu M47, Comandante C40 MK4
Odp: Kategoryzowanie kawy w sklepach a zastosowanie.
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Grudzień 2022, 10:17:56 »